חתימה נבחרת על אמנת נגישות עירונית

חתימה נבחרת על אמנת נגישות עירונית

במעמד חברי מועצת העיר, הסגנים וממלאי מקומו, חתם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על אמנת הנגישות העירונית. היה זה לאחר מסכת נאומים והנחייה שהכינו פעילי הקהילה הנגישה באשדוד ובתוך כך הודו לראש העיר ולעירייה על מאמציה הגדולים בקידום תכניות ההנגשה ושילובם הקהילה.

ישיבת המועצה האחרונה נפתחה שלא כסדרה. בפתח הישיבה התקיים טקס צנוע אותו הנחו חברים ופעילי הקהילה הנגישה באשדוד ובסיומו חתמו ראש העיר, סגניו וחברי מועצת העיר על אמנת הנגישות העירונית, במטרה להעלות את המודעות לצרכיהם של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ואת הצורך בשילובם בחברה.

את הטקס פתחה עמית וולפמן – רכזת קהילה נגישה באשדוד, שברכה את ראש העיר על פועלו למען הקהילה הנגישה באשדוד ועל ההכרה הלאומית לה הוא זוכה, על העידוד ותמיכתו בפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ולבני משפחותיהם, ועל קידום שילובם בחיי הקהילה.

קהילה נגישה היא תכנית ארצית הפועלת בכ-50 רשויות מקומיות, באמצעות פעילים מתנדבים עם מוגבלויות שונות. במסגרת פעילותם, משפיעים הפעילים על המרחב העירוני לצורך קידום שוויון הזדמנויות בכל תחומי החיים. פעילי קהילה נגישה באשדוד עמלו לא מעט על ניסוחה של האמנה, ולקראת טקס החתימה הכינו דברי הסבר ודברי ברכה.

החתימה על אמנת הנגישות העירונית באשדוד היא הצהרת כוונות של ראש העיר וחברי מועצת העיר לקדם ולפעול למען הקמת תשתית פיזית ושירותית בעיר, שתאפשר התנהלות עצמאית, מכבדת ושוויונית של תושבים עם מוגבלות ובכך להבטיח את זכותם של תושבים עם מוגבלות באשדוד להיות שווים ולזכות בהתאמות הנדרשות, לשם השתלבותם בחיי הקהילה בעיר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ציין בדבריו במעמד החתימה, כי כל המערכות העירוניות בעיר מגויסות על מנת לאפשר לתושבים עם מוגבלות להיות שווי זכויות, באופן מלא, ובכך לאפשר לכל אחת ואחד למצות את הפוטנציאל הגלום בו עד תום. "אנחנו רואים בכך ערך עליון כחלק מהדרך שלנו להיות חברה בריאה ושוויונית" סיכם ראש העיר את הטקס.

המינהל לשירותים חברתיים, באמצעות היחידות וצוות העובדים, מלווים את פעילותם של האוכלוסיות עם צרכים מיוחדים במהלך כל השנה ומקדמים את נושאי הנגישות הפיזית, מול מינהל ההנדסה ותוכניות ההנגשה בהתאם לחוק ההנגשה, והן נגישות השירות באמצעות פעולות הסברה והגברת המודעות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*