חרדה או לחץ זמני? איך תתמודדו באופן יעיל

חרדה או לחץ זמני? איך תתמודדו באופן יעיל

בשיתוף פרמה גורי

לחץ היא תופעה בינלאומית, אך אנשים שונים נלחצים מדברים שונים. יש מי שסובלים מלחץ זמני בעקבות מגפת הקורונה ואחרים בעקבות ההשלכות שלה כמו איום הפיטורים, בעיות כלכליות, עימותים עם בני משפחה או חברים, לחץ שנגרם לפני ראיון עבודה או דייט.
הבעיה היא שחרדה ולחץ אפילו אם הם זמניים עשויים להחליש את המערכת החיסונית, לפגוע בתפקוד ולחבל באיכות החיים. אל תתנו לחרדה וללחץ לשבש לכם את השינה או לפגוע בהנאה שלכם מהחיים – למדו כיצד לשמור את הלחץ תחת שליטה!
לפניכם מספר אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם לחץ זמני ובעיות שינה הנגרמות מלחץ.

שימו את הדאגות והלחצים בצד וקחו הפסקה

אם אתם מרגישים שהלחץ נגרם בעקבות תקופה אינטנסיבית בחייכם או שאתם נכנסים למצוקה כשאתם שומעים חדשות רעות, נסו לקחת פסק זמן ולהירגע. לגוון את השגרה, לקחת יום חופש, לנקות את הראש מהסחות דעת. קיימות טכניקות הרפיה שונות שכוללות תרגול של נשימות עמוקות, החלפת מחשבות שליליות במחשבות חיוביות, דמיון מודרך או מדיטציה. יש אנשים שעיסוי שיכול להרגיע אותם.

אוכל שמוריד מתחים

יש מאכלים שיכולים להעלות את רמת הסטרס ומאכלים שבכוחם להפחית את רמת המתח. חוקרים גילו שמזונות עתירי שומן וסוכר עשויים להעלות את רמת הלחץ  ומצב נפשי בעייתי כמו כשלחוצים עשוי לגרום לתופעה של אכילה רגשית הגורמת לעלייה למשקל ויכולה רק להחריף את הלחץ. שוקולד מריר העשיר בנוגדי חמצון עשוי גם לסייע בהפחתת הלחץ, כך גם אבוקדו, דגים עשירים באומגה 3.

אקטיביות היא שם המשחק

אומנם כשלחוצים קשה יותר לתפקד ולעבור מפאסיביות לדינאמיות, אבל מחקרים מצביעים על כך שתנועה יכולה לסייע. פעילות גופנית מתונה סדירה מעלה את רמת האנדורפינים שמסייעים בהעלאת מצב הרוח ומחזקים גם את המערכת החיסונית ומסייעים בשינה טובה יותר ומנגד מפחיתה את רמות הורמון הלחץ – קורטיזול.

חשוב לשמור על כושר גופני מתון ולא אינטנסיבי, שיכול ליצור אפקט הפוך ולהעלות את הלחץ. כמו כן, הימנעו מכושר גופני קרוב לשעת השינה וכדי להימנע מלחץ לפני ההליכה לישון נסו להרפות את הגוף ככל שניתן, להפסיק צריכת קפאין כ-6 שעות לפני ולתרגל רגיעה.

פעולות יזומות כמו חיוך מאולץ יכול להעלות את מצב הרוח וכן כתיבת מה שמטריד אתכם על גבי נייר כסוג של תרפיה בכתיבה. אפשר להשתמש גם בשמנים אתריים והרחת שמנים נעימים שתורמים לאווירה רגועה כמו לבנדר, לבונה וברגמוט. חשוב מאוד גם להקיף אתכם בסביבה תומכת ובאנשים שמשרים עליכם רוגע ויוכלו לשמוע על הדאגות שלכם ולסייע לכם להתמודד עמן בין אם מדובר באנשי מקצוע או פשוט חברים.
רגיעה היא עניין אינדיווידואלי ויש אנשים שנרגעים יותר כאשר הם מאזינים למוסיקה ואחרים בטבילה באמבטיה. חפשו את הדרך האפקטיבית עבורכם להפחתת רמת הלחץ.

היכנסו לכתבות מקצועיות נוספות באתר פרמה גורי:

למידע אודות התמודדות עם חרדה ולחץ זמניים

לעצות איך להירדם מהר

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*