יעד נוסף הושג על ידי המרכז להורות משמעותית

יעד נוסף הושג על ידי המרכז להורות משמעותית

כנס הנגב לשלום הילד 2019, בסימן 'הזכות להישכח'.

מתי בפעם האחרונה העליתם את התמונה המשפחתית שצילמתם לרשת החברתית? האם התמונה שצילמתם או הפוסט שהעליתם יוכל להשפיע לרעה על ילדיכם כשיגדלו?

לאחרונה התקיים כנס הנגב לשלום הילד בבאר שבע  ובו השתתפו הגב' סימונה מורלי – מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות אשדוד והגב' גילית אבטליון – מנהלת המרכז להורות משמעותית, שלקחה חלק במושב "ילדים ותקשורת – על שיתוף יתר אודות ילדים ע"י הוריהם ברשתות החברתיות".

'כנס הנגב לשלום הילד' שמקיימת 'המועצה לשלום הילד', הינו כנס מדיניות המתמקד בשלום הילד מנקודת ראות של מדיניות כוללת, תכנון ומעשה ובו משתתפים נציגים מהמגזר הממשלתי, הציבורי והפרטי. מטרת הכנס הינה לאפשר דיאלוג בין המשתתפים ולקדם מדיניות רצויה על מנת לממש את זכויותיהם ולהבטיח את שלומם של כלל הילדים בישראל. במהלך השנה האחרונה פעל המרכז להורות משמעותית על מנת להשמיע את קול ההורים. והשנה הצליח בכנס הארצי, המתקיים מזה שלושה עשורים.

במושב "ילדים ותקשורת", נדונה סוגיית "הזכות להישכח" – זכותו של האדם לא להופיע במנועי החיפוש ואולי לסבול מסטיגמה או אפליה כתוצאה מפעולה שביצע בעבר – גם אם את 'השיתוף' הראשוני חשפו הוריו. במושב, נגעה אבטליון בנושא מנקודה נוספת – "מהות הקשר שבין הורים לילדים". איכות הקשר נפגמת כשמתבוננים על הילדים מבעד לעדשה, כשברגע המשמעותי לילד – ההורה עסוק בצילום במקום בחוויה עצמה. קשר מיטיבי בין ילדים להורים ופיתוח דימוי עצמי חיובי אצל ילדים נוצר באמצעות קשר עין ומגע – הורמון האהבה משתחרר כשמסתכלים בעיניים, כשמלטפים, מחבקים ומנשקים. כך –ישירות, בלי מסכים או מתווכים.

נוסף על כך, הדין הישראלי לא מכיר בזכות של אדם לחזור מהסכמה שנתן לוויתור על פרטיות, גם אם את ההסכמה נתנו הוריו. לכן, משתתפת נוספת במושב, ח"כ מירב בן ארי – מסיעת כולנו, ציינה כי ברצונה לפעול לחקיקת חוק מחיקת תוכן מרשתות חברתיות לפי בקשת המשתמש.

הורים, שימו לב – התוכן שאתם מעלים על ילדיכם נשאר שם תמיד. ילדיכם המתבגרים עשויים לכעוס על החשיפה היתרה, ועל כך שלא יוכלו למחוק זאת. מתבגרים, שימו לב – מה שהנכם מעלים ברשת – נשאר לנצח! חשוב שתכירו את ההשלכות. חשבו לפני כל פרסום.

לקבלת מענה ניתן לפנות למזכירות המרכז להורות: 1-700-70-74-75 או בעמוד הפייסבוק.

בתמונה: הגב' סימונה מורלי – מנכ"לית הרשות העירונית, הגב' גילית אבטליון – מנהלת המרכז להורות משמעותית, עו"ד ורד וינדמן – מנכ"לית המועצה לשלום הילד והגב' שרון כידון – מנחת המושב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*