כ"ט בנובמבר 1947

כ"ט בנובמבר 1947

אחד האירועים החשובים בתולדות הציונות הוא כ"ט בנובמבר 1947. התאריך המכונן הזה הוא המועד בו הכריז האו"ם על הקמתה של מדינת ישראל – היא מדינת היהודים. 33 מדינות הצביעו בעד ההחלטה על תוכנית החלוקה והקמתה של המדינה. הערבים כמובן סרבו להחלטה וכבר למחרת החלו בפעולות איבה נגד הישוב היהודי, מה שהוביל למלחמת העצמאות. במקיף ו' זוכרים היטב את תולדות ישראל ומקיימים מערך פעילות מקיף לחיזוק התודעה וההכרה במורשת ההיסטורית של עם ישראל.

השנה נציין 67 שנים לייסודה של מדינת ישראל. ההחלטה על הקמת המדינה נולדה לאחר תלאות ארוכות, מאבקים מתמשכים הן בזירה העולמית והן בשטחי ארץ ישראל, ולצערנו קורבנות רבים נפלו במלחמה על זכותו של העם היהודי לכונן בית לאומי בארץ ישראל. ה-27/11/1947, או בשמו המפורסם כ"ט בנובמבר, היה אירוע שיא לתהליך הנ"ל, עת הוכרז באו"ם על תוכנית החלוקה והקמתה של מדינת ישראל.

יום זה זכה למקום של כבוד בתולדות הציונות ושכבה ט' במקיף ו' נתנו לזה ביטוי בפעילות חינוכית, במסגרת השיעורים בהיסטוריה והחינוך לערכים דמוקרטיים, והחיבור אל המורשת היהודית ותולדות העם היהודי בארצו. "אירוע כ"ט בנובמבר 1947, היום בו הכירו אומות העולם בתוכנית החלוקה של ארץ ישראל למדינה יהודית ולמדינה ערבית, הפך ליום שיא של למידה משמעותית בנושא ההיסטוריה של היישוב היהודי וההכרזה על הקמת המדינה" אומרת גב' שילה כהן, רכזת החינוך החברתי של בית הספר.

ואכן, תלמידי שכבה ט' בניהולה של גב' אתי טייב, ובניצוחה של רכזת היסטוריה גב' אביבה אמסלם וצוותה, הקדישו את שיעורי ההיסטוריה האחרונים ללמידת הרקע לאירוע, מהלכיו והשלכותיו על הישוב היהודי בארץ. פעילות זו מהווה תשתית לימודית לקראת אירוע משמעותי יותר והוא יום הכרזת העצמאות והקמתה של מדינת ישראל ב-ה' באייר תש"ח.

כ"ט בנובמבר סלל את הדרך לאירוע המכונן שקדם לעצמאות ישראל. "ב-ה' באייר תש"ח, כחצי שנה לאחר כ"ט בנובמבר, הוכרז על הקמת המדינה וכאז כן היום, התכנסו תלמידי השכבה לחוג את האירוע אלא שהפעם הם עשו זאת בחידון מולטי מדיה מרתק" אומרים בבית הספר ומשבחים את תלמידי השכבה אשר הפגינו עניין וידע רב בכל שלבי החידון, השיבו על שאלות ואף העלו השערות. "החידון בחן ידע והבנה גם יחד של תהליכים היסטוריים, תוך מיקוד בהכרזת בלפור, המנדט הבריטי, ועדת אונסקו"פ וההצבעה באו"ם" סיכמו.

על היוזמה לקיום חידון אינטראקטיבי אחראית גב' כהן, רכזת החינוך החברתי, שרואה זאת כחלק מהתכנים הערכיים של שיעורי החינוך בתוכנית הליבה החברתית של שכבה ט'. כהן נטלה חלק באירוע ולסיום הוכתרו הזוכים הבאים:

באליפות החידון זכו: עמיאל לביא ומעיין פשאי

במקום השני: יניב דניאלוב ויובל ברבי

במקום השלישי: מרטין גרצ'יקוב ונדב עזור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*