כמה עולה להיות נהג חדש?

כמה עולה להיות נהג חדש?

הוצאת רישיון נהיגה על רכב וצבירת ניסיון בנהיגה – אלו הם שלבים בסיסיים בחיים כיום שאנו מאחלים לכל צעיר וצעירה המגיעים לגיל המתאים לעבור בהצלחה. אך להיות נהג חדש בישראל זו משימה יקרה ולא כל כך פשוטה. הן באשדוד וסביבתה והן בכל רחבי הארץ, מגיעים מצעירים וצעירות רבים לגילאים בהם ניתן להתחיל להוציא רישיון נהיגה, ומגלים שלהיות נהג חדש זו משימה מאתגרת מאוד מבחינה כלכלית.

מהן ההוצאות העיקריות הכרוכות בהוצאת רישיון נהיגה וצבירת ניסיון בנהיגה על רכב וכיצד ניתן לנסות ולצמצם הוצאות אלו?

אלפי שקלים ויותר על שיעורים, מבחנים וביטוח רכב לנהג חדש

בדומה למרבית השירותים והמוצרים בארץ, גם באלו הקשורים להוצאת רישיון נהיגה חלה עלייה מתמדת במחירים בעשרות השנים האחרונות. כך, כיום נדרשים תלמידים להוציא אלפים רבים של שקלים על שיעורי נהיגה, להם הם מחויבים על פי חוק, בטרם יורשו לגשת לטסט. בעוד החוק מחייב לפחות 28 שיעורי נהיגה, ובפועל מרבית התלמידים מגיעים לסביבות ה 35 שיעורים, בעלות של בין שמונים למאה ועשרים שקלים לשיעור אנחנו מגיעים כבר להוצאה של כמה אלפי שקלים, וזה עוד לפני מבחני התיאוריה, הטסטים ושאר ההוצאות. בנוסף, על תלמידי הנהיגה לעבור מבחן תיאוריה, מבחן נהיגה מעשי (טסט) ולעיתים לחזור על מבחנים אלו מספר פעמים, כאשר כל פעם כזו עלולה לעלות כמה מאות שקלים בפני עצמה.

לאחר שסיימנו עם כל זה והתלמידים המאושרים מקבלים את רישיון הנהיגה הנכסף, עדיין ישנן הוצאות מסוימות אשר גבוהות יותר עבור נהגים חדשים מאשר עבור נהגים וותיקים – ביטוח רכב לנהג חדש הוא הדוגמה הטובה ביותר. ביטוחים אלו יקרים יותר מאשר ביטוחים לנהגים וותיקים, ועלולים לעלות עוד יותר במקרה של תאונות או תביעות כנגד הביטוח. בתחום זה, של ביטוח רכב לנהג צעיר וחדש, ניתן למצוא תחרות יחסית בין סוכני הביטוח השונים, כך שזוהי הוצאה בה ניתן אולי לחסוך, במידה ומגיעים אל הסוכן הנכון

ללמוד טוב למבחנים ולהשוות בין מורים וסוכני ביטוח שונים

אז מה אפשר לעשות על מנת להוריד ככל הניתן את ההוצאות הגבוהות המקשות על צעירים וצעירות רבים להוציא רישיון נהיגה ולצבור ניסיון כנהגים?

בתור התחלה, חשוב להתכונן כמו שצריך למבחנים השונים, במטרה שלא לחזור עליהם יותר מדי פעמים. במידה ומתכוננים כראוי, אין סיבה שלא לעבור את מבחן התיאוריה במכה הראשונה. גם בנוגע לטסט – במידה וניגשים כאשר באמת מוכנים קיים סיכוי טוב לעבור את הטסט בפעם הראשונה או השנייה, וכך לא להיגרר לבחינות מיותרות ויקרות.

דרך נוספת לחסוך היא כאמור להשוות מחירים. בדיוק כפי שהשוואה בין הצעות רבות ושונות לביטוח רכב לנהג חדש יכולה לחסוך לנו בתעריף הביטוח, כך ייתכן כי השוואה בין מורי נהיגה שונים תחסוך לנו בתעריף לשיעור, מה שעשוי להצטבר להנחה משמעותית לאורך עשרות שיעורים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*