טיפים לבחירת ריצוף פנים לבניה או לשיפוץ

טיפים לבחירת ריצוף פנים לבניה או לשיפוץ

המראה של ביתנו מושפע מגורמים רבים, כאשר אסור לפסוח על החלקים שנמצאים מעלינו וגם מתחתינו. מדובר, כמובן, ברצפה ובתקרה שיש לעצב גם אותם כאשר עורכים שיפוץ או בעת בנייה של בית. בכל הנוגע לריצוף פנים, יש לבחור אותו בקפידה על מנת שישמש אתכם לשנים ארוכות ויהלום את מראה ביתכם וגם את טעמכם העיצובי. הטיפים הבאים יעזרו לכם לבחור את הריצוף הטוב ביותר עבורכם, ומומלץ לזכור אותם בעת בחירתו.

טיפים מנצחים לריצוף פנים

פרקט או גרניט פורצלן? בהיר או כהה? אחיד או צבעוני? הטיפים הבאים יעזרו לכם לענות על השאלות הללו בקלות.

אלמנט הרעש – הבית אמור להיות המקום בו אנו יכולים להירגע בסוף היום, מה שבהחלט אינו מתאפשר כאשר יש רצפה "רועשת". פרקט העשוי מעץ או מחומרים הדומים לו הוא "רועש" יותר מסוגים אחרים של ריצופים, ולכן אם יש בביתכם פעילות רבה, ילדים ו/או בעלי חיים, מומלץ להימנע ממנו.

צבע כאלמנט עיצוב – לצבעים יש השפעה רבה על מראה הבית, ועם הריצוף הנכון תוכלו ליצור אשליות חזותיות נפלאות. אם אתם צריכים לרצף חלל קטן, למשל, בחרו בריצוף בהיר שנותן אשליה של גודל. בחדרי השינה בחרו להדגיש אלמנטים מסוימים, כמו המיטה, באמצעות אריחים צבעוניים. עצבו את החדר כך שתחת הפריטים שאתם בוחרים להדגיש יהיו אריחים בגוון בולט לעין ושונים משאר האריחים בחדר, וזה יהפוך כל חלל למעוצב למשעי.

פרקטיות – אסור לשכוח שלריצוף יש תפקיד פרקטי ולא רק אופנתי, ולחשוב גם על השימוש בו. בחדר המטבח, למשל, פחות מומלץ להשתמש באריחים בהירים או בכאלו שסופגים לכלוך בקלות. במקום זאת, בחרו באריחים כהים וקלים לניקוי גם עבור המטבח וגם עבור חדרים "פעילים" כמו הסלון, בהם יש תנועה רבה, בייחוד עם ילדים בבית.

מרקם – ישנם אריחי רצפה שהם אמנם יפהפיים, אך אינם נעימים למגע רגליים יחפות. המנעו מלהתקין אותם בחדרים בהם אתם משתמשים הרבה. אריחים מסוג זה כדאי להניח במרפסת או בחדרים בהם אינכם שוהים הרבה, כך שיהוו אלמנט עיצובי ולאו דווקא פרקטי.

עיצוב הבית הוא תמיד מהנה, אך חשוב לזכור גם להיות פרקטיים בכל הנוגע לנושא הזה. אם אתם משפצים את הבית או עומדים להיכנס לאחד חדש, זכרו לרצף את הרצפה כהלכה, כך שתיהנו לא רק ללכת עליה אלא גם להביט בה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*