ייצוג מרשים וירוק לעיר אשדוד!

ייצוג מרשים וירוק לעיר אשדוד!

השבוע התקיים טקס חגיגי ומרגש של בתי ספר ירוקים וירוקים מתמידים של מחוז דרום במשרד החינוך. הטקס התקיים בבאר שבע ובמהלכו הצוותים של בתי הספר המשתתפים סיירו בתל באר שבע – תל היסטורי ומעניין, נכחו בטקס מרגש במעמד מנהלי מחוזות וסיימו בארוחת ערב חגיגית.

תהליך ההסמכה לבית ספר ירוק הינו תהליך ייחודי, שבמסגרתו בית ספר בונה תוכנית לימודים מקורית וחדשנית בנושא קיימות, יוצא אל הקהילה הסובבת אותו ומבצע עם הקהילה תהליך להטמעת הקיימות, מצמצם משאבים בבית הספר, מעצב פינות ייחודיות בנושא קיימות וכמובן מקים מועצת תלמידים שתעסוק בנושא "מועצה ירוקה".

"התו הירוק מוענק לבתי הספר אשר עמדו בכל הקריטריונים הנ"ל וזאת לאחר בחינה קפדנית של ועדה ייעודית לנושא, המורכבת מנציגי המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך" אומרים במינהל החינוך ומציינים עוד כי "התו הירוק המתמיד, המתקדם יותר, מוענק לבתי הספר שהוסמכו בעבר כבתי ספר ירוקים והמשיכו בתהליכים, הגדילו והעצימו את הפעילות שלהם בנושא קיימות".

את אשדוד ייצגו השנה הצוותים של בתי הספר רעים (ירוק מתמיד), מעלות (ירוק מתמיד), הקריה (ירוק) וגאולים (ירוק). כמו כן הוענקו בטקס תעודות לבתי הספר – המגינים, שחר, ארזים, שז"ר ואילנות אשר עברו תהליכי הסמכה בשנים קודמות והשנה הוענקה להם תעודת חידוש הסמכה.

"כל בתי הספר שהגיעו לאירוע עברו תהליך של הסמכת בית ספר לבית ספר ירוק בשנת הלימודים תשע"ד ותשע"ה" אומרת מרב יגר רכזת חינוך והסברה של איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה.

גב' מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה במנהל החינוך ציינה בהתרגשות: "מדובר בתהליך חינוכי עמוק ומשמעותי המשלב תהליכים של למידה משמעותית עם חקר ולמידה חוץ כיתתית".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, ביקשה להודות לכל השותפים בתהליך ו"במיוחד למנהלות בתי הספר אשר חרטו על דגלן את נושא הקיימות ומחנכות את הדור הבא שלנו על ערכים אלו". "אין ספק", הוסיפה ד"ר רוזן כי "לכולנו מחויבות לתהליכים הסביבתיים ואנו נמשיך וניטע את הזרעים הנכונים בקרב מקבלי ההחלטות של המחר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*