'יום אהבה' בריא באשדוד

'יום אהבה' בריא באשדוד

זוג רופאים בזוגיות 40 שנה ועובדים באותה מרפאה בכללית סיטי אשדוד…

ד"ר זויה מולוצ'ניקוב: "ארקדי הגיע לבקר את אבא שלו בבית החולים והתאהב ברופאה של אביו…"

ביום רביעי הקרוב (14/2) יחגגו בישראל את יום האהבה הבינ"ל. עבור שני תושבי אשדוד מדובר ביום מיוחד: ד"ר זויה, מומחית לרפואת אף אוזן וגרון, וד"ר ארקדי, מומחה למחלות נוירולוגיות, זוג רופאים מומחים במרפאת כללית יועצת בסיטי אשדוד, קיימת משמעות כפולה ומכופלת – הם בזוגיות כבר 40 שנה (!) ובודקים מטופלים ברגישות ובאמפטיות באותה מרפאה בכללית סיטי אשדוד.

זויה וארקדי הכירו לפני 40 שנים בבלארוס כשארקדי הגיע לבית החולים לפגוש את הרופאה של אביו – והתאהב בה. הם נשואים כבר 38 שנים באושר ויש להם 2 ילדים ו- 4 נכדים, כולם תושבי אשדוד. הם עובדים באותה קומה במרפאת כללית ולפעמים לא נפגשים כל היום – אלא רק בבית לאחר יום עבודה ארוך, וממשיכים כמובן לדבר רפואה ובריאות. הם למדו באותה אוניברסיטה לרפואה בהפרש של מספר שנים. "בשנת  80' הגיע ארקדי לבקר את אבא שלו בבית חולים בבילרוס שבו שימשתי כרופאה צעירה. הוא פנה אליי כדי לקבל מידע על מצבו של אביו והשיחה היתה מעניינת וגלשה לנושאים אחרים…מאז אנחנו יחד 38 שנים. כשגיליתי שהוא רופא זה תרם לחיבור בינינו מבחינת נושאי עניין משותפים", מתארת זויה. "אנחנו עובדים כבר 17 שנים באותה הקומה במרפאות כללית בסיטי אשדוד, וכמעט שלא נפגשים במהלך יום העבודה, אלא רק ברכב בדרך הביתה".

איך אתם צולחים את חיי הזוגיות שלכם לאורך 40 שנים? ארקדי מסביר כי מפתחים יכולת לוותר ולהבליג כשצריך, ושתקשורת היא בסיס איתן לפיתרון בעיות ומחלוקות. "נועדנו להיות ביחד ויש הרבה אהבה ותמיכה גם בטוב וגם בפחות טוב", הוא מסביר. "ערך המשפחה הוא קדוש בעינינו, וגם העובדה ששנינו רופאים ושני ילדינו בחרו בתחומים המשיקים עם רפואה (הבן – למד ביוטכנולוגיה בטכניון, הבת – עושה דוקטורט בחקר המוח באונ' בר אילן) מקרבת מאוד כי אנחנו מבינים מה השני עבר ביום העבודה", היא מסבירה.

ארקדי אומר כי חיי המשפחה של שני רופאים, במיוחד כשהילדים קטנים, הם לא פשוטים בכלל. "היינו עושים תורנויות ארוכות בלילות ובסופי שבוע וגידלנו את ילדינו ללא עזרה מבחוץ. גם בתקופות מבחנים היינו מתאמים בינינו לוחות זמנים מדויקים". היום הם כבר עושים לעיתים רחוקות סקי ביחד באוסטריה. שניהם מסכימים על דבר אחד – "לא היינו יכולים להיות משהו אחר מלבד רופאים", אומרת זויה, וארקדי תומך את דבריה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*