יודאיקה בבית אריה קלנג.

יודאיקה בבית אריה קלנג.

פתיחה חגיגית נערכה ל'שערי גלות' – תערוכת היחיד של בוריס דוברוב מאשדוד בבית האמנים ע"ש אריה קלנג, שנחשב לאמן היודאיקה מהמובילים בתחומו בעולם. התערוכה הראשונה של דוברוב הוצגה בסן פטרבורג עיר הולדתו, משם הספיק להציג ברחבי העולם וכעת לראשונה, הוא מקבל מקום של כבוד באשדוד-עיר מגוריו.

להשלמת האווירה בתערוכה "שערי גלות",שנאצרה על ידי שלמה פרמן,יו"ר אגודת אמני אשדוד והמציגה כ- 16 יצירות של האמן בוריס דוברוב מציגים אמני אשדוד יצירות תלת מימדיות  ומיצבים המתכתבות עם ציוריו תוך שימוש בחומרים כמו: זכוכית, ברונזה וקרמיקה, אלו יוסיפו מימד נוסף לחלל הגלריה ופרשנות אמנותית למוטיבים ולפריטים ביצירותיו של בוריס.
התערוכה, פותחת צוהר ומסע היסטורי אל שערי הגלות, החיים היהודיים בדגש על הפנימיות האישית והנפשית של הדמויות ומעניקות תחושה של כניסה למרחבים מגוונים בהן הדמויות מעוררות ומעבירות חושים, מחשבות וזיכרונות.

muze2

את האורחים קיבלו במוזיקה חסידית הרכב מוזיקלי מרתק הכולל את אברהם חיים בן שמעון , אב לתשעה המנגן עם ארבעת מבניו- הרכב כלייזמרים משפחתי מהיישוב עופרה, חברים של דוברוב מעיר הולדתו סנט פטרבורג. לדבריו של דוברוב  התערוכה עתידה לנדוד מאשדוד למוזיאון היהודי במוסקבה ," אני שמח על ההזדמנות להציג באשדוד"-הוא אומר-"תודתי לאוצר שלמה פרמן ולאמני אשדוד המשתתפים בתערוכה ותודה מיוחדת לאיש העסקים רוני מורל, התומך ומסייע לאמנות ולאמנים".

בפתיחה נכחו אורחים ומכובדים רבים ביניהם: גדי אטיאס – יו"ר הועד המנהל של מוזיאוני אשדוד , נעמי אדר הופמן – מנהלת מוסדות האמנות באשדוד והמשנה למנכ"ל החברה העירונית , יעקב בן סימון-מנכ"ל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד  ויעל ויזל, אוצרת  אמנות ותיקה ומוערכת.
לרבים מהמבקרים בתערוכה הייתה תחושה של נסיעה חזרה בזמן: למקורות המשפחתיים של הסבים והסבתות שלהם. התמונות, עזות המבע מתארות דמויות והווי חיים מקהילות היהודים בתפוצות ומעניקות פרספקטיבה והסתכלות "לאחור".

על אמני אשדוד המשתתפים בתערוכה נמנים: יוספה אלמוג, ראובן כהן, סיגל מור, פינטו סולומון, סוזי אוזנה, ורוניק פולקה, לינה פו ז"ל, דבורה צימר ואלכס גורוחוב "שערי גלות" תערוכה של האמן בוריס דוברוב ובהשתתפות אמני אשדוד(תוצג עד סוף דצמבר)

בית אריה קלנג ,רח' יאיר 2, אשדוד.

צילום: ולדימיר בוקסר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*