יש לך את  הכח – השתמש בו לטובה

יש לך את  הכח – השתמש בו לטובה

ביום חמישי האחרון צוין "יום ללא עישון״ העולמי. במסגרת תכניות המניעה העירוניות לשימוש בחומרים ממכרים, התקיים יום שיא עולמי ללא עישון. השנה, בית הספר 'יח״ד' ובית הספר 'אמירים' נבחרו ואירחו את תכנית ייחודית זו.

את יום השיא כיבדו בנוכחותן: ובירכו: הגב' סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות, התומכת בהובלת התכניות לאורך השנה כולה וברכה על יום מוצלח זה ברמה ארצית,  הגב' רונית יצקר, המפקחת על היועצות – משרד החינוך, שמלווה את העיר אשדוד בכל העשייה החינוכית  במהלך כל השנה והגב' ורדית ישראל, מדריכת שפ"י ארצית ביחידה למניעת השימוש באלכוהול, סמים וטבק.

את  מודל יום השיא העירוני יצרו והובילו הגב' בריז'יט דוקהן, מנהלת תחום מניעה והסברה בחינוך הפורמלי ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות וירדנה להב, מנחת שפ"י מחוזית של משרד החינוך.

זו השנה השלישית בה בתי הספר היסודיים בעיר מקיימים יום שיא עבור תלמידי כיתות ו׳, במטרה לחשוף אותם למידע אודות נזקי העישון ובכך לגרום להם להימנע מעישון סיגריות. יום עיון זה מתקיים בסימן ״יש לך את הכוח השתמש בו לטובה״, מתוך ההבנה כי ברוב הפעמים הלחץ החברתי מוביל לשימוש בחומרים ממכרים ובפרט בגילאים צעירים.

הסדנאות  נבנו באופן המותאם במיוחד ליום זה, על ידי יועצות בתי הספר, גב' אושרית טוויל מבית-ספר 'אמירים' וגב' רעות ברזילי מבית-ספר  'יחד'. את הסדנאות לתלמידים העבירו תלמידים מבתי הספר המארחים, מתוך ההבנה כי לתלמידים עצמם יש הרבה כוח. הידע שהם מעבירים הלאה אל עמיתיהם הוא הרבה יותר משמעותי ממבוגר שמעביר את אותם התכנים.

בסדנאות נכללו הנושאים: דילמות חברתיות, בדיקת עמדות של בני הנוער  בנוגע לעישון הסיגריות, איך לומר לא בצורה שבה ה-'לא' יתקבל ועדיין נשארים חברים.

תודה למנהלות בתי הספר המארחים: הגב' פאני ארזי, מנהלת בי"ס אמירים והגב' רוחמה כהן, מנהלת בי"ס יח"ד,  שלמרות כל המחויבויות הרב-שנתיות שלהן, בחרו להשקיע את הזמן, המשאבים ואנרגיות לקיומו של יום חשוב זה. חשוב להודות למוציאים לפועל העמיתים של יום זה  התלמידים המדהימים, שאחראיים על העברת הסדנאות, שהשקיעו, למדו ושקדו לקראת יום זה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*