כיצד נעבור בשלום את מעבר הדירה?

כיצד נעבור בשלום את מעבר הדירה?

הגיע הזמן לארוז את החפצים ולעבור לדירה או בית חדשים, ואנחנו מתחילים להתמלא חרדות – כיצד נספיק לארוז, להעביר, לפרוק, לנקות, לסדר וכו'? כיצד נעשה את כל התהליך הזה בלי ששום חפץ מהרכוש שלנו ייהרס או ילך לאיבוד?

דאגות אלו מאפיינות מעברי דירה רבים, וכולנו נתקלים בסיטואציה הזו אחת לכמה שנים.

בין אם אתם עוברים דירה "בקטנה" לדירה הנמצאת ממש כאן באשדוד במרחק כמה רחובות, ובין מדובר במעבר לעיר אחרת ואזור מרוחק בארץ (או אפילו בחו"ל…) – אין צורך להיכנס לפאניקה. על ידי עבודה מסודרת ומחושבת תוכלו לבצע את כל מעבר הדירה הזה בשלום, בנינוחות ובזמן.

עובדים בשלבים ובצורה מסודרת

על מנת לצלוח את מעבר הדירה בשלום, נרצה כאמור לעבוד בצורה מסודרת. ישנם מספר שלבים שעל פיהם נרצה לעבוד – סידור ומיון החפצים, זריקה לפח או מסירה של מה שאנחנו לא צריכים, אריזה מסודרת ומחושבת של הציוד שלנו (עוד נחזור לנקודה מרכזית זו בהמשך הכתבה…), העמסה והעברה, ניקיון יסודי של הדירה שעזבנו ושל הדירה אליה אנו נכנסים, פריקת הציוד וסידורו.

מומלץ לעשות רשימה של השלבים הללו ולא לערבב ביניהם – לדאוג כי אנחנו עושים כל שלב בזמנו וכמו שצריך, ולא לקפוץ שלושה שלבים קדימה לפני שסיימנו את השלבים הקודמים.

כדאי לשים לב כי מעבר דירה מהווה הזדמנות פז להיפטר מחפצים רבים שאנחנו נוטים לאגור ולשמור ללא סיבה אמיתית טובה – חישבו טוב האם אתם צריכים כל פריט שיש לכם בבית, האם שווה המאמץ לארוז ולהעביר אותו, או האם אפשר למסור או לזרוק אותו. נצלו את מעבר הדירה כשלב של התנקות והתחדשות.

פתרונות אריזה מתאימים – הופכים את המעבר לפשוט הרבה יותר

אחת הנקודות החשובות ביותר לזכור כאשר אנו אורזים את הבית או הדירה שלנו, הוא כי סוג ואיכות פתרונות האריזה שיהיו לנו יקבעו המון בכל הנוגע לקלות והפשטות של שלב האריזה (וגם של שלב הפריקה בבית החדש).

אריזות קרטון איכותיות ועמידות, בגדלים שונים, יאפשרו לנו לארוז את החפצים שלנו בצורה יעילה ונוחה, כך שיתפסו שטח מצומצם ככל הניתן במשאית ההובלה. ככל שהאריזות בהן נשתמש יהיו עמידות ומגוונות יותר מבחינת הגודל והצורה, כך יהיה לנו קל יותר לארוז בצורה יעילה, לדאוג כי אנחנו יודעים בדיוק היכן נמצא כל פריט, ולבצע את ההעברה בצורה חלקה ומהירה יחסית.

מלבד לאריזות קרטון איכותיות בגדלים שונים (אותן כדאי לרכוש מבעוד מועד ולא ממש בימי המעבר) כדאי לדאוג להצטייד גם באביזרי אריזה נלווים חשובים. אלו כוללים בין היתר כמות מספיקה של סרטי סגירה ואיטום ("מאסקינג טייפ), טושים ברורים לכתיבה על כל ארגז (אתם תודו לעצמכם כאשר תגיעו לבית החדש ותדעו בדיוק לאיזה חדר לשלוח כל ארגז…) והרבה חומרי ריפוד והגנה עבור חפצים שבירים או רגישים (דוגמת נייר בועות "פצפצים").

לסיכום, דאגו לעבוד בצורה מסודרת ועל פי השלבים המתאימים, והצטיידו מבעוד מועד בפתרונות אריזה וריפוד מתאימים, ומעבר הדירה יכול להתגלות כחוויה לא מלחיצה כלל, ואולי אפילו נעימה…

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*