כיצד תשפרו את המראה של שיער שומני?

כיצד תשפרו את המראה של שיער שומני?

בשיתוף פרמה גורי

קיימים סוגים שונים של שיער וחשוב לאבחן את סוג השיער כדי להעניק לו את הטיפול האופטימאלי. לכל סוג שיער יש מאפיינים ייחודיים לו כאשר רבים סובלים משיער שומני השכיח בעיקר בקרב נשים. שיער שומני נראה מזונח מאוד, כאילו לא נחפף ולא טופל במשך תקופה ארוכה, אפילו אם לפני רגע טופח במסירות. למעשה, הרטבת, חפיפת והברשת השיער עשויים רק להעצים את האפקט השמנוני הלא מחמיא.
מהן הסיבות לכך שהשיער שומני? הגורם העיקרי לכך היא קרקפת שומנית. הקרקפת למעשה מפרישה כמות גבוהה מאוד של סבום, חלב המופרש מהנקבוביות בקרקפת וגורם לתוצאה של מראה שומני. יש מי שסובלים מקרקפת שומנית בעקבות גנטיקה, אך הסיבה העיקרית היא חוסר איזון הורמונאלי ולכן תופעה של שיער שומני נפוצה יותר בתקופות של חוסר איזון הורמונאלי כמו למשל, גיל ההתבגרות, גיל המעבר, לאחר הריון ולידה.
שיער שומני יכול להיווצר גם בעקבות הרגלי טיפוח לא מתאימים שרק מחריפים את תגובת הקרקפת השומנית. כך למשל, חשוב לדעת שהברשת שיער מוגזמת הן בעוצמה והן בתדירות שלה מאיצה את הפרשת הסבום מהקרקפת כך שהשיער ייראה שומני אפילו יותר מהרגיל כמו גם מריטת השיער, גירוד הקרקפת או כל פעולה שקשורה למגע מוגזם עם השיער לרבות שיער אסוף (במיוחד בעת השינה) עשויים לשמן את השיער.
התפריט התזונתי אף הוא משחק תפקיד מכריע במראה הקרקפת ומחקרים שונים הצביעו על כך שמחסור בקבוצת וויטמין B עשויה לגרום למראה שומני בשיער.

מה עושים במידה וסובלים מקרקפת שומנית הגורמת לשיער שומני?

בשלב הראשון חשוב לגשת לבדיקות על מנת לבחון אם באמת מדובר במחסור של ויטמין B ואם כדאי להשלים את התזונה בתוספים הנכונים.
כאמור, להרגלי הטיפוח השפעה על מראה השיער ולכן, יש לבחור מברשת או מסרק המותאמים לשיער שומני (לרוב כאלה העשויים מסיבים טבעיים), כדי להפחית את הגירוי של הקרקפת וגם יש להקפיד על תחזוקת המברק או המברשת וניקיונם, כיוון שהצטברות של אבק ולכלוך יזרזו את השמנוניות הטבעית של השיער.
המטרה היא להחזיק את החומציות לקרקפת השומנית וכך לאזן אותה ולכן, יש להשתמש במוצרים המאזנים בין אם מדובר במוצרים שיש בכל מטבח כמו חוץ תפוחים או תכשירי טיפוח ייעודיים אשר למעשה מנטרלים שמנוניות ומרעננים ומטהרים היטב את הקרקפת. במצבים מסוימים כדאי להשתמש גם בשמפו נגד קשקשים כי אלה יכולים להוביל לתופעה של שיער שומני.
הפחיתו ככל שניתן חפיפה והברשת השיער ושלבו בתהליך הטיפוח תכשירים ייעודיים שפותחו מלכתחילה לטיפול במצב של קרקפת שומנית המבוססים על רכיבים בוטניים שידועים בהשפעה החיובית והמטהרת שלהם על שיער שומני ובשיפור המראה והמרקם שנלווים לקרקפת שומנית כך שהתוצאה תהיה של שיער פחות שומני הן במראה והן במרקם שלו.

היכנסו להורדת קופון הנחה ולרכישת שמפו לשיער שומני באתר פרמה גורי.

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*