כיפת ברזל הוצבה באשדוד

כיפת ברזל הוצבה באשדוד

בעקבות המתיחות עם העציר שובת הרעב והתחממות הכללית במצב הבטחוני, כוחות הביטחון של צה״ל לא לוקחים סיכונים ומציבים את כיפת הברזל במקומה הקבוע סמוך לאשדוד. זאת בנוסף על התראות שסימנו אצת אשדוד ואשקלון כיעד מועדף על כוחות הקומנדו של החמאס שהוציאו אף סרטון המתעד את הפעילות האחרונה שלהם מול חופי זיקים.

מעודדים מאירועי זיקים שדרגו בחמאס את הכוח הימי שלהם, וחימשו אותו בציוד המתקדם בעולם. הם מתכננים לבצע פיגוע אסטרטגי שיהווה תמונת ניצחון. בצה"ל הגבירו את התצפית על רצועת החוף והפעילו מערכת חיישנים חדשה שאמורה לזהות תנועה חשודה במים

מאומנים, מצוידים בציוד המתקדם ביותר שיש, חדורי מוטיבציה וחותרים לתמונת ניצחוןאלו הן, על פי הערכות צה"ל, היכולות המתעצמות של קומנדו חמאס, שהפיק לקחים מאז התקרית בזיקים וכבר מתכנן את הפיגוע הבא מהים. בצה"ל מאמינים כי פעולה שכזו תהיה ממודרת מאוד, כך שייתכן מצב שבו לא תהיה התרעה מוקדמת.

זה היה אחד מהבקרים הקרים ביותר בחורף. קבוצה של כעשרה לוחמי קומנדו ימי של חמאס התייצבה ולרגליה סנפירים, בחמש בבוקר בחוף ימה של עזה. הם הגיעו לתרגל כשירות וצלילה לעומק מי הים הקרים, עם עלות השחר. ברגע האחרון החליט מפקד האימון לבטלו בשל הים הסוער. לוחמי חמאס לא התקפלו לביתם. הם פתחו באימון כושר אינטנסיבי על החול, שכלל ריצות ותרגילים, לחיזוק כושרם הגופני. זהו רק ביטוי אחד למוטיבציה הגבוהה ולשדרוג היכולות של יחידת הקומנדו של חמאס, אותה יחידה שהופעלה לראשונה בצוק איתן על חוף הים של זיקים, וזוממת לפוצץ את ארובות תחנת הכוח של אשקלון במלחמה הבאה בדרום.

הניסיון הכושל של חמאס לפגע בישראלים באמצעות ארבעה צוללנים חמושים שחוסלו מהאוויר, נראה תחילה כהצלחה כמעט מושלמת של צה"ל, שהצליח להקפיץ כוחות ולחסל את החוליה הראשונה של חמאס ולהנחיל לארגון כישלון חרוץ בפעילותו הראשונה.

הידיעה באדיבות ynet 

banner_am_shalom

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*