חשיבות המתקנים ומוצרי החשמל במטבח

חשיבות המתקנים ומוצרי החשמל במטבח

מאת: אינג' יעקב כהן

פעמים רבות בחיים, אנו מתמקדים במה שיקר יותר, אנו ניתן את תשומת הלב לדברים שנראים גדולים וחשובים יותר בכל פרויקט שנבצע. כך למשל, אם נשלם עוד סכום כסף רב על דירה שנכנסנו אליה, פחות נשים לב לחשיבות המעצב שיראה את התכנון ועל פיו יתכנן את המטבח – טעות שעשויה להתברר כגורלית. באותה מידה נשקיע את מיטב כספנו על מטבח עצמו ועל הפריטים הגדולים שבו כגון האי שבמרכז המטבח, הארונות המושקעים והמקרר. מטבע הדברים לא ניתן תשומת לב גדולה מדי דווקא לפרטים הקטנים, מדובר בטעות נפוצה שכן מבחינה עיצובית דווקא פרטי הריהוט הקטנים למטבח, עשויים לשנות את צורתו מן הקצה אל הקצה ולהשפיע על כל מראה המטבח שנבחר. כמו כן יש חשיבות למראה של פריטים רבים במטבח והצורך הפונקציונלי שלהם בכל מטבח. כך למשל הכיור, ישנה אפשרות כמובן לשומרי הכשרות שביננו להרכיב כיור כפול , או כיור בודד. ההתקנה יכולה להיות שטוחה ,כלומר הכיור מתחיל מקו השיש או בהתקנה תחתונה בה הוא מותקן נמוך יותר. ישנה גם אפשרות של התקנה עליונה בה למעשה הכיור עומד על השיש. להתקנה ישנה חשיבות מכרעת על עיצובו של כל המטבח. כמו כן מבחינה פונקציונאלית, כדאי תמיד לחשוב על הצורך כלומר במידה ובדירה גר זוג כמעט ואינו מבשל, האם יש טעם להתקין כיור גדול?

מקרר– הפריט הגדול ביותר במטבח, לפני שרוכשים מקרר צריך לחשוב על מספר פרמטרים. ראשית האם המקפיא יהיה למעלה, או דווקא למטה. האם חשוב לנו שיהיה מתקן לקוביות קרח על דלת המקרר? מה יהיה גודל המקרר? האם נרכוש מקרר גדול מדי או נסתפק במה שאנחנו צריכים? אם אנו שומרי שבת חשוב להקפיד על מנגנון שבת במקרר, אחת ניאלץ להדביק עם סיילוטפ בכל שבת את המנורה האחראית על האור הפנימי. גם צבעו של המקרר חשוב מאוד, ברגע שמעצב יראה את תכנון המטבח הוא יידע בדיוק באיזה צבע לרכוש את המקרר, על מנת שיתאים לשאר הפריטים במטבח.

כיריים– האם הכיריים יהיו כיריים גז אינדוקציה או חשמליות? מה היתרונות והחסרונות של כל סוג כיריים: ניקיון, בטיחות, חסכון בחשמל, מס' להבות… היכן בדיוק יהיו ממוקמות הכיריים ביחס לשאר המטבח?

מכונת קפה– דווקא מכונת הקפה הקטנה עשויה להפתיע בכל נושא עיצוב המטבח, כלומר במידה והמטבח כולו לבן ומכונת הקפה תהיה למשל כחולה או אדומה, זה בהחלט עשוי להוסיף גוון מעניין למטבח, ומכונת הקפה בנוסף לשימושה הרגיל, הופכת באחת לפריט עיצובי של ממש.

טלוויזיה– במטבחים רבים ישנה טלוויזיה עם מסך דק במטבח, מיקומה של הטלוויזיה במטבח משמעותי. האם למשל היא מוחבאת בתוך הארון או  תלויה באופן קבוע על הקיר, או מתרוממת מתוך משטח השולחן?, לכל אחת מהתשובות יש משמעות שונה בהשפעה על עיצוב המטבח באופן כללי.

מיקרוגל– נדמה שמיקרוגל הפך לפריט הכי שימושי במטבח שלנו, "זורקים", את האוכל לשתי דקות והוא מתחמם במהירות וביעילות. אבל כמו מקרר גם צבע מיוחד של המיקרוגל במקרה של מיקרוגל חיצוני מובנה משפיע על עיצוב המטבח כולו.

כמו שאני כותב בכל הטורים שלי בנושאי המטבח, כל פעם אנו שמים לב לאלו דברים חשובים אנו כלל לא שמים לב בבואנו לבחור מטבח. לכן זכרו תמיד שמעצב מנוסה בייעוץ מוקדם בתחומו ייתן לכם את כל הפתרונות ויחסוך לכם את כאבי הראש ואת ההתמודדות המאוחרת עם הטעויות, אותן יכולתם למנוע.

הכותב הוא יעקב כהן, אחראי תחום העיצוב בחברת "גפן מטבחים", רחוב האופה 6 אזור התעשייה הדרומי אשקלון. טלפון: 08-6797819

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*