להגירה השלילית יש פנים ושמות

להגירה השלילית יש פנים ושמות

לאחרונה מדברים הרבה על המושג ״הגירה שלילית״ מילה גדולה המתארת משוואה קטנה, פשוטה וכואבת: יותר אנשים עוזבים את אשדוד מאשר באים לגור בה. זה כואב יותר שלמספרים ולסטטיסטיקות יש פנים ושמות.

לאחרונה עזב אחי, יחד עם אשתו ו-2 ילדיו את העיר לטובת ראשל״צ, התחיל את חייו מחדש ולרגע לא מסתכל אחורה, 40 שנה מחייו הוא התגורר בעיר ולאחרונה החל לאבד עניין, נושא התעסוקה של אשתו הכריע את הכף הם עזבו והכניסו לטבלת האקסל עוד 4 יח׳.

השבוע חברה טובה נוספת הפתיעה כשהחליטה שדי לה, היא רוצה לנסות משהו חדש, לנסות למצוא עבודה ורוח חיים חדשה, תוססת ונושמת. קוראים לה שרון מרק, פעילה סביבתית מובהקת ששמה נקשר לעשרות פרוייקטים ציבוריים הנוגעים באיכות הסביבה ובקיימות, היא אמא ל-4 לילדים ויחד עם שי, בעלה ארזו את הפקלאות ואת הבית הפרטי לטובת מגדל תל אביבי לנסות ולחיות את החלום. חששות לא חסרות לה וגם לא תוציאו ממנה התחייבות שלא תחזור לאשדוד.

באחד הלילות צ׳יטטנו בווצאפ ויצא לנו סוג של ראיון פרידה. בתקווה שמדובר בפרידה זמנית .

Screenshot
מתוך הוואצאפ

זהו שרון, את עוזבת…?

״היית מאמין? אני לא. זה מעבר לא פשוט למרות שזה חלום ישן. ההרגשה להיפרד מהסביבה הטובה ומוכרת שלנו, מבתי הספר, מהמכולת של דני, ממתנס דקל,  לארוז את הבית, להתרחק מהסבים והסבתות מאד מכבידה ומעציבה…אבל החדשות הטובות שאנחנו בהחלט מתכננים לחזור בעוד שנה! או שנתיים לכל היותר, יש לי עוד הרבה דברים להספיק בעיר ולהמשיך לקדם! מי כמוך יודע…״

מה הסיבה העיקרית ….?

״הגיע הזמן לאוויר חדש, להזדמנויות חדשות בעיקר בתחומי התעסוקה, לבחון מערכת חינוך אחרת, להחשף למגוון אחר של אפשרויות, ללמוד ולצבור חוויות כמשפחה״.

מה היה משאיר אותך בעיר…?

״אין ספק, ובכלל אין ספק שמשרה ראויה ומאתגרת היתה הדבר שמשאיר אותנו בעיר. חיפשתי, התייעצתי, בדקתי, קיוויתי. מאד מכאיב לי שאני פתאום נכנסת לסטטיסטיקה של ההגירה השלילית מהעיר אבל אני צריכה את הזוםאאוט הזה כדי לבחון את הדברים מבחוץ ואז לחשב מסלול מחדש״.

מה אומרים הילדים?

״לעבור עם ארבעה ילדים לא קל בכלל. לילדים הגדולים המעבר לא קל כמובן, במיוחד הפרידה מהחברים, הקטנות עדין קטנות,  אבל כמו כל מעבר לאחר תקופת הסתגלות אני מקווה שנמצא כולנו את מקומנו״.

בתוך תוכך, את רוצה שהניסיון יצליח או לגלות שזה כל מה שנוצץ זהב ולחזור הביתה….?

״תכלס, אשמח להרוג את הג׳וק ולחזור בעוד שנה לאשדוד, מלאה בחוויות ותובנות, מלאה באנרגיה חדשה. אני בטוחה שהניסיון יצליח אבל גם בטוחה שנחזור! אתה עוד תראה. ובכלל אני נשארת לפעול באשדוד ראשית עם ״פורום המאה״ אנחנו מקדמים ולא נחים בעניין הקמת מרכז מחקר אקדמי באשדוד, ביקשתי להצטרף לפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד ואמשיך לקחת חלק בועדת איכות הסביבה העירונית ככל שידרש. בכל מקום בו אהיה אמשיך להיות שגרירה טובה של העיר מבטיחה״ (-:.

והרכבת התחתית באה לך בזמן?

״דווקא עכשיו הרכבת התחתית כן, נזכרתי מתי לעבור לתל אביב…מצד שני, אם כבר פקקים עדיף להיות בלב תל אביב ולהתנייד באופניים. לגמרי איכות סביבה מבחינתי להשאיר את הרכב בחניה ולהתנייד ברגל או באופניים. ומתי אתה בא לקפה״?

 

דודו קקון

 

A4U_225x300

למנוי, הקליקו והזמינו

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

  1. Pingback: מהיום יש לומר… אשדוד, העיר השישית בגודלה

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*