ימי החנוכה במוזיאוני אשדוד

ימי החנוכה במוזיאוני אשדוד

פעילויות חווייתיות ומהנות מתקיימות כל ימי חופשת החנוכה לילדים, בני נוער ולמבוגרים עם הרפתקה במוזיאון לתרבות הפלישתים ע"ש קורין ממן בהצגה חווייתית של צוות המדריכים, פעילויות יצירה במגמה במוזיאון אשדוד לאמנות, הפעלת תיפוף מטורפת ב'פטיו' וסיור חוויתי ופעילויות שמצילות את כדור הארץ בצוללת הירוקה. לא יודעים איך להעביר את ימי החופש שנותרו? בואו לבלות במוזיאונים בשלל הפעלות ופעילויות במהלך כל השנה.

במוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן התקיימה ההצגה "הרפתקה במוזאון" – ארבעה שחקנים שהם גם מדריכים במוזיאון: ורוניק פולקה, סיגל מאור, טרייסי גרוס ויהודה גולדין, שמשחקים בשנה האחרונה ומעבירים את ההדרכה של המוזיאון באופן מומחז ויצירתי. כידוע לכולנו, הרבה יותר קל ללמוד כשזה חווייתי ומשעשע. ההצגה מיועדת לילדים בעיקר אבל גם המבוגרים נהנים ממנה, מדובר בהדרכה עם קריצה כהצגה שכתב השחקן והבמאי ירון לוי סבג.

_מוזאון-אשדוד

פולקה וגרוס הכירו אותו בקבוצה תיאטרון שהתקיימה במונארט לפני כארבע שנים שם שיחקו במשך כשלוש שנים. ירון הגיע למוזיאון ובשיתוף פעולה עם חוה קלדרוןרכזת ההדרכה של המוזיאון והחליטו לצאת מהקופסה וליצור תיאטרון אקטיבי. יהודה משחק את שון, אבא אכיש, ורעמסס (שלושה תפקידים) טרייסי בתפקיד הילד פית, ורוניק בתפקיד אמא סרדיניה וסיגל בתפקיד האחות גאיה, מוכרת פירות יבשים וחמדה עוזרת המחקר.

העלילה מתארת את שון הארכיאולוג שמחפש מטבע עתיק ותוך כדי הוא הולך משפחת פלשת קמה לתחייה. הילד פית מספר את הסיפור של המשפחה שלו שהגיעה לחוף מכרתים ובדרך עצרו במצרים ואחר כך הגיעו לאשדוד – אחת מחמשת ערי פלשת כשבכל עיר יש סיפור. פית מחפש  את המשפחה שלו, מוצא את אחותו בעיר גת, לאחר מכך את אמו באשדוד ואביו בעזה. במצרים יהודה מגלם גם את מלך רעמסס השלישי והילד פית מעצבן אותו ושואל לאן הוא הגלה את הפלשתים והמשפחה שלו… 

מוזאון-לתרבות-הפלשתים

הסצנה המרכזית מתרחשת בשוק באשדוד בה מתקיים המפגש בין פית לאימא שלו בסצנה מרגשת. בצוללת הירוקה בימים שלישי ורביעי בין השעות 12.00-16.00 מתקיימת פעילות של כשעה שבה נכנסים לסיור עם מדריך/כה שמכירים את הצוללת וצולי הדמות הוירטואלית ומקבלים משימות כדי להציל את העולם יחד איתה. לאחר מכן נכנסים לשני חדריםאחד עם המון משחקים ומסכים שמלמדים כיצד לטפל נכון בפסולת באופן ויזואלי וחוויתי ולאחר מכן גלריית אמנות שמפגישה את הדאגה לסביבה ויוצרים בחומרים בשימוש חוזר במקום שילכו לפח, נותנים מסגרת יצירתית והילדים מכינים דברים עם החומרים והילדים יוצאים עם תוצרים יפים אותם הם לוקחים הביתה.

ילדים קטנים מגיעים בליווי הורים..מגיל 4- 15. עלות של 25₪ לילד ו15₪ למבוגר מלווה


אפשר פשוט להגיע בחופשת החנוכה אין צורך לתאם מראש.

***בימי שלישי הטבות לגמלאיםכניסה חינם כמלווה. עם הנכדים.

בכיתת המגמה במוזיאון אשדוד לאמנות יוצרים תיבות צלילים מקופסאות נעליים ומקלות גשם. הילדים מגיעים לחדר המגמה במוזיאון ויחד עם המדריכה סימה ששון מהמוזיאון יחד עם מתנדביםבני נוער בגילאי 15-17 ממגמת האמנות בבתי הספר התיכונים בשונים בעיר שמגיעים במסגרת מחויבות אישית, מנחים את הילדים עוזרים להם ומלווים אותם בתהליך היצירה שכולל שימוש בטושים, צבעים, מדבקות צבעוניות, גומיות, סרטים דביקים צבעוניים, סיכות מתפצלות ועוד.

לאחר מכן יערה ברבש (34) מתל אביב שהקימה את להקת המתופפות "רידמאניה"- קצב מטורף לפני כעשור ובעצמה מתופפת "הארד קור" הגיעה לפעילות כיפית וקצבית שפיתחה בשנים האחרונות. ומינפה דרכה את כישרונה להפעלות כיפיות לילדים, נוער ומבוגרים.

'רידמאניה' מונה 10 נשים  באג'נדה להביא משהו נשי לעולם יחסית גברי, ויצרו מופעים שונים המשלבים בין רקדניות בסגנון אפריקאי והיפ הופ למוזיקאיות (מתופפות). ברבש הגיעה ל'פאטיו' של מוזיאון אשדוד לאמנות והעבירה סדנת תיפוף ירוק כל מחבתות, סירים, חבית שפעם היה בה סירופ מייפל, מיכל מים של נביעות, מצילה (שתמיד מצילה את המצב) ודליים צבעוניים מהם הכינה חנוכייה מאולתרת בפעילות היא שמה דגשים על אלמנט של שימוש חוזר בכלים מחיי היומיוםיצירה יצירתית עם תופים מאולתרים, לימדה את הילדים לתופף יחד איתה – בקצב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*