יום האישה הבינלאומי באשדוד

יום האישה הבינלאומי באשדוד

השבוע חל יום האישה הבינלאומי, המציין את מעמדה של האישה ותרומתה לחיי הקהילה בכל תחומי החיים. ביום זה מושם דגש על כבודה והישגיה של האישה תוך שהחברה מעוררת את המודעות למעמד האישה, לשאיפתה לשוויוניות מלאה בחברה ויכולתה לבוא לידי ביטוי בשל כישוריה ויכולותיה האובייקטיביות. אחת הדרכים היא באמצעות סיפורים אישיים של נשים והתמודדותן עם אתגרי החיים.

יום האישה הבינלאומי שחל השבוע, ב-8/3/15, צוין במקיף ו' במספר אופנים: שכבה ז', בניהולה של סיגל דוד-בוקסדורף,  אירחה את אימהות התלמידים ושמעו מהן סיפורים אישיים על דרך התמודדותן עם אתגרי החיים. "האימהות סיפרו כיצד הגיעו לתפקידי ניהול בחברות בכירות, וכיצד, באמונה בעצמן ובנחישות בלתי רגילה, הצליחו להגשים חלומות בתחומי דעת, עיסוק ועניין רבים ומגוונים" אומרת גב' שילה כהן, הרכזת החברתית ויוזמת הפעילות לציון יום האישה הבינלאומי.

גם רכזת השכבה, גב' דוד-בוקסדורף, שיתפה את התלמידים בסיפור הגשמת חלום שלה ושל קבוצת אימהות לילדים עם תיסמונת דאון. הקבוצה הזו הקימה את "תיסמותק" ועוררו מודעות ציבורית עצומה לגישה חינוכית-ערכית, אוהבת ותומכת בילדים הנפלאים הללו. כמו כן, תיארה הרכזת בפני התלמידים, כיצד הגתה את רעיון הקמת הסניף "כנפיים של קרמבו" באשדוד, וכיצד רעיון זה קרם עור וגידים, הודות לתמיכת ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, במימוש הרעיון לרווחתם של הילדים המיוחדים, ובמקביל- להעצמת ערך ההתנדבות בקרב בני הנוער.

צוות המורות לתנ"ך, ספרות ועברית, בכיתות נוספות בשכבה ז', שקדו על הצגת דמויות של נשים פורצות דרך, בדרך של המחזה מרתקת! "בהפסקת עשר, נפרש שטיח אדום לרגלי מורות בית הספר, עובדות המינהלה ועובדות הניקיון גם יחד" אומרת גב' כהן ומציינת כי נציגי מועצת התלמידים קיבלו את פניהן בפרחים ובברכה: "כל אחת מכן היא פלא – בזכות עצמה".

בהמשך היום, פגשו תלמידי שכבה ז' איש קטן קומה, אשר תיאר בפני התלמידים, כיצד הצליח להתמודד בהצלחה נגד דעות קדומות, לגלוג בלתי פוסק ביכולותיו ותחושות של היותו קורבן ונחות, ולהתהלך זקוף גו, גא ובטוח בעצמו וביכולותיו. "למרות שהמפגש האחרון היה דווקא עם גבר, דרך התמודדותו והישגיו, היה בזה  הדגמה גם לדרכן של הנשים שהתקדמו וקידמו את עצמן, מעמדה של נחיתות, על רקע מיגדרי, לעמדה של שוויון לגברים, תוך מאבק מתמיד בדעות קדומות, הערות פוגעניות והפלייה מקוממת" מסכמים בבית הספר. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*