חשיבות בחירת הצבעים למטבח

חשיבות בחירת הצבעים למטבח

מאת: אינג' יעקב כהן – אז זהו, המטבח כבר מוכן, יש מעצב, יש ארונות מטבח שעל סוג העץ בהם התלבטתם רבות. באופן כללי נראה כי קו הסיום מתקרב, קו הסיום שבסופו תתחדשו במטבח יפה ואיכותי. עכשיו נשאלה שאלה אחרונה חביבה , באלו צבעים תצבעו את המטבח? נדמה לכם שזו סוגיה פשוטה אחרי כל ההחלטות הקשות שלקחתם בדרך? ממש לא.

למשל נניח שתרצו מטבח עם ארונות בגוונים בהירים, מה ההשלכות לכך? ובכן מלבד העובדה שהמטבח ייראה רחב יותר ומואר יותר בארונות אלו, הארונות הבהירים גם נוטים לקלוט לכלוך יותר מחבריהם הכהים יותר, שמצידם כמובן לא קולטים לכלכוך אבל אם תבחרו בהם המטבח שלכם ייראה קטן וצר יותר.

אחד המטבחים היותר נפוצים ואהובים בישראל הוא  מטבח פרובנס. על פי רוב הסגנון שבו יעוצב אותו מטבח יכלול חפצים גדולים וכבדים, ובאותם מטבחים ייעשה שימוש בברזל, נחושת ועץ מסיבי. המטבח יאופיין בשטח רב עם חללי עבודה גדולים, ולכן צבעי הריהוט באותו מטבח בדרך כלל יהיו בהירים יותר מה שנראה כמרחיב את החלל בו אנו עובדים. צבעים כהים במיוחד במטבחים מעין אלו יחטיאו את המטרה.   

עוד סוג אהוב בישראל הוא המטבח האנגלי הקלאסי שיאופיין בעיצוב ישן ובאווירה כפרית, עם ריהוט שנראה עתיק במיוחד ומשרה אווירה של רוגע. בניגוד למטבח פרובנס כאן ישנה פחות חשיבות לצבעים כיוון שהחוק העיקרי במטבח האנגלי, שהוא שלמעשה אין חוק וישנם שילובים רבים שיוכלו להיראות מצוין יחד בחדר המטבח שלכם.

תאורה– גם לנושא התאורה ישנה משמעות והשפעה רבה על מראה המטבח. מטבח שמואר כולו מאור השמש ייראה אחרת על פני מטבח שבו יש צורך להדליק יותר שעות אור מלאכותי. ארונות כהים ייראו אחרת באמצעות תאורה יחסית לארונות בהירים. כמו כן עיצובי תאורה מיוחדים למטבח ישדרגו את מראהו,  כך למשל תארו לעצמכם איך ייראה מטבח עם תאורה פנימית בתוך הארון ובלי אותה תאורה . כמו כן ניתן להרכיב גוף תאורה קטן שיוסיף אור על משטח העבודה במטבח.

והדבר החשוב ביותר, למעצב מטבחים מנוסה יש את הידע, הכלים והניסיון לדעת בדיוק כיצד תשפיע התאורה, כיצד ישפיעו הגוונים של ארונות המטבח על המטבח בכלל ועל הבית בכל, לפני

שאתם בונים בית חשבו על כך והתייעצו עם איש מקצוע , שייתן לכם את העצות הנכונות בזמן ועשוי לחסוך לכם הרבה כאבי ראש בעתיד.

הכותב הינו אחראי  תחום העיצוב בחברת "גפן מטבחים"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*