כיצד להתמודד עם בעיית יוקר המחיה?

כיצד להתמודד עם בעיית יוקר המחיה?

בשני האחרון, בבית התרבות 'אנדנת', התקיים ערב הסברה בנושא התחדשות עירונית לעולים יוצאי אתיופיה, כחלק ממעני הרשות העירונית 'מהות'. זו ההרצאה השנייה מתוך שלוש, העוסקות במיצוי זכויות לעולים.

ההתחדשות העירונית או פינוי- בינוי נחשב לכלי יעיל להתמודדות עם בעיית יוקר המחייה והמחסור ההולך וגובר בשטחים ריקים לבנייה חדשה בערים בישראל. התהליך כולל פינוי דיירים מבתיהם, הריסת המבנה הישן ובניית בנייני דירות גבוהים יותר, חדישים יותר, העומדים בתקנים החדשים. הדיירים המפונים, מקבלים בתמורה דירה חדשה בבניין החדש שייבנה, הכולל ממ"ד ולעיתים חניה פרטית ושלל הטבות נוספות מהיזם, תלוי מו"מ מקדים.

לאחרונה החליטה ממשלת ישראל להסדיר את תחום ההתחדשות העירונית, על מנת לייעל את התהליך ולהסיר חסמים ביורוקרטיים. וכן, הגנה על הדיירים מפני שרלטנים שמנסים להתעשר על חשבון זכויותיהם של בעלי הדירות באמצעות "מכירת חתימות" ליזמים המעוניינים להתחיל לפעול, תוך מתן תמורה נמוכה ככל האפשר לדיירים.

מר אליהו גבייה, רכז יוצאי אתיופיה ומארגן האירוע פתח את הערב: "ההתמודדות עם הבירוקרטיה ומחסום השפה עלולים להיות קשים ולעיתים בלי אפשריים. על כן חשוב לתת כמה שיותר מידע וכלים אשר יעזרו לתושבים להתמודד". גביה הזמין את המרצים: עו"ד אייצ'לותם מסלה ומר ליאור לוי. עו"ד מסלה הסביר מהי התחדשות עירונית ומהם מטרותיה, כמו כן, הסביר על הסכמי תמ"א מול קבלן/יזם, בחירות עו"ד דיירים ותפקידו וכן על אופן בדיקת הקבלן המבצע. ומר ליאור לוי העניק כלים והסברים על מיצוי זכויות.

במהלך הערב ניתן מידע רב אשר בוודאות יסייע לרבים להבין טוב יותר ולהתנהל טוב יותר במהלך ביצוע פרויקט התחדשות עירונית בביתם. תודה לשותפים: מנהלת ההתחדשות העירונית, המחלקה לשירותים חברתיים, מוקד קליטה והמחלקה לעבודה קהילתית ולגדי טרקין – מנהל בית התרבות, על שיתוף פעולה ועזרה בהצלחת הערב.

ההרצאה הבאה תתקיים ביום שני, ה- 22.7, בשעה 18:00 ותעסוק בדיני עבודה.

בתמונה: עו"ד אייצ'לותם מסלה בהרצאה.

צילום: אליהו גביה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*