טיפול הומאופתיה בגיל השלישי

טיפול הומאופתיה בגיל השלישי

יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה. תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך. התוצאה היא שאחוזים הולכים וגוברים באוכלוסייה נחשבים ל׳קשישים׳. עם זאת, רבים מאותם ׳קשישים׳ הם בריאים למדי ומנהלים אורח חיים פעיל ותוסס.

התייחסות החברה לבני הגיל השלישי

איך מתייחסת החברה שלנו לאנשים בני 60 ומעלה? ׳קשישים׳, ׳גמלאים׳, ׳אזרחים ותיקים׳, ׳מבוגרים׳?  המצב מגיע לידי כך שכאשר מוצעים לנו טיפולים הומאופתים למבוגרים. אנחנו כבר לא יודעים אם הם מכוונים לנו, לבני גיל הזהב, או לאנשים שהם לא ילדים.

חלק מהקושי בהתייחסותה של החברה נעוץ בעובדה שלא כל בני השישים ומעלה הם זהים. אבל יש משהו משותף לקבוצת גיל זו – מדובר באנשים שרבים מהם סובלים ממחלות כרוניות.

אחרי הכול מרבית המחלות הכרוניות נובעות מהתנוונות של רקמות ושל תפקודי הגוף. וכאשר משהו מתדרדר, הבריאות נפגעת. יחד עם זאת, להיות מעל גיל 60 לא בהכרח קשור לניוון ולהרס. זה יכול להיות קשור לעצמאות ולחופש שלא היו להם בעבר. חופש מהתחייבות לילדי המשפחה ולפרנסה.

בעיני ההומאופתיה – הכול קשור לזרימה

תפישת הזרימה היא תפישה מעניינת כשמדובר בבריאות. אדם שעבר את גיל 60 והוא בריא, חווה חיים שמאופיינים בזרימה חלקה, לעומתו, אדם שבריאותו לקויה חווה חיים שמאופיינים בהפרעה בזרימה.

פגיעה במפרקים

קיימים שלושה מצבים של הפרעות בזרימה:

  • מצב שבו עדיף להישאר במנוחה

ברמה הפיזית תיתכן הפרעה בזרימה בגלל מפרקים כואבים כתוצאה מדלקת פרקים. Bryonia (סוג של צמח) היא תרופה הומאופתית שיכולה לעזור במקרים של דלקת מפרקים.

מטופל שיגיב בצורה הטובה ביותר לתרופה זו הוא אדם שמרגיש בדרך כלל חוסר מנוחה. הוא רוצה לזוז אבל כל תנועה ולו הקטנה ביותר, כואבת לו. לכן עליו לנסות להישאר במנוחה. לפעמים הוא עשוי להפעיל לחץ על המפרק הכואב כדי להשיג הקלה.

  • מצב שבו עדיף להמשיך לנוע

Pulsatilla (סוג של צמח), תרופה הומאופתית שיכולה להתאים למקרים שבהם תנועה עדינה ומתמשכת מקלה על הכאב. כאבים משתנים ללא הרף הם התכונה שיש לזכור כשחושבים על תרופה זו. הכוונה היא לכאבים שמשתנים באופן רצוף. בבוקר, הברך הימנית מאוד כואבת, אחר הצהריים זה המרפק השמאלי, ולמחרת הכאב עובר לקרסול הימני.

  • מצב ביניים – בין שני המצבים הקודמים

שימוש ב-Rhus Tox (צמח הסומק) כתרופה הומאופתית מתאימה למטופל שהוא חסר מנוחה אבל כשהמפרקים שלו מתקשחים במנוחה, התנועות הראשוניות מאוד כואבות לו. ברגע שהוא ממשיך לנוע חלה הקלה בכאב.

באופן כללי, תרופות הומיאופתיות לא יכולות לעצור את השחיקה במפרקים, אבל בהמרצת תהליכי הריפוי העצמי של הגוף, הן יכולות להקל על חלק גדול מהכאבים והנוקשות.

בעיות בערמונית

גברים מבוגרים חווים בעיית זרימה נוספת הנגרמת על ידי הגדלת בלוטת הערמונית אשר מאיטה את זרימת השתן. כיוון שבעיה זו עלולה לנבוע מסרטן בלוטת הערמונית חשוב להיבדק על ידי רופא המשפחה. עם זאת, בעיה זו נפוצה יותר בגלל מה שנקרא בלוטת ערמונית שפירה, שהיא רק נפיחות פשוטה של בלוטת הערמונית.

Serrulata Sabal היא תרופה הומיאופתית המשמשת לעתים קרובות למצבים שכאלה. בדרך כלל, כאשר תרופה זו מועילה, כנראה שבעיית הערמונית קשורה לרמה כלשהי של אימפוטנציה.

Chimaphila היא תרופה הומיאופתית נוספת לטיפול בבלוטת ערמונית נפוחה, במיוחד כאשר המטופל סובל מאי נוחות, ומתלונן על תחושות לא נעימות כאילו הוא יושב על כדור.

בדידות

בעיית הזרימה המופרעת בגיל השלישי אינה רק בעיה פיזית, אלא גם נפשית וחברתית. למעשה, כאב ונוקשות במפרקים, או צורך לרוץ לעתים קרובות לשירותים, יכולים להשפיע באופן משמעותי על חיי החברה של האדם, למנוע ממנו לצאת מהבית ולגרום לו להסתגר ולהתבודד. מצב זה עלול להוביל לדיכאון שרק מגביר את תחושת הניתוק

יש מספר תרופות הומיאופתיות אפשריות שיכולות להקל על חלק מהבידוד החברתי או הרגשי, על ידי גירוי מערכת הריפוי העצמי של האדם שתעזור לו להתמודד עם נסיבות החיים המשתנות.

ה-Pulsatilla שהוזכרה למעלה יעילה גם בהקלה על בעיות אלה. עם זאת, מטופל שחש נטוש ומשתוקק לחברה ירגיש הרבה יותר טוב כאשר יזכה בהבנה ובהשתתפות ברגשותיו.

Magnesium Carbonicum יכול גם הוא לעזור לאדם שמרגיש מבודד והופך רגיש מאוד לאכזריות, לסיפורים עצובים ובעיקר לאלימות שהוא רואה בטלוויזיה, עד כדי כך שהוא נאלץ לכבות את המכשיר כשהחדשות מתחילות. האנשים שיכולים ליהנות מתרופה זו יתלוננו ככל הנראה על כאבים בלתי נסבלים ותהיה להם נטייה להתפרצויות כעס שיעברו מהר מאוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*