כיצד לבצע שיחה חולין באנגלית עם כמעט כל איש עסקים

כיצד לבצע שיחה חולין באנגלית עם כמעט כל איש עסקים

מאת: לבנת קיזנר- מנכ"ל המכללה העסקית

היום כולם מבינים שכאשר נדרשים לבצע עסקה עם לקוח בחו"ל, ישנה חשיבות רבה לאנגלית עסקית טובה, החל משלב ניהול משא ומתן ועד לכתיבת מיילים.

אבל באופן מפתיע, לרבים הבעיה מתעוררת דווקא כאשר נאלצים לקיים שיחת חולין – Small talk.

בתקופה בה אנו חיים, רבים מאתנו צמודים לטלפון ומאבדים את היכולת ליצור שיח אמיתי בין בני אדם. ההסתמכות על הטכנולוגיה וההזדקקות לה "לימדו" אותנו לקצר בדברים, להגיע ישירות לשורה התחתונה ולהתייחס לעיתים לאדם שבצד השני כאל מכשיר בעצמו. מצב זה גרם לנו להיות חלודים בכל הקשור לשיחת חולין, ועוד יותר חלודים כשמדובר בשיחת חולין באנגלית.

אנחנו לא בטוחים איפה להתחיל, מה לומר ובטח לא רוצים להישמע מטופשים אז נעדיף פשוט לשתוק. אבל לשיחת החולין יש חשיבות רבה כאשר עושים עסקים עם אנשים. כדאי מאוד להקדיש לה זמן ופנאי, כי בסופו של דבר אנשים מעדיפים לעשות עסקים עם אנשים חברותיים שנעים להיות בסביבתם.

אז איך עושים את זה נכון? קבלו מספר כללים עיקריים ל- Small Tall מוצלח:

כלל ראשון: זכרו שהשיחה תסתיים לפני שתשימו לב

שיחת חולין מעצם טבעה חולפת מהר. במקום להתייחס לשיחה כאל מאסר עולם, חשוב להירגע ולנסות ליהנות מהחוויה של מציאת קרקע משותפת עם אדם אחר. מדובר במסגרת זמן קצרה, שבסופו של יום תהיה גם מהנה עבורכם.

כלל שני: אם הצד השני יותר דברן – אמצו זאת 

בסביבה חברתית תמיד יהיו אנשים מוחצנים ואנשים מופנמים. קל לזהות את הטיפוסים, אבל גם כאן ניתן לנהל שיחת חולין.

במקרה ועומד מולכם אדם מוחצן שאוהב לדבר, המפתח לשיחת חולין טובה תהיה לשאול אותו הרבה שאלות. כך תשתמשו בטקטיקה מעולה להעביר את מוקד השיחה מכם אליו ותגרמו לצד השני להרגיש מעניין ובמרכז תשומת הלב.

תשאלו שאלות על ספורט, תחביבים, מזג האוויר, תיירות ותרבות, והתרחקו מנושאים שעלולים להיחשב רגישים או אישיים, כמו דעות פוליטיות, שיכולות לגרור עימותים מיותרים.

כלל שלישי: השתמשו בשפת גוף חיובית

בכדי לשמור על שיחת חולין זורמת השתמשו בשפת גוף המשדרת שאתם פעילים בשיחה. השתמשו בידיים והנהנו בראש בזמן שאתם מדברים. הבעת הפנים ושפת הגוף שלכם צריכים להעניק לצד השני תחושה שאתם באמת מקשיבים לו.

כלל רביעי: הקשיבו

אנחנו הישראלים טובים מאוד בלדבר ופחות בלהקשיב. הקשבה אמיתית תוביל לשיחה קולחת ותהווה בסיס ליחסים עסקיים כנים ופרודוקטיביים.

כלל חמישי: הימנעו מתשובות קצרות מדיי

כאשר אתם נשאלים שאלה, בזמן שיחת החולין, השתדלו לענות תשובות שיכללו יותר ממילה אחת, בכדי לתת לצד השני יכולת לפתח את השיחה לכיוונים נוספים. לדוגמא: אם מישהו שואל אתכם איך עברה חופשת הקיץ ? אל תענו 'היה נפלא' אלא הרחיבו בתיאורים, על מנת שהצד השני יוכל לשתף חוויות מהצד שלו. תשובות קצרות עלולות לתקוע ואף לעצור את השיחה.

לסיכום, שיחת חולין אולי נתפסת כמשהו מעיק, אבל אם תסתכלו על הצד החיובי שלה  זו עשויה להיות התחלה של ידידות נפלאה, שתוליד חיבור עסקי מוצלח.

שיהיה לכם בהצלחה!

**הכותבת היא מנכ"ל המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז. המכללה העסקית, עם מעל  40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה בתחום אנגלית עסקית, עיצוב וניהול הפקת אירועים, ניהול כללי, לוגיסטיקה ומחסנים, ניהול פרויקטים, יעוץ עסקי, סחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה, שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים.

צילום: כפיר זיו

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*