כבר לא קשורים לחברות התקשורת

כבר לא קשורים לחברות התקשורת

לפני שבועיים גילתי שאני משלם יותר ממה שאני יודע שנמצא בחבילה בפלאפונים שלנו. לאחר בדיקה קטנה של החשבונית התברר שאני עובר את המכסה שלי בגלישה ואשתי נמצאת בדיוק על הקו. מהר מאוד בררתי איפה יש מבצעים חדשים, כולל אצל החברה שאני נמצא בה. מה עשיתי בסוף? חכו לסוף הטור. יותר חשוב להבין כמה דברים שקשורים לתשלומי התקשורת למינהם.

אחת ההוצאות הגדולות הקבועות שלנו זה כל ענייני התקשורת. טלויזיה אינטרנט ופלאפונים (חלקנו גם טלפונים קווים). האם זו באמת הוצאה קבועה? האם היא חייבת להיות גבוהה?

בעבר שהיינו מתחברים לחברה מסויימת זאת היתה חתונה קטולית. הדבר גרם להוצאות מיותרות גם אם לא היינו משתמשים במה שצרכנו. גם אם לא אהבנו את השירות שלהם. כיום אנחנו יכולים בכל שלב לעזוב חברה בלי לתת דין וחשבון, ולפעמים גם בלי לדבר איתם. אז נכון שאתה חותם על חוזה עם הטבה מסויימת, בדרך כלל לשנה ואולי קצת יותר, אבל אין מצידנו התחיבות להישאר. מה שמצריך מאיתנו בסך הכל לשים לנו תזכורת ביומן או בפלאפון לשבועיים לפני שנגמרת ההטבה ולחדש להטבה אחרת. אז מה עושים?

מפנים לנו בערב כחצי שעה לשבת מול האינטרנט ומתחילים לחפש בכל חברות התקשורת שאנחנו מכירים (תקף גם לפלאפונים, אינטרנט, כבלים). קחו מחברת וכתבו שם עלויות של כל השילובים (טריפל, דאבל, לבד וכו'). חשוב לבדוק גם בחברה שבה אתם נמצאים כיוון שלפעמים משתלם לנו לדבר איתם לפני ההתנתקות, אפילו אם המעבר הטבה כרוך בתשלום (סוג של קנס).

בדקו את האיכות של החברות ע"י מאמרים וכתבות, תשאלו חברים, חוכמת המונים (רק חשוב שבסוף זאת תהייה הדעה שלכם ולא שלהם כי מישהו חיצוני יפעיל גם רגש במיוחד אם חווה משהו שלילי).

הכי חשוב בדקו את הצורך שלכם כגון מהירות, כמות גלישה, שיחות לחו"ל, העלאה והורדה של תכנים תוכניות טלויזיה למינהם, ופה אני מגיע לנק' הבאה. אני שומע בעניין הכבלים הרבה התנגדויות בעיקר בגלל הפקות ותוכניות מסויימות שיש באחת החברות ובשניה אין ו/או תוכניות וערוצי ילדים. תעצרו רגע, היום ניתן למצוא כמעט כל תוכן באינטרנט (כולל ערוצי טלויזיה חיים).ובלי קשר, בדרך כלל חסכון של כמה עשרות שקלים בחודש ואולי אלפים בשנה עדיף על תוכנית אחת או שתיים.

אצלי כבר אין כבלים כ8 שנים, הבת הגדולה מאוהבת בתוכניות של החינוכית (עידן פלוס) ולקטנה לא משנה מה לראות גם ככה אחרי 10 דקות נמאס לה. את שאר התוכניות שהן שומעת בבית הספר ובגן (כמו "בנות וויקס" ו"רוי בוי") הן רואות מהמחשב. גם אני ואשתי, שכבר יש לנו זמן, מתישבים לראות משהו בטלויזיה, סדרה או סרט, אז זה דרך המחשב (גם אם זה הפקות מקור של הוט ו/או yes).

בעניין הפלאפונים שלי, נשארתי באותה חברה אבל החלפתי לשתי חבילות שונות, דבר שאפילו הוזיל לי את התשלום החודשי בכמעט 15 ₪ (כי הם בדיוק יצאו במבצע חדש). והכל תוך דקות באינטרנט (שגם שם אני משנה חבילה חודש הבא)

שימו לב שלשוק הסלולר נכנסה חברה חדשה – אז עשו לעצמכם כלל חדש, כל כמה חודשים לבדוק מבצעים בכמה חברות תקשורת ולראות אם ניתן להוזיל את החבילה שלכם. ואל תשכחו לשים לכם תזכורות למתי נגמרת ההטבה שלכם הנוכחית.

 

נשארתם עם עוד שאלות על הנושא? אני פה בכיף

חפשו אותי בפייס "זיו לומדים להתנהל נכון"

זיו בן שוע

אימון והדרכה לכלכלת בית נכונה

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*