כל מה שחשוב לדעת על סמבוק שחור

כל מה שחשוב לדעת על סמבוק שחור

בשיתוף פרמה גורי

עולם צמחי המרפא מציע מגוון אפשרויות עממיות ומדעיות לחיזוק מערכת החיסון ועם השנים יותר ויותר נחשפים ליתרונות של מוצרים המבוססים על צמחים. כעת, לקראת החורף הקרוב עם איום השפעת ובצל הקורונה, עולה המודעות לשימוש בתמציות פרי סמבוק שחור.

צמח הסמבוק השחור גדל בעיקר באירופה ובצפון אמריקה, מתנשא לרוב לגובה 6 מטרים ובעל גרגרים בעל גוון כהה עמוק. פרי הסמבוק השחור מוכר ברפואה

המסורתית הודות לסגולות המיוחסות לו בשמירה על הבריאות במאבק נגד זיהומים שונים.
הוא מכיל חומרים נוגדי חמצון עוצמתיים ועם השנים יוחסה לו יכולת להורדת כולסטרול, שיפור הראייה ובמיוחד תרומה בחיזוק מערכת החיסון ומלחמה בווירוסי שפעת.

מה מכיל הסמבוק השחור?

הביופלבנואידים, שהם למעשה ויטמין P המשפר את פעילותו של ויטמין C הקיימים בתמצית פרי סמבוק השחור, מסייעים לגוף במאבק בנגיפים ולכן, סמבוק שחור בולט בנוכחותו על מדף התוספים ובהמלצת הרבליסטים במיוחד כאשר מדברים על צמחי מרפא בהקשר של טיפול בהצטננות, שפעת, נזלת ודלקת שקדים.
סמבוק שחור מכיל רכיבים חשובים נוספים המשחקים תפקיד בחיזוק הגוף כמו למשל, ויטמין A וויטמין B וכמות גדולה של ויטמין C שכאמור יחד עם ויטמין P יכולים לסייע בשיפור מערכת החיסון כמו גם הוא מכיל חומצות אמינו חשובות ואנתוציאנינים נוגדי חמצון עוצמתיים שמגנים על התאים מפני נזק.

מדענים ברחבי העולם ערכו מחקרים שונים על תועלותיו של פרי סמבוק שחור והראו למשל כי אנתוציאנינים יכולים לשפר את התגובה החיסונית זאת על ידי הגברת ייצור ציטוקינים וגם בעלי יכולת נוגדת חמצון גבוהה יותר מוויטמין E. כמו כן, יש לסמבוק השפעה יעילה נגד קור.

איך צורכים סמבוק שחור?

חשוב לצרוך תמצית פרי סמבוק שחור בסירופ או תכשירים כמו סוכריות או כמוסות לאחר שעבד עיבוד ייחודי, כי אחרת במצבו הטבעי כפרי טרי הוא עלול לגרום לשלשולים ותופעות לוואי לא נעימות. תרכובות בפרי סמבוק שחור נודעו במיוחד בהשפעה החיובית שלהם על סימפטומים המזוהים עם שפעת כמו חום גבוה, כאבי גרון, נזלת או אף סתום וכאבי שרירים ומחקרים שונים הצביעו על כך שאם נוטלים מוצרי סמבוק שחור בתחילת השפעת ניתן לקצר את משך המחלה וגם להפחית את התסמינים המדאיגים שלה. כאמור, שפעת נחשבת למחלה מדבקת מאוד עונתית המתפשטת במהירות ויכולה גם להוביל לסיבוכים מסכני חיים כמו דלקת ראות. מחקרים שבדקו את הסמבוק השחור הראו שהוא יכול לשפר גם כאבי ראש, זיהומים בסינוסים, זיהומים בדרכי הנשימה העליונות וכן כאבי שיניים. כמובן שחשוב לדעת כיצד לצרוך אותו בדרך האפקטיבית ביותר לרבות המינון כאשר אפשר היום למצוא מוצרי סמבוק שחור מגוונים רק לבדוק מהו הריכוז של הצמח במוצרים ולבחור את הדרך המועדפת ליטול אותם בין אם בדמות סירופ לילדים או למבוגרים, טבליות לבליעה, כמוסות להמסה או למציצה.

המינון משתנה ממוצר למוצר אך לרוב ההמלצה היא לקחת ארבע פעמים ביום למשך 3-5 ימים אך יש לבדוק כל מקרה לגופו.

היכנסו לאתר פרמה גורי למידע על עצות בנושא חיזוק מערכת החיסון לילדים ומבוגרים באמצעות שימוש תמצית פרי סמבוק שחור ושיטות  חיזוק נוספות מהטבע.

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*