כך תתכוננו לפתיחת שנת הלימודים האקדמית

כך תתכוננו לפתיחת שנת הלימודים האקדמית

השנה האקדמית בפתח וזה זמן טוב להתכונן לקראתה. בשלב הזה בוודאי קיבלתם את ההחלטה הגדולה ביותר, ואתם יודעים בדיוק מה תרצו ללמוד, מה תעשו כשתהיו גדולים ומה הוא המוסד האקדמי הנכון עבורכם. עם זאת, רגע לפני שהשנה מתחילה ואתם צוללים אל ספרי הלימוד ואל תקופות המבחנים שעוד יבואו, כדאי שתהיו מוכנים טוב יותר לקראת האתגר הגדול ולקראת השנה הראשונה – ואלו שיגיעו מיד אחריה. הטיפים שלפניכם יעזרו לכם לעשות את זה.

הכירו את מערכת השעות שלכם

בין אם אתם משלבים את הלימודים עם עבודת סטודנטים ובין אם אתם מתכוונים להשקיע את השנים הקרובות בלימוד אינטנסיבי, כדאי שתכירו לעומק את מערכת השעות שלכם. זוהי נקודה חשובה מאוד משום שהיא תשפיע לא רק על מידת המוכנות שלכם ללימודים האקדמיים עצמם, אלא גם על היכולת שלכם לשלב תחביבים, בילויים ותחומי עניין אחרים. אם אתם מתכוונים לעבוד במקביל הרי שיש לנושא הזה חשיבות רבה עוד יותר. נסו לתכנן את הזמן שלכם עד כמה שאפשר, והקפידו לפנות גם את הזמן הדרוש להנאות הקטנות של החיים. תקופת הלימודים היא מאתגרת ממילא, אבל זה לא אומר שלא תוכלו להתפנות גם לדברים אחרים.

נסו להימנע מלחץ מיותר

הלחץ מתחיל לרוב כבר ביום הראשון, בעיקר משום שאנחנו לא תמיד יודעים למה לצפות. הבשורה הטובה היא שגם עשרות ומאות הסטודנטים שסביבכם נמצאים במצב דומה, והמתח שלכם מאפיין ככל הנראה גם אותם. נסו להתחבר לאחרים ולגבש לעצמכם קבוצת לימוד טובה. היא תעזור לכם מאוד גם במהלך הסמסטר, גם כשיגיע העת להכין עבודות אקדמיות וגם כשתרצו ללמוד נכון לקראת הבחינות שיגיעו מהר יותר מכפי שנדמה לכם. בנוסף מומלץ ללמוד מעבר לשעות שבהן אתם שוהים בכיתה. כך תגיעו לרגעי השיא של הסמסטר כשאתם שולטים טוב יותר בחומר, מה שיפחית את הלחץ ואת העומס וימנע מכם לילות נטולי שינה דווקא כשאתם צריכים להיות ערניים ומפוקסים יותר מאי פעם.

הכינו את עצמכם כלכלית

לבסוף, זכרו שתקופת הלימודים היא עמוסה ממילא, ושילוב עבודה עשוי להיות מהלך מאתגר. אם אתם ממשיכים לגור אצל ההורים בתקופה הזו אין ספק שתחסכו לא מעט עלויות, אבל במקרים רבים אנחנו מעדיפים לגור במעונות הסטודנטים או לשכור דירה קרובה אל המכללה או האוניברסיטה. אין זה משנה מה הדרך שלכם ואיפה תגורו בשנים הקרובות, דבר אחד בטוח: תצטרכו להיות מוכנים כלכלית לכל החלטה. זה הזמן לשלוט טוב יותר בתקציב שלכם, להגדיר אותו במדויק ולדעת שאתם מסוגלים להתמודד גם עם עלויות הלימודים הכוללות לא רק את שכר הלימוד אלא רכישת ספרי לימוד, ציוד משרדי ואף מחשב נייד. תכנון נכון עכשיו יחסוך לכם לא מעט כסף וזמן יקר בהמשך הדרך, ואלה שני משאבים שלסטודנטים אין מהם עודפים בדרך כלל.

המאמר בחסות את מכללת אורנים בכתובת http://www.oranim.ac.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*