כבל סיב אופטי – לעבודות קשות באמת

כבל סיב אופטי – לעבודות קשות באמת

הפיתוחים בעולם התעשייה הולידו בשנים האחרונות מענה לצרכים שונים וגם לצרכים מורכבים מאד, כולל פתרונות לעבודות קשות באמת, הקשורות לתחומי תעשייה רבים. הסיבים האופטיים, המשמשים לא מעט את העוסקים בתעשיות השונות במשק כיום, עשויים מזכוכית. סיבים אלה מתבססים על עיקרון פיזיקלי שבו עובר האור מקצה האחד של משטח לקצה השני שלו באמצעות אותו סיב ("החזרה גמורה"). הם מהווים חלק בלתי נפרד מהתעשייה עוד מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת ומספקים מענה ברמה גבוהה מאד לעוסקים בדבר. לסיבים האופטיים יתרונות רבים, בהשוואה לכבלים העשויים נחושת, וזו הסיבה מדוע בוחרים בהם, בין היתר, גם לצורך ביצוע עבודות קשות הכוללות תנאים לא פשוטים.

מהו סיב אופטי?

סיבים אופטיים, הנמצאים בכל כבל סיב אופטי לתעשייה, הם שקופים ועם מעטפת שקופה. המעטפת של הסיבים מצופה בשכבת פלסטיק המגנה עליהם מפני שריטות וגם ממכות. מעליה ישנה שכבה נוספת, העשויה מקוולאר, סיב סינטטי חסין לאש. השילוב הזה הופך את הכבל עצמו לחזק מאד. שכבת הקוולאר מונעת מהכבל כיפופי יתר ובכך הוא מצליח להתמודד עם עבודות קשות ומורכבות. בתוך הכבל האופטי ישנם עשרות של סיבים אופטיים. הבחירה בצורה שכזו חוסכת לא מעט כסף. סיבים אופטיים לכשעצמם נחשבים ליקרים מאד. יצירת כבל המורכב מעשרות סיבים אופטיים חוסכת בעתיד את החלפתם ומאפשרת קבלת מוצר סופי באיכות גבוהה וברמת עמידות שאין כמותה.

היתרונות שבו

בחירה בסיב אופטי לעבודות קשות בתעשייה מהווה חלופה לבחירה בכבל הנחושת, שכולנו מכירים. הסיבים האופטיים משמשים בתעשיות רשות הקשורות לתקשורת למשל וגם בתחום הרפואה. במקביל אפשר למצוא אותם גם בתחומי תעשייה נוספים לאור רמת העמידות שלה לטמפרטורות גבוהות ולתנאי עבודה לא פשוטים. ישנם סיבים אופטיים עם מעטפת המאפשרת את השימוש בהם לעבודות בתנאי שמן, תנאי UV וגם טמפרטורת נמוכות במיוחד (עד מינוס 40) או גבוהות מאד (עד 70 מעלות צלזיוס). עובדה זו מאפשרת למשתמשים בהם ליהנות ממענה מדויק ואמין מאד, המתבסס על טכנולוגיה שהתגלתה לפני 20 שנה: הסיבים האופטיים.

מי מייצר אותו?

סיב אופטי המיועד לתעשיות השונות מיוצר כיום על ידי חברות, המתמחות בייצור מוצרים טכניים, המתאימים לתעשיות מתקדמות. הייצור נעשה לאחר תהליך מושך של תכנון מקדים, תוך התייחסות לצרכי השוק וכמובן גם לפיתוחים החדשניים בתחום, המשפרים ומייעלים את המוצר עצמו, את התוצאה הסופית שמקבלים. האפשרות להתאים לכל לקוח את המענה המתאים לו, את המוצר הנכון עבורו בהתאם לצרכיו, היא תודות לפתרונות האיכותיים מאד, כמו הסיבים האופטיים המיועדים לעבודות קשות ומוצרים נלווים נוספים הנדרשים פעמים רבות לאותן תעשיות. חברות ישראליות מציעות כיום את המוצר עצמו וזאת לצד שירותי ייעוץ כדי לסייע ללקוח בבחירתו של המוצר הרלוונטי לתחום שבו הוא עוסק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*