חשיבה עתידית – התכנית החדשה של כיוונים

חשיבה עתידית – התכנית החדשה של כיוונים

במסגרת שבוע אקדמיה שהתקיים בשבוע שעבר, כ-180 תלמידי כיתות י"ב התארחו במרכז צעירים "כיוונים" ונחשפו לעולם האקדמי ולמסלולי לימוד במוסדות להשכלה גבוהה. תכנית הפעילות "רבע על ארבע" הציגה תכנית לחשיבה עתידית בארבע תחנות ואפשרה לצעירים להיחשף לתחומי עניין הרלוונטיים להם.

מינהל החינוך משקיע לא מעט מאמצים בתכניות שנועדו להוביל את בוגרי מערכת החינוך העירונית למוסדות אקדמיים ולרכישת השכלה גבוהה. השבוע, באמצעות מרכז כיוונים ובמסגרת שבוע האקדמיה, התארחו כ-180 תלמידי כיתות י"ב משלושה בתי ספר תיכוניים (ג', ז', ח') במרכז ונחשפו לעולם האקדמיה ולאפשרויות לימוד במוסדות להשכלה גבוהה.

שבוע האקדמיה, מסורת ארוכת שנים שמתקיימת בבתי הספר העל יסודיים באשדוד, הינו שבוע שיא לפעילות שנועדה להנגיש את האקדמיה אל בוגרי מערכת החינוך העירונית, רגע לפני שהם מסיימים את חוק לימודיהם התיכוניים ומתכננים את המשך צעדיהם בעולם האזרחי. במסגרת זו, מרכז כיוונים מארח קבוצות תלמידים מכיתות י"ב במטרה לחשוף בפניהם את המרכז ואת השירותים שהוא מעניק לצעירי העיר, הן בתחומי האקדמיה והן בתחומי השירות הצבאי. במרכז כיוונים אומרים כי מדובר בשירות שהתגבש לאור פניות הצעירים שביקשו יותר מידע שיעזור להם לקבל החלטות טובות יותר באשר לעתידם  ולכן "החלטנו לחשוף את התלמידים לנושאים הקשורים לחשיבה עתידית – פיתוח קריירה, לימודים אקדמאיים ושירות משמעותי בצבא" אומרת איילה אזולאי, רכזת אקדמיה ועתודה בתיכונים, האחראית על הנגשת האקדמיה לתלמידי התיכון.

בשבוע האקדמיה שהתקיים במרכז כיוונים, ב-13/2, צוות המרכז גיבש תכנית פעילות, "רבע על ארבע", שמשמעותה הצבה של 4 תחנות שונות כאשר כל קבוצה שוהה בתחנה רבע שעה ונחשפת לחומרים המיוחדים לאותה תחנה. תחילת הפעילות בהתכנסות באולם המרכז, שם הוצגו כל תחומי הפעילות והשירותים שמרכז צעירים יכול להעניק להם ולאחריו התחלקו לקבוצות ועברו מתחנה לתחנה. התחנה הראשונה – עסקה בזכויותיהם של החיילים המשוחררים כמו: תכנית ממדים ללימודים, שוברי לימוד, פיקדון, מלגות ועוד. התחנה השנייה – עסקה בעולם האקדמיה כגון: תחומי הלימוד, מסלולי הקבלה למוסדות להשכלה גבוהה ומידע רלוונטי על המוסדות עצמם. תחנה שלישית – עסקה בפיתוח קריירה ונתנה מענה לשאלות כדוגמת מה אני אוהב, מה התשוקות שלי, במה אני טוב ומה אני אמור לגלות על עצמי. התחנה האחרונה – העניקה כלים להצגה עצמית, כלומר כיצד עלי להציג את עצמי בכמה דקות ומהו כרטיס הביקור שלי.

בסיום, כל תלמיד קיבל רשימת טיפים מפעילות היום ושי אישי – אזניות עם הכיתוב "כיוונים מחוברים אליך" המציג את מטרת המרכז ורצונו להיות מחובר לצרכים, לעכשוויות ולמה שהצעירים באמת רוצים וצריכים. "הדוגמא המובהקת לחיבור הזה היא הפעילות שפיתחנו כאן בכיוונים, ראשונה מסוגה בישראל, כתוצאה מצורך שעלה מסטודנטים שטענו שהיה להם חסר כתלמידים תוכן שמדבר על חשיבה עתידית" אומרים בכיוונים ומציינים לשבח את צוות כיוונים שעמלו על פיתוח מערך תחנות אינטראקטיביות כדי שהפעילות לא תהיה תאורטית אלא מעשית.

מנהלת מרכז צעירים כיוונים גב' אתי לוגסי טורקניץ' מודה לכל עובדי המרכז על הפעילות המושקעת הן בחשיבה המקדימה והן בהפקה הסופית ואומרת "היה מרתק לראות שהתלמידים נהנים מהפעילות והתעקשו לרשום לנו משובים המבקשים עוד מפגשים כאלה". ואכן, התלמידים שנהנו מאוד מהפעילות כתבו משובים מפרגנים כגון: "לדעתי זה דבר מצוין וחשוב לשמר אותו וחשוב להרחיב אותו לכל המקיפים", "זה דבר שיכול לעזור לנו מאוד בבחירת המסלול שלנו לחיים שלאחר השירות בצבא", "יום מדהים ומשמעותי, תודה על ההסברים היפים והקולעים וגם חידוש לחיים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*