יום כיף בכלביה העירונית

יום כיף בכלביה העירונית

המחלקה הווטרינרית של עיריית אשדוד זכתה לסיוע מפתיע של קבוצת צעירים מחו"ל, העושים באשדוד שנת שירות התנדבותית במסגרת פרויקט מסע של הסוכנות היהודית. היום, הגיעו הצעירים הללו אל הכלבייה העירונית ליום פעילות מרוכז במהלכו צבעו את הכלבייה ובעיקר נהנו לטפל, להשתעשע ולהצטלם עם הכלבים.

הם לא מדברים עברית שוטפת אך מבינים היטב את המשימות המוטלות עליהם. מדובר בכ-20 עמיתים, צעירים יהודים מארה"ב, בגילאי 22-30, העושים בישראל פעילות התנדבותית ובחרו לבלות איתנו שנה שלמה. הצעירים הללו הגיעו לפני כ-4 חודשים לאשדוד וכעמיתי הוראה בפרויקט ההתנדבות הבין-לאומי "מסע – MITF" של הסוכנות היהודית, הם משולבים בבתי ספר ומלמדים את ילדינו אנגלית.

"מטרת הפרויקט היא להעשיר את ידיעת האנגלית של ילדי אשדוד בבתי הספר היסודיים ברחבי העיר" אומרים המארחים ומציינים את שיתוף הפעולה עם הסוכנות היהודית ועם מוסדות החינוך, כאשר העמיתים הצעירים מתלווים לסגל החינוכי של בתי הספר ומסייעים בהעשרת האנגלית המדוברת והכתובה בקרב התלמידים.

המתנדבים הצעירים הגיעו כאמור לפני 4 חודשים וישהו איתנו שנה שלמה. הם מתגוררים בדירות ברחבי העיר, חיים בתוך הקהילה, לומדים להכיר את התושבים המקומיים ובתוך כך לומדים עברית וסופגים את התרבות הישראלית. אך לבד מהפעילות הברוכה בתוך בתי הספר הם לקחו על עצמם עוד מטלה ובחודשים האחרונים החלו להתנדב בכלבייה העירונית באשדוד.

"החבר'ה האלה מתנדבים במערכת החינוך ובזמנם הפנוי הם לוקחים חלק בפעילות השוטפת בכלבייה. הם עושים זאת בעיקר בשעות אחר הצהריים, כחלק מתרומתם לקהילה" אומרת ד"ר דנית כהן, וטרינרית בכלבייה העירונית, ומשבחת את תרומתם הנלהבת בטיפול בכלבים.

היום (27.1.2019), במסגרת יום התנדבות מרוכז בכלבייה העירונית, התקיימה פעילות מבורכת של כל העמיתים המתנדבים במהלכו הם צבעו את כל תאי הכלבייה והקירות סביב, עזרו בטיפוח ושיפור סביבת הכלבייה. את הציוד הנדרש לפעילות הקבוצה סיפקה המחלקה הווטרינרית אבל את הנשמה ואת החיוכים הם הביאו איתם, בכמויות.

"אף על פי שעבורם זו חוויה מהנה ומיוחדת, עבורנו היתה זו חוויה מכוננת המציגה את המשמעות האמיתית של הערבות ההדדית, הרצון לתת מעצמך לקהילה ומעבר למה שהם עושים עם ילדי העיר הם נכונים לתרום גם לכלבייה העירונית" אומרת ד"ר כהן ומודה לכל מי שנטל חלק ביום המיוחד ובפרויקט ההתנדבות לאורך השנה.

הכלבייה העירונית פועלת מזה כשנתיים וחצי בעיר אשדוד ונותנת מענה לכלל בעלי החיים המשוטטים והפצועים בשטחי הרשות. הכלבייה מהווה בנוסף על כך מקום המאפשר מעורבות חברתית של הקהילה, בו מתנדבים עשרות תושבים, תורמים מזמנם הפנוי על מנת לשפר את זמן השהות של בעלי החיים בכלבייה. השנה אף החל פרויקט חדש בו מתנדבים בני נוער כחלק משעות המחויבות האישית הבית ספריות.

הדבר עוזר לשיפור זמן השהות של בעלי החיים בכלבייה, מאפשר טיפול אישי בבעלי החיים הרבים החוסים בכלבייה העירונית ואף עוזר בחשיפה והעלאת המודעות לאימוצם.

צילם ד"ר מיכאל שאפירו וד"ר דנית כהן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*