כל מה שחשוב לדעת על קורס סקיפרים

כל מה שחשוב לדעת על קורס סקיפרים

הפלגה על יאכטה היא אחד הבילויים היותר מפנקים ומשמחים הקיימים כיום, אבל יש אופציה עוד יותר מתגמלת: להיות אלה שמשיטים את כלי השיט שמזוהה עם החיים הכי טובים שיש. על-מנת להשיט יאכטה נדרש רישיון שנקרא רישיון סקיפר ומי שמנפיק אותו הוא משרד התחבורה – קורס סקיפרים יעזור גם לכם להגשים את החלום ולזכות ברישיון הנ"ל.

מה מאפשר רישיון סקיפר?

ישנם שני סוגי רישיון סקיפר: רישיון סקיפר משיט 30 מאפשר לבעליו להשיט כלי שיט שאורכם הוא עד 24 מטר, למרחק של עד 25 מייל מהחוף. רישיון סקיפר משיט 60 – שאותו ניתן להוציא רק לאחר שחלפה לפחות שנה אחת ממועד קבלת רישיון המשיט 30 – מאפשר הפלגה גם מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל.

רישיון מהסוג הראשון ניתן למי שעובר (או עוברת, כמובן, שהרי ישנן גם לא מעט נשים שרוצות להשיט יאכטות) 4 בחינות עיוניות. הבחינות, שבאופן טבעי קורס סקיפרים מכין את המשתתפים בו לקראתן, הן במקצועות ימאות, מכונה – מנוע, ניווט חופי וניווט מכשירים. תנאי הכרחי אחר לקבלת רישיון משיט 30 של משרד התחבורה הוא מעבר טסט, שגם אליו כמובן מתכוננים במסגרת קורס הסקיפרים. דרישות נוספות הן מעבר קורס של עזרה ראשונה (בהיקף 22 שעות לימוד) ואישור רפואי שכולל גם בדיקות ראיה ושמיעה. כדי לקבל רישיון משיט 60 יש לעבור מבחן בשם GMDSS (מבחן שעורך משרד התקשורת) וכן להשיט כלי שיט במשך 8 ימי ים (ולקבל על כך אישור חתום ממי שבאמתחתו כבר יש רישיון משיט 60).

מה כולל קורס סקיפרים?

קורס סקיפרים מכשיר חובבי ים, הפלגות וכלי שיט (וגם חובבי חיים טובים…) ומקנה להם את כל הידע והמיומנויות הנדרשים לשם השטת יכאטה. ישנם כמה וכמה קורסי סקיפרים, וכדאי לבחור בכזה שכבר הכשיר סקיפרים רבים וכן משלב בין הלימוד העיוני לחלק המעשי באופן טבעי – כשההתנסויות המעשיות שזורות בהתקדמות התאורטית, הלמידה אפקטיבית במיוחד.

בין התרגולים המתבצעים במסגרת קורס הסקיפרים: הגעה עם ספינה אל רציף, שימוש במכשירים אלקטרוניים רלוונטיים, הפלגות לחופים שונים בארץ תוך היכרות עם המאפיינים הספציפיים של כל אחד מהם, הפלגות לילה, הטלות עוגן, תמרונים, ניווטים ועוד.

כאמור בסוף קורס הסקיפרים נדרשים המשתתפים בו לעבור 4 מבחנים תאורטיים, במקצועות ימאות, מכונאות, ניווט חופי וניווט מכשירים. במסגרת החלק של הימאות נלמדים נושאים כגון מטאורולוגיה, מפרשנות, חוקי הדרך בים, עגינה ועוד. במסגרת החלק של המכונאות של קורס סקיפרים זוכים התלמידים להיכרות מעמיקה עם מנועים של 2 פעימות ושל 4 פעימות, עם מערכות הקירור בכלי השיט, עם המשאבות השונות ועוד. החלק של הניווט החופי כולל תכנים כגון בקיאות במפה הימית, מציאת אתרים ומיקומים, השגיאות שעלול לגרום המצפן ועוד. במסגרת החלק של ניווט המכשירים הנושאים העיקריים הם GPS, קשר, מד רוח ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*