יום של נתינה לזכרו של אוהד שמש ז״ל

יום של נתינה לזכרו של אוהד שמש ז״ל

היום מתקיים יום התנדבות ענק בעיר אשדוד הכולל מעל 1,000 מתנדבים, יוזמה של "עמותת שמש", אשר הוקמה לזכרו של אוהד שמש ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן, בשיתוף משפחתו וחבריו שבחרו להנציח אותו בדרך שאפיינה אותו ביותר – עזרה לאחר.
זו היא השנה הרביעית בה מתקיים "יום בעקבות השמש" שכבר הפך למסורת שרק הולכת וגדלה משנה לשנה.

אוהד שמש ז"ל, היה איש שב"כ שהתנדב לצאת לצוק איתן למרות איסור הממונים עליו.

אוהד היה בוגר ארגון LEAD – המסלול לפיתוח מנהיגות, פעל מגיל צעיר לקידום החברה, הקים עוד בהיותו תלמיד תיכון באשדוד את מועדונית 'בית חם' אשר סיפקה פעילות חברתית, עזרה לימודית וארוחה חמה לתלמידים ממשפחות מוחלשות.
במקביל לכך, הוא פתח בעיר סניף של פרויקט "צהל"ה", ושם דאג לשילוב אנשים בעלי מוגבלויות שכליות מארגון אקי"ם בקהילה. לקראת גיוסו לפלס"ר גבעתי בנובמבר 2005, הוא פעל לעידוד גיוס לצה"ל אצל בני נוער ישראלים יוצאי אתיופיה. בזכות פעילותו החברתית העשירה זכה שמש באות רמון למצוינות ולמנהיגות.

לאחר שחררו משירות סדיר עבר שמש הכשרה כליצן רפואי, וכאשר הכה בהאיטי רעש האדמה שהוביל לאסון הומניטרי, הצטרף שמש למשלחת של ארגון Israeli Flying Aid והגיע לאזור האסון שם הקים בית יתומות ודאג לצרכיהן וביטחונן של הילדות מוכות הגורל.

כבר בתחילת לימודיו באוניברסיטת בן גוריון התגייס לשירות הביטחון הכללי שם הצטיין ואף אמור היה לזכות באות הצטיינות על עבודתו הבלתי נלאית ימים ספורים לאחר מותו.
בהלווייתו ספד לו ראש השב"כ, יורם כהן, ושיתף בנימוקים למתן אות מצטיין ראש השב"כ לאוהד: "אוהד שמש ז"ל מקבל את אות מצוינות ראש השב"כ על עבודתו הבלתי נלאית, אישיותו וערכיו שהקפיד להנחיל בקרב כל מי שעבד עמו. אוהד שמש מהווה דוגמא ומופת לעובדים ולמנהלים בהזדהותו עם הארגון ובהתנהלותו ברוח ערכי השרות. הוא המנוע המרכזי בהצלחת יחידתו בתחום שעליו הופקד."

אוהד סיים תואר שני בביטחון ודיפלומטיה באוניברסיטת תל אביב
לאחר 5 שנות חברות עם הדר נישאו הדר ואוהד 5 חודשים לפני שנהרג.

לאחר מותו הותר לפרסום כי תרומתו של שמש, שפעל בשירות המילואים כחוקר שבויים ביחידה 504, לאיסוף המודיעין במהלך מבצע "צוק איתן" הייתה בולטת וניכרת, תרמה להצלת חייהם של חיילים ואזרחים רבים ושאפילו במותו נמצא בידיו פרט מודיעיני חשוב שהוכתם בדמו.

בכל שנה עמותת "שמש" שהוקמה לזכרו מקיימת יום מעשים טובים לזכרו "יום בעקבות השמש" באשדוד עם אלפי מתנדבים למען הקהילה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*