'כנס אשדוד חושבת הורים – סטארט אפ ארצי

'כנס אשדוד חושבת הורים – סטארט אפ ארצי

למי שלא יודע או למי שלא שמע אשדוד מקיימת כבר כמעט קרוב לעשור סטארט אפ ארצי ויש האומרים עולמי. המרכז להורות משמעותית השוכן ברובע יב׳ משרת מעל 9,000 הורים בנושא הכי חשוב לכולנו, הילדים שלנו. המרכז מעצים ומחנך הורים  במקצוע היחיד שאין לו הכשרה והוא סלע קיומה של כל משפחה. הקונספט הזה הוא ראשוני בישראל ואשדוד היתה ועדיין חלוצה בתחום ומובילה בגאון את הנושא ברמה הארצית.

השבוע התקיים ״כנס אשדוד חושבת הורים – הורות בראי הנולד״ במרכז להורות משמעותית אשדוד. בכנס השתתפו חברי כנסת ואנשי מקצוע מובילים מתחומי החינוך, החברה והבריאות שהעניקו מניסיונם וסיפרו על חשיבות ההדרכות ההוריות בכל שלב התפתחותי של הילד.

יחיאל-סמים

הגב׳ סימונה מורלי, מארגנת ויוזמת הכנס זכתה לשבחים על היוזמה ועל הדרך אותה היא מובילה כבר 9 שנים מאז נכנסה לתפקיד. נושא ההורות שתופס יותר ויותר נפח בזכות יוזמות ברוכות אותן מקיימות סימונה מורלי יחד עם  גילית אבטליון מנהלת המרכז להורות באשדוד שמנסות להטמיע את נושא החינוך להורות בכל פינה בעיר, קצב הגדילה של ההורים הנחשפים למרכז מעיד יותר מכל על עבודת הקודש שנעשית.

simona-650

הגב' סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות העירונית למלחמה בהתמכרויות ובאלימות באשדוד שאירחה את הכנס "יש להשקיע בהנחיית והדרכה להורים  וחשוב להתחיל מגיל צעיר – אני פועלת יחד עם ח"כים מובילים שהתגייסו למשימה לקידום חקיקה בנושא. המטרה שלנו היא שהמדינה תיתן לכל הורה בישראל סל מענים מקצועי לגידול הילדים. בסופו של דבר ויש לנו תפקיד מכריע על איך תיראה החברה של המחר".

טרכטנברג

את הכנס כיבדו בנוכחותם: ד"ר יחיאל לסרי – ראש עיריית אשדוד, ח"כ יעקב מרגי – יו"ר ועדת החינוך בכנסת ישראל, פרופ' מנואל טרכטנברג – ח"כ לשעבר, אוניברסיטת תל אביב, עו"ד מאיר בן סימון – יו"ר הרשות העירונית, הגב' סימונה מורלי – מנכ"לית הרשות, פרופ' תמר אלמור – דיקאן בית הספר למדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה במסלול האקדמי המכללה למנהל ראשון לציון, ד"ר יונתן ישעיהו – מנהל מחלקת ילדים בבית החולים אסותא אשדוד, הגב' מיכל שוהם – מנהלת מחלקת גני ילדים בעיריית אשדוד, הגב' רינה כהן – יו"ר המועצה הציבורית להורים בישראל ופרופ' יורם יובל – פסיכואנליטיקאי, פסיכיאטר וחוקר מוח.

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך, שמכיר את הפעילות שנעשית באשדוד אמר כי "העצמה הורית היא פרמטר חשוב וקריטי בחינוך הילדים. חברי הכנסת מחויבים להביא את הנושא לקדמת הבמה, תפקידנו ללוות את התהליך ברמה הלאומית. אשדוד היא חלוצה בתחומים רבים ובפרט בתחום ההורות ומאשדוד תצא הבשורה".  ח"כ מרגי הוסיף "אפעל לשכפול המודל שפועל באשדוד לרשויות רבות בארץ".

מרגי

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי : "לקחתי על עצמי משימה – להפוך את אשדוד לעיר המובילה בישראל בתחום טיפוח ההורות המשמעותית. בעשור האחרון מקצוע ההורות מתברר כמקצוע שיש ללמוד. כדי להיות הורה טוב, בעיקר בעידן הטכנולוגי, עלינו לקבל כלים מקצועיים".

יו"ר הרשות, עו"ד מאיר בן סימון הוסיף "הלוואי ונשכיל לחזק את ההורים, הן בחקיקה, הן בהקצאת משאבים והן בהקמת מרכזים עירוניים להורים ונזכה לגדל מגיל לידה דורות של ילדים מובילים ומשגשגים. אתגרי המשפחה אינם מסתיימים. אנו נמשיך לפתח מענים מותאמים ולקדם ככל שניתן את תחום ההורות למען האדם, למען המשפחה ולמען הקהילה".

מאיר-בן-סימון

הכנס 'הורות בראי הנולד' נתן הצצה לפעילות המרכז להורות משמעותית הפועל במסגרת הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות. במרכז פותח מודל ייחודי למתן שירותים ומענים עירוניים להורים שמטרתו לתת להורים כלים להתמודדות עם אתגרי ההורות, העלאת נושא ההורות והמשפחה על סדר היום ולסייע להורים במילוי תפקידם.

asuta

פרופ' מנואל טרכטנברג, הוסיף: "ככל שנשקיע יותר בחינוך מגיל לידה, בהכוונה והדרכה להורים כבר בשלבים הראשונים להתפתחות הילד, כך נחסוך עלויות רבות בהתערבויות הטיפוליות של המדינה ושל ההורים בעתיד".

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*