כאבי שרירים ברגליים בהריון

כאבי שרירים ברגליים בהריון

נשים רבות סובלות במהלך ההיריון מכאבי רגליים. זה יכול לקרות באמצע הלילה וזה גם יכול להיות אחרי הליכה ממושכת. כל סוג של כאבי רגליים עלול לנבוע מאיבר אחר ומסיבה אחרת, אבל לנשים הרות יש את הסיבות שלהן.

נשים הרות נושאות משקל , נוצר לחץ באזור הבטן התחתונה. ייתכן שיש חוסר של סידן או מגנזיום. והרגליים יכולות לכאוב גם כתוצאה משינויים הורמונאליים.

התכווצויות שרירים ברגליים, נגרמות לנשים הרות ויש מי שלא יודע לשים את האצבע על הסיבה לכך. משערים שזה נובע מעייפות של שרירי הרגליים אחרי עמידה ממושכת. יש מי שמשער כי התכווצויות השרירים ברגליים נגרמות על ידי התרחבות הרחם. כתוצאה מלחץ המופעל על כלי הדם ועוד. כאבי שרירים ברגליים בהריון הם בהחלט תופעה שכיחה.

כאבי שרירים ברגליים במהלך ההיריון: התכווצויות שרירים

כאבי שרירים ברגליים במהלך ההיריון, כוללים התכווצויות שרירים, שעלולים להחמיר עם התקדמות ההיריון. אלה כאבים שעלולים להתרחש במהלך היום אבל יהיו בתדירות גבוהה יותר בלילה. כתוצאה מכך נשים הרות יתעוררו בשל כאבים, שנתם תופסק והן עלולות לסבול מנדודי שינה.

חוקרים טוענים כי מדובר על מחסור בסידן ולקיחת תוספים יפתרו את הבעיה, אם כי אין הוכחות שזה עוזר למרות מחקרים שבוצעו בעבר.

עמידה ממושכת או ישיבה ממושכת ברגליים שלובות, עלולים לגרום לכאבי רגליים. לפיכך מומלץ לעשות תרגילי מתיחה בהשגחה ולהצטרף לקבוצת התעמלות של נשים בהיריון. פעילות גופנית עשויה להקל משמעותית על תופעת התכווצויות השרירים.

שתי רק מים

מי שסובלות מתחושות של כאבי שרירים ברגליים בזמן ההיריון, יכולות למצוא כי שתייה מרובה מסייעת לזרימת הדם ומאידך מפחיתה את כמות ההתכווצויות. גם תמיכה עם גרביים מונעים נפיחות, והתכווצויות שרירים.

לנשים הרות מומלץ להתייעץ עם רופא הנשים שלהן, לגבי נטילת מגנזיום, הוא מונע את ההתכווצויות ברגליים וחסר שלו עלול להצביע על המקור להיווצרותן.

בהתכווצויות שרירים יש לטפל מידית, למתוח את הרגל, תחילה באזור העקב ואחר כך של אצבעות הרגליים. מדובר באמת בכאב חד ומטריד. הוא יכול להימשך כמה שניות או כמה דקות ומי שחווה זאת מדבר על כאבי תופת. במקרים בהם כאבי השרירים מופיעים באופן קבוע, יש לפנות לרופא ובמיוחד אם לכאב הזה נלווים נפיחות, רגישות ברגל, אודם ועוד.

במהלך ההיריון נפוצים קרישי דם, ולכן ההתייחסות להופעת סימן כלשהו או לכאבי רגליים חייבת להיות מידית וללא דיחוי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*