לא מפחדים מגשם – כ-1,000 איש בהפגנת השבת

לא מפחדים מגשם – כ-1,000 איש בהפגנת השבת

כ-1,000 מפגינים הגיעו ללובי העירייה, למרות מזג האוויר הסוער, הגשם והקור לא נרתעו מפגיני השבת מלבוא ולשאת את דברם. אין ספק שמדובר במספרים יפים בהתחשב בתנאי מזג האוויר, בעובדה שרק ביום רביעי הוחלט לקיים את ההגנה ובעובדה שמדובר במוצ״ש שלישי ברציפות עבור חלק נכבד מהחבורה.

ח״כ אילן גילאון, חבר מפלגת מרצ, תושב אשדוד הגיע אף הוא השבוע לתמוך במפגינים, גילאון עד היום לא נכח במחאות וזו הפעם הראשונה בה הוא לוקח חלק פעיל.

kahal2

היה סימן שאלה גדול סביב כמות הנוכחים היות ומדובר באירוע שנולד בעיקר בשל תגובתו של ראש העיר בפייסבוק, התגובה שנועדה להרגיע את התושבים יצרה אפקט הפוך. ההפגנה שלא היתה מתוכננת השבוע נולדה מחדש וכאמור עפ״י הערכה ראשונית קצת פחות מ-1,000 תושבים הצביעו השבוע ברגליים, סביר להניח שאלמלא מזג האוויר היתה ההפגנה משמעותית הרבה יותר.

זה רק מראה את כוחן של הרשתות החברתיות שמסוגלות תוך קצת יותר מיומיים לעדכן כמות כה גדולה של אנשים ולהרים אירוע בסדר גודל כזה.

קפיאה

צריך גם להגיד שאשדוד מעולם לא היתה עיר של הפגנות, בהרבה מקרים שהרשתות געשו לא הצליחו להגיע לשום מחאה יותר מכמה מאות בודדות. ראינו את זה טוב בפרוייקט התנועה הירוקה, בהסכם הגג ובעוד לא מעט מקרים לאורך השנים האחרונות.

בעיקר בגלל ההיסטוריה של המחאות באשדוד ניתן לראות שמדובר פה במשהו אחר, אין ספק שהמחאה הזו מכוונת גבוה וכבר אי אפשר לבטל את התופעה בהינף יד.

כשבלוח השנה עוד 10 חודשים למערכת הבחירות נשאלת רק השאלה כיצד יחלקו את ציר הזמן כדי לשמר את המומנטום.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*