יום חשיפה לבוגר האוטונומי

יום חשיפה לבוגר האוטונומי

בתי הספר לחינוך מיוחד, כשמם כן הם מיוחדים. הם מיוחדים כמובן בתלמידיהם וברמות הלימוד המותאמות לכל ילד אך הם מיוחדים גם בצוות המורים, מיוחדים באמצעי הלמידה, בתוכניות הלימודיות ובאקלים הבית ספרי. כך הוא גם בית ספר עלומים – יחיד ומיוחד. בשבוע שעבר החליטה הנהלת בית הספר שלא די בעבודת הקודש הנעשית בין כותלי בית הספר, אלא ראוי גם להציגה ברבים.

ביה"ס "עלומים" לחינוך מיוחד הינו בית ספר אזורי הנותן מענה לאוכלוסייה מיוחדת המוגדרת כפיגור מורכב רב בעייתי. במהלך כל השנה מקיים בית הספר מסגרת חינוכית אשר שמה דגש על טיפוח התלמיד ובניית זהות אישית של אדם בוגר העומד ברשות עצמו ותורם לחברה. המשימה אינה קלה ומחייבת הרבה מאוד נשמה בעבודה, ואת זאת עושים הנהלת בית הספר, צוות המחנכים והעובדים המסורים.

"היום ביה"ס  פותח את שעריו בפני אנשי מקצוע ממגוון התחומים שעוסקים בחינוך, על מנת לערוך היכרות מעמיקה עם חזון ומהות ביה"ס" אמרה מנהלת בית הספר גב' סילבי מילר באירוע המיוחד שהתקיים בשבוע שעבר בבית הספר, ומטרתו כאמור לפתוח את כותלי בית הספר בפני האורחים ולהציג את מכלול העשייה החינוכית.

ואכן לבית הספר ניתנה ההזדמנות לפרוש את תכניות העבודה המגוונות הפועלות במהלך כל השנה ולהציג את העשייה המגוונת ואת דרכי ההוראה הנותנות מענה ייחודי לכל תלמיד ותלמידה. דגש מיוחד מושם על החזון החינוכי של בית הספר, השואף לטפח בוגר אוטונומי ומסוגלות לעצמאות תפקודית, בהתאם ליכולות הקוגנטיבית, הרגשית והחברתית של התלמיד ויכולתו לנהל חיים של איכות בקהילה.

מטרה זו מלווה את תלמידי בית הספר בכל תקופת שהייתם בעלומים, החל מכיתה א' ועד לכיתה י"ב, והיא למעשה הפלטפורמה שעליה נבנים האקלים הבית ספרי והתוכנית החינוכית של בית הספר. "כך שבסיום התהליך כשתלמיד עוזב את ביה"ס הוא מוכן ובשל לחיים ולעבודה בקהילה" אומרת גב' מילר.

IMG_0481

ביום החשיפה שהתקיים בבית הספר יכלו האורחים לחזות בתוכניות העבודה, בפעילות החינוכית עם התלמידים, במוצגים אותם יצרו התלמידים והמורים, באווירה הכללית ואף יכלו לשוחח עם התלמידים וללמוד מהם על הישגיהם והתקדמותם האישית. אחד התלמידים ידע לספר אפילו על תכניות מיוחדות שמלוות את בוגרי בית הספר גם לאחר סיום חוק לימודיהם ויציאתם לחיים עצמאיים, כדוגמת הקשר עם בוגרים המשרתים בצבא או בשירות הלאומי, או הליווי של אלה שמשתלבים בשוק העבודה.

עבור הצוות החינוכי של עלומים היה זה גם מפגן מרשים של מסירות והקרבה ומנהלת בית הספר ניצלה במה זו כדי לומר להם תודה ענקית על כל העשייה החינוכית שלהם. "יישר כוח ענק לכל אחת ואחד מהמורים ולכל צוות בית הספר" אמרה היא בפרגון גדול. כן הודתה היא לכל מי שכיבד והגיע אל היום הזה. "אני מלאת הערכה ותודה לכל נותני השרות אשר נמצאים בקשר מתמיד עם צוות והנהלת ביה"ס, ולכל אלה שבאו וכיבדו אותנו ביום החגיגי הזה, ובהם עובדים סוציאליים, קב"סים, מנהלי מחלקות, פיקוח, מדריכות, מנהלות מוסדות מקבילים מערים אחרות כמו: יבנה, גן יבנה, קריית גת, קריית מלאכי, באר טוביה, בני עייש, לכיש, אשכול ואשדוד כמובן" אמרה וסכמה: "להתראות בשנה הבאה".

 

bansummer

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*