כיצד מטפלים בבעלי חיים בימי הקורונה

כיצד מטפלים בבעלי חיים בימי הקורונה

הווטרינר העירוני, ד״ר משה דהן, דואג לבעלי החיים וממליץ לבעלי הכלבים וחיות המחמד כיצד לטפל בהם בימים אלה של מגפת הקורונה. מומחים אומרים כי בעלי חיים לא מעבירים קורונה לבני אדם ואפשר להוציאם להתאווררות ולעשיית צרכים.

חיות לא מעבירות קורונה. כך לפחות מעריכים מומחים בארגון הבריאות העולמי (WHO) ובארגון העולמי לבריאות בעלי חיים (OIE). לטענתם לא נמצאה עד כה עדות לכך שחיות המחמד מעבירות את נגיף הקורונה לבני אדם ולפיכך, ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות לא רואה מניעה להוציא את הכלבים להתאווררות ועשיית צרכים.

ד"ר דהן אומר כי ישנה חשיבות להמשיך ולטפל בחיות המחמד ובכלבים כבימים רגילים, אך יש כמובן לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולפעול בכל דרך על מנת למנוע המשך התפשטות המחלה. בתוך כך הוא מנחה את בעלי הכלבים על מספר צעדים על מנת להבטיח עמידה בכללים, כדלקמן:

בעלי כלבים הנמצאים בבידוד – בני הבית האחרים או מי מטעמם יכולים להמשיך ולטפל בבעל החיים, תוך כדי הימנעות ממגע ישיר עם המבודד ושמירה על הכללים הנהוגים בהוצאה והכנסה של מזון וציוד מבתים אלו.

מבודד החי בגפו – מומלץ לתאם מראש עם צד שלישי שיבוא להוציא את הכלב לטיול בתנאים הבאים: הכלב יקשר מחוץ לבית המבודד, הצד השלישי יוציא את הכלב לטיול מבלי שיהיה מגע בין המטייל עם הכלב והבעלים, הצד השלישי בעצמו ידאג להיות מוגן (כפפות, מסכה לכול המעט) ויקפיד על ההנחיות בחוץ. בתום הטיול הכלב יושב לבית המבודד באותו נוהל. בתום הטיול  עם הכלב יש לחטא את הידיים בשטיפה יסודית עם מים וסבון.

טיול עם כלב – הכלב יהיה קשור ע"י קולר ורצועה ומומלץ גם מחסום לפיו. ציוד זה יהיה של הכלב בלבד ויישאר עמו.

כלב במשמורת – במקרה של כלב שנלקח למשמורת מאדם חולה או אדם בבידוד, רצוי לקלח את הכלב היטב לפני שמסתובבים אתו בציבור.

קולר ותג זיהוי – מומלץ לשים על הכלב/החתול קולר ועליו תג זיהוי (שם ומספר טלפון של הבעלים), בעיקר למצבים בהם אדם אחר מוציא את הכלב לטיול. חשוב שבעל החיים יהיה מסומן בשבב אלקטרוני כמתחייב כחוק, המאפשר לאתר את בעליו.

פינות האכלה – למאכילי חתולי הרחוב, מומלץ לארגן תורניות ולהאכיל בקרבת הבית/השכונה, ע"פ הנחיות משרד הבריאות וזאת מבלי ליצור מטרדים תברואתיים.

חנויות מזון לכלבים – גם במצב של סגר כולל, החנויות לממכר מזון בעלי חיים יישארו פתוחים למשלוחים. במקרה שתוגבל התנועה יש לאתר חנות המבצעת משלוחים וכן וטרינר מטפל שנמצא קרוב למקרי חירום .

צוות השירות הווטרינרי ממשיך לטפל בצורה מיטבית בבעלי החיים השוהים בכלבייה ובדאגה לשלומם ולרווחתם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*