ייצוגית נגד הסוואט סטאר בגין 'חוק הפופקורן' וחיפוש משפיל

ייצוגית נגד הסוואט סטאר בגין 'חוק הפופקורן' וחיפוש משפיל

בקומת הגג של מכון הכושר "הסוואט סטאר" באשדוד בה ממוקמת בריכה נאסר על הכנסת אוכל ושתיה, והמאבטח במקום אף מחטט בתיקיהם של הנכנסים במטרה לחפש מזון או שתיה, באמתלה של חיפוש בטחוני. כך נטען בתביעה ייצוגית שהוגשה השבוע לבית משפט השלום באשדוד.

בתביעה הייצוגית שהגיש נ', מנוי לסוואט סטאר באמצעות עורך הדין דוד שוורצבאום ממשרד מרקמן את טומשין, נטען כי האיסור על באי הבריכה להכניס אוכל או שתיה עומד בניגוד ל"חוק הפופקורן" שנכנס לתוקפו בתחילת השנה.

עו"ד שוורצבאום טוען כי על מנת להגדיל רווחיה מהמתחם, אוסרת הסוואט סטאר על לקוחותיה להכניס אוכל או שתיה למתחם הבריכה בו פועלת הקפטריה. כך שהלקוחות נאלצים לקנות מוצרים בקפיטריה המופעלת במקום אשר מוכרת את המוצרים במחיר גבוה, מוצרים אותם הם יכולים להביא עימם לו הייתה מתאפשרת הכנסתם וכך לחסוך בהוצאה גבוהה בעת הבילוי במקום. המדובר במעשים המנוגדים לחוק להגנת הצרכן המחייב בעל עסק לאפשר ללקוחותיו הכנסת מזון ושתייה מאותו סוג שהעוסק מוכר במקום. על מנת למנוע הכנסת מזון ושתיה מוצב שומר בכניסה למתחם הבריכה אשר עורך חיפוש בלתי חוקי ומשפיל, בכליהם של באי המקום.

על פי החוק, על מנת שמאבטח יוכל לעשות שימוש בסמכותו לעריכת חיפוש בכליו של אדם, נדרש כי מטרת השימוש בסמכות תהיה שמירה על בטחון הציבור ולא למטרה אחרת. ביצוע חיפוש למניעת הכנסת מזון ושתיה מהווה הפרה של חוק סמכויות לשם שמירה על בטחון הציבור והפרת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

"חוק הפופקורן" הינו למעשה תיקון לחוק הגנת הצרכן, אשר נועד למנוע מעסקים לנצל את הכח העודף שלהם ולהשפיע על לקוחות בצורה בלתי הוגנת. בין היתר, כחלק מהמאבק ביוקר המחיה, נאסר על עסקים למנוע הכנסת מזון במטרה להגדיל את המכירות שלהם.

נ', מגיש הבקשה, מנוי מזה 3 וחצי שנים לסוואט סטאר וב-17 ליולי השנה הגיע לקומת הבריכה עם אבטיח חתוך והוא התבקש על ידי המאבטח ופקידת הקבלה שלא להכניס האבטיח לשטח הבריכה. בתביעה נטען כי אין זו הפעם הראשונה שהוא חוייב להשליך  את  המוצרים שהביא עימו בטרם כניסה למתחם הבריכה.

נ' פנה למנהלת הלקוחות של הסוואט סטאר וטען כי התנאי בתקנון  עליו מחתימים לקוחות בעת הצטרפות כמנוי לפיו אין להכניס אוכל ושתייה לקומת הגג, הוא תנאי בלתי חוקי. נ' ניהל דין ודברים עם הנהלת המקום ועם היועץ המשפטי של המתחם ולאחר שנענה כי מנכ"ל הסוואט סטאר החליט שהמדיניות הפסולה לא תשתנה – כך שהאיסור להכניס מזון או שתיה לקומת הגג ייוותר על כנו – החליט להגיש תביעה ייצוגית, בשם כל הלקוחות של המתחם.

כאן המקום לציין כי בכניסה לסווט סטאר לא מוצב שומר וניתן להכניס לחדר הכושר בקומה התחתונה מזון ושתיה מכל סוג.

עו"ד שוורצבאום ממשרד מרקמן את טומשין טוען כי הנזק הכספי בגין חיפוש משפיל תוך חיטוט בכליהם בעת הכניסה למתחם, מוערך ב-20 ₪ לכל כניסה. הנזק בגין איסור הכנסת מזון למתחם הבריכה מוערך ב-20 ₪ לכל חבר בקבוצת התביעה הייצוגית עבור כל יום שהגיע לבריכה. זאת בנוסף להחזר עבור כל קנייה שבצעו הלקוחות בקפטריה בניכוי עלות המוצר מחוץ למתחם.

התובעים מבקשים שבית המשפט יוציא צו עשה, המחייב את מכון הכושר לאפשר הכנסת מזון ושתייה לשטחה ולפצות את כל חברי הקבוצה לגבי נזקיהם מתחילת השנה בו נכנס לתוקף חוק הפופקורן ועד למועד אישור התביעה הייצוגית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*