כיצד ניתן להאריך את חיי המזרן?

כיצד ניתן להאריך את חיי המזרן?

על פי מקצוענים בענף השינה והמזרנים, לכל מזרן ישנו אורך חיים שנע סביב 8-10 שנים. אז איך זה שמזרונים מסוימים שורדים הרבה יותר ועדיין ממשיכים לספק שינה נוחה ועמוקה? ובכן, לא מדובר במזל אלא בפעולות מסוימות שמסוגלות להאריך את חיי מצע הלינה החביב עליכם ולדחות בכמה שנים טובות את רכישת המזרון החדש.

מזרונים מתקבלים במגוון רחב מאוד של תצורות, איכויות וגם טווחי מחירים. אלו מכם שמשתדלים לשמור על אורח חיים בריא ומוגן, יודעים שרכישת מזרון באמת טוב כרוכה בעלויות גבוהות. בענף המזרנים, לא מדובר בהכרח במיתוג או בפרסום שמובילים לייקור מחירים אלא בטכניקות ייצור ייחודיות, שתורמות לאיכותם הגבוהה של המזרונים הללו. כתוצאה מכך, הם הופכים כל שינה לטובה ואיכותית יותר, שומרים לטווח ארוך יותר על הגב, הצוואר ועמוד השדרה ומספקים רגיעה וחוויית שינה רצופה. מצד שני, אין צורך למהר ולהיפטר ממזרון יקר ומוצלח שנרכש לפני 8 שנים ומעלה. באמצעות הטיפים הבאים, תוכלו להאריך עוד קצת את חיי המזרון ולהימנע מההוצאה הכבדה בתקופה של צמצום:

רכשו מגן מזרן

רטיבויות, חיידקים ועובשים שונים יכולים להתפתח בקלות רבה מאוד על כל מזרון ולשם כך נועד מגן המזרן. המגן הוא מעין כיסוי עליון אלסטי ואטום שמונע בלאי מוקדם במזרן והלכה למעשה מאריך ומשפר את חייו.

החליפו מצעים אחת לכל כמה ימים

מבלי ששמתם לב, הסדינים שלכם ספחו תאי עור שנשרו, זיעה ואפילו שערות קטנטנות שעלולים לחדור פנימה לתוך סיבי המזרון. הצטברותם הפנימית מובילה להתעשרות לא רצויה של ריקבון ותחב, קרדיות אבק ועוד שלל "דברים טובים" שעלולים לגרוע מהבריאות שלכם. אם אתם מתעצלים, זה בסדר שתחליפו מצעים גם אחת לשבוע.

הפיכת המזרן אחת לחודש

כל מזרן, גם היוקרתי ביותר בשוק נוטה בסופו של דבר להתבלות. כדי לצמצם את הבלאי ולהימנע ממנו לטווח ארוך יותר, רצוי להפוך את המזרון כך ששני הצדדים יתבלו על פני תקופת זמן אחידה. רק במיצוי של שני הצדדים, מומלץ לגשת לחנות מזרונים טובה ולרכוש חדש.

ניקיון המזרן

לא די בהחלפת מצעים ומגן מיטה כדי להימנע מהצטברות לכלוכים במזרון ועליכם לנקות אותו היטב, לפחות אחת לחודש. ניתן לפזר מעט סודה לשתייה כדי לספוג לחויות, להשתמש בשואב האבק על כל אזורי המזרון כולל הצדדים ובמידת הצורך, להזמין ניקוי מזרונים מקצועי הכולל שימוש במכשיר יניקה מיוחד, המחלץ מהמזרון את כל מה שהצטבר בתוכו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*