כל השיטות לאיטום גג מרוצף

כל השיטות לאיטום גג מרוצף

מדי כמה שנים אנחנו נדרשים לבצע איטום לגג, וחשוב לעשות את זה לפני שהחורף יגיע ואיתו גם הגשם והרטיבות. השאלה היא איזו שיטה נכונה וטובה יותר לגג שלכם, וכדי לענות על השאלה הזו תצטרכו להכיר את החלופות. הנה השיטות המרכזיות שכדאי להכיר.

שיטה ראשונה: יריעות ביטומניות

אחת השיטות הנפוצות ביותר של איטום גגות כוללת שימוש ביריעות ביטומניות, והיא נחשבת לאידאלית עבור גג מרוצף, מרפסת או שטחים חשופים בכלל. כפי שהשם מרמז היטב, איטום הגג יתבצע על ידי פריסת יריעות בעובי כ-5 מילימטרים והלחמתן אל הגג. השלב הזה יתבצע רק לאחר הכנה יסודית של הגג, והוא לא דורש הרמה של הרצפות, כך שמדובר בתהליך מהיר ופשוט יחסית, וגם בפתרון שנחשב לאיכותי (בהנחה שאתם בוחרים גורם מקצועי ואמין שיבצע את המשימה כמובן).

שיטה שניה: זפת חמה

השיטה הזו מתאימה בעיקר לגג חדש או לגג ישן שהאיטום הנוכחי בו כולל גם הוא שימוש בזפת. העלות של השיטה הזו נחשבת לנמוכה בהשוואה לפריסת היריעות הביטומניות, אבל גם לשיטה מיושנת יחסית. מצד שני, היא בכל זאת יעילה למדי ולכן עדיין מקובלת. החיסרון המשמעותי כאן הוא העמידות, שכן החשיפה המוגברת לשמש מובילה לנזקים, והשמש עשויה אף להרוס את שכבת האיטום לחלוטין עם הזמן.

שיטה שלישית: חומרים אקריליים

עוד טכניקה יעילה ופופולרית לאיטום גג מרוצף ללא הרמת הריצוף כוללת שימוש בחומרים אקריליים על בסיס מים. החומרים הללו נצמדים היטב לבטון כך שהם מספקים איטום ברמה גבוהה, אבל הם גם מלווים בחיסרון אחד משמעותי: בכל הזדמנות שבה מצטברים מים עומדים (למשל ליד פתח המרזב) החומרים עשויים להתקלף ואף להתמוסס לחלוטין. במילים אחרות, החומר הזה אידאלי יותר לגגות משופעים שבהם הסיכוי להצטברות מים הוא נמוך משמעותית.

שיטה רביעית: יריעות PVC

יריעות PVC נמצאות היום בשימוש לצורך איטום גגות אבל גם בריכות ומאגרי מים, מה שבעיקר מעיד על איכות היריעות ועל היכולת שלהן לספק איטום מצוין. איטום גג מרוצף בשיטה הזו הוא מהלך יעיל מאוד ואם מלאכת האיטום מתבצעת באופן מקצועי אתם גם יכולים להיות רגועים ולדעת שיש לכם פתרון איכותי שיחזיק מעמד כמה שנים טובות  (לפחות). אז נכון, יש לא מעט שיטות של איטום גגות מרוצפים, אבל אם עובדים נכון, מתייעצים עם גורם מקצועי ובוחרים את השיטה המתאימה ביותר, אפשר ליהנות מראש שקט הרבה יותר גם בחורף הקרוב וגם באלה שיגיעו אחריו.

תמונה: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*