יער המאכל ממשיך להתרחב

יער המאכל ממשיך להתרחב

יער המאכל שניטע ברובע ט"ו ממשיך להתרחב. בשבוע שעבר הגיעו תלמידי כיתות ד' מבית הספר אופק ותלמידים ממקיף ז' ושתלו שיחי מרפא ותבלין. מחלקת איכות הסביבה: אנו גאים בתלמידים ובתושבים אשר שותפים בכל תהליך ההקמה של יער המאכל – משלב קבלת ההחלטות ועד הנטיעות בפועל. ככה בונים קהילה בריאה.

תלמידי בית ספר אופק ב-ט"ו ותלמידי מקיף ז', שני בתי ספר שאימצו את היער מאכל מיומו הראשון והיו חלק מתכנונו והקמתו, הגיעו בשבוע שעבר ליער שהם מטפחים והוסיפו עוד חיים לחלקה הירוקה ברובע. הפעם הם שתלו שיחי תבלין ומרפא שמשלימים את המערכת האקולוגית– מערכת הנשענת על בריאותם של כלל היצורים השוכנים ביער המאכל וסביבתו.

"יער מאכל הוא סביבה אקולוגית בה חיים וגדלים צמחים, חרקים, זוחלים, ציפורים ומיקרו-אורגניזמים. כולם מהווים חלק משמעותי מהמערכת ותורמים לבריאותה והצלחתה" אומרים במחלקה לאיכות הסביבה ומצביעים על החשיבות ב"שמירה על החיים ועל תנאי המחייה שלהם".

כזכור, את יער המאכל חנכו לפני כמה שבועות במבצע שתילה בו נטלו חלק תושבים ותלמידים שהביעו נכונות להיות חלק ממיזם שנועד לשפר את סביבת החיים. מאז, שומרים התושבים על המתחם הירוק ומטפחים אותו באופן וולונטרי. "באשדוד קיימת קבוצה של כ-200 תושבים נאמני יער המאכל, שמגיעים בימי שישי אחת לשבועיים ועורכים פעילות תחזוקה ביער" אומרת גב' ימית הוניקמן-פרץ, מנהלת המחלקה, ומציינת כי "בנוסף על כך, מתקיימים מפגשים של פורום תושבים מוביל אשר לוקחים חלק בקבלת ההחלטות וקידום חזון היער מאכל".

אחת המתנדבות בפורום ובפעילות התחזוקה ביער, שיתפה אותנו בחוויותיה וכך היא כותבת: "זמן רב חשבתי לעשות משהו בהתנדבות. יכולתי להתנדב לאין ספור נושאים ותחומים, אבל חיפשתי משהו שיתאים לי אישית, ולשמחתי מצאתי את הדבר הזה ביער הקהילתי. להכניס את הטבע לעיר – רעיון נפלא ויוזמה מבורכת… בכל פעם שאני רואה הודעה בקבוצה על פעילות מתוכננת, אני שולפת מהארון את החולצה הירוקה עם הלוגו של נאמני היער, פורשת אותה על כיסא ומכריזה שמחר אני יוצאת לפעילות התנדבותית. ברור שאחרי הצהרה כזאת אין דרך חזרה. וגם הפעם למרות מזג האוויר הקודר והקר יצאתי באחת עשרה בבוקר מביתי עטופה בצעיף ומצוידת במטריה וללא טלפון! השארתי אותו בבית יחד עם כל המטלות והמשימות של חיי היום יום והשגרה התובענית".

אין כמו התיאור הנ"ל כדי לתאר את החוויה המרגשת הממתינה לכל מי שנוטל חלק בפעילות הירוקה. חוויה המשלבת פעילות בחיק הטבע, פעילות בריאה לגוף ולנפש, פעילות בחברת בני אדם ופעילות התורמת לטיפוח הסביבה ולשימור המערכת האקולוגית, בדיוק כפי שהמתנדבת חותמת את דבריה: "לי אישית העבודה בחיק הטבע, בין העצים לקול זמרת הציפורים ובחברת אנשים חביבים וערכיים, אהובה עלי מאוד. לגבי, זהו פסק זמן מבורך, הזדמנות לרענן את הנשמה ואולי גם לחזור קצת לילדה שבתוכי. אני מחכה לפעילות הבאה!"

את התלמידים הפתיעה סגנית ראש העיר גב' שרון מרק, חובבת ופעילת איכות סביבה מושבעת, אשר מצאה זמן לבוא ולהשתתף במבצע הנטיעות ולעודד את התלמידים בפעילותם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*