כל מה שכדאי לדעת בנוגע לקניית מגפון

כל מה שכדאי לדעת בנוגע לקניית מגפון

מגאפון הוא מכשיר שמשמש אנשים רבים במצבים שונים, בעיקר בסיטואציות דוגמת הפגנות, מצבי חירום למיניהם, התנהלות עם קבוצות גדולות של אנשים בשטח, העברת הודעות בשטח וכד'. כך, מוסדות שונים דוגמת בתי ספר ואנשי מקצוע שונים דוגמת מדריכים או אחראי בטיחות זקוקים פעמים רבות למגפון טוב ועוצמתי, כזה אשר יעביר את המסר שלהם בצורה טובה גם לאנשים הנמצאים יחסית במרחק. עבור המתעניינים ברכישת מגאפון – מה חשוב לדעת בנוגע למכשיר זה ולקחת בחשבון בזמן הרכישה?

עוצמת המגאפון ביחס ישיר לגודלו

כמובן שאחת התכונות המרכזיות והחשובות ביותר של מגאפון היא עוצמת הקול שהוא מסוגל להוציא. זה יקבע עד כמה טוב ישמעו אותנו, כמה אנשים ישמעו אותנו ובאילו מקומות נוכל באמת להעביר הודעות או להכווין אנשים רבים וקבוצות גדולות.

עוצמת השמע שמנפיק המגפון עומדת לרוב ביחס ישיר לגודל. לכן, מתקבל כאן סוג של "טרייד אופ" – מצד אחד ככל שהמגפון גדול יותר כך הוא לרוב עוצמתי וחזק יותר, ומצד שני הוא גם יהיה כבד וגדול יותר, ובמקרים מסוימים אולי מעט מסורבל לסחיבה (למשל, במקרה בו לוקחים את המגפון לטיולי הליכה בשטח). לכן, יש להחליט במה בדיוק אנחנו מעוניינים – במגפון חזק ועוצמתי, אך גדול וכבד יותר, או במגפון קטן וקל משקל יותר, אך כנראה בעל עוצמת שמע נמוכה יותר. את ההחלטה מומלץ לקבל בהתחשב בצרכים הספציפיים שלכם מהמגאפון.

סוג הסוללות

מגאפון לרוב מופעל באמצעות סוללות שמנות (C או D), אך ניתן למצוא גם מגפונים המופעלים באמצעות סוללות אצבע (AA). בעוד שני סוגי הסוללות מספקים את אותו המתח ומאפשרים להפעיל את המגפון באותה עוצמה, הסוללות השמנות והגדולות יותר יספיקו למשך זמן רב יותר. לרוב, המגפונים המופעלים באמצעות סוללות אצבע יהיה קלים יותר לנשיאה וקומפקטיים יותר, אך ניתן יהיה להפעילם למשך פחות זמן. בכל אופן, הנקודה החשובה להבנה כאן היא כי עוצמת ההגברה של המגאפון אינה תלויה בסוללות כלל, אלא רק זמן הפעולה הכולל.

מגפונים מתקדמים ותחזוקה שוטפת

בכל הנוגע לתחזוקה השוטפת של המגפון, כזו אשר תאפשר לו להחזיק מעמד כמה שיותר שנים, אין יותר מדי מה לעשות בנידון מלבד לדאוג להוציא את הסוללות לאחר השימוש. במקרים רבים המגפון שוכב במשך שבועות וחודשים באחסון עד שמשתמשים בו, ובזמן זה מוטב שהסוללות יוצאו מהמכשיר. מעבר לכך, יש לדאוג כי המכשיר אינו סופג מכות וחבטות, אינו נופל על הרצפה וכו'. מדובר במכשיר פשוט יחסית, כך שאין בו יותר מדי דברים שעשויים להתקלקל…

נקודה נוספת שכדאי להכיר היא כי כיום ישנם מגפונים מתקדמים ומשוכללים יותר, דוגמת מגאפון עם כניסה ל USB, אליו ניתן להזין קבצי מוזיקה או הודעות מוכנות מראש, גם באמצעות חיבור ישיר אל הסמארטפון. שווה בדיקה…

למוצרים נוספים של ציוד הגברה למגוון שימושים לחצו כאן.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*