חניה בטוחה ומתחשבת

חניה בטוחה ומתחשבת

הפעילות של מחלקת הפיקוח על החניה להסדרת החניה בסמוך למרכז המסחרי ברובע ו', מניבה תוצאות והשבוע צולמו כמה תמונות המעידות על כך שהציבור מברך על המהלך. מחלקת הפיקוח מודה לנהגים ולציבור הסוחרים על שיתוף הפעולה שנועד להבטיח את שלום הציבור ולמנוע סכנות בטיחותיות.

לפני כשבועיים החלה מחלקת הפיקח על החניה של עיריית אשדוד בפעילות אכיפה כנגד חניה בצורה אסורה. המבצע החל בסמוך למרכז המסחרי ו' אך הוא ילך ויתרחב לכל האזורים בהם מתבצעת חניה שלא על פי החוק.

במה דברים אמורים? במחלקת הפיקוח על החניה מסבירים: "מדובר באזורי חניה המסומנים בכחול לבן. לכאורה, חניה באזורים אלה באמצעות אפליקציית פנגו או סלופארק מסדירה את העניין, אלא שיש רבים המחנים את רכבם שלא כדין. במקום לחנות במקביל למדרכה כפי שקובע החוק, הם מחנים את רכבם באלכסון או בצורה אנכית כך שהרכב בולט לתוך נתיב הדרך, מסכן נהגים והולכי רגל". אנשי הפיקוח מזהירים באופן חד משמעי, "זו עבירה בוטה על החוק אשר הולכת ונתפסת כחניה מותרת, וכנגד זה אנו פועלים".

הולכי רגל, נהגים וסוחרים במקום העירו על כך ומחלקת הפיקוח על החניה החליטה להסדיר את הנושא בהסברה מקדימה, בהצבת שלטים ובאכיפה מעשית ומתן קנסות. המבצע מתקיים מזה כשבועיים, במהלך כל ימי השבוע, והתוצאות לא אחרו לבוא. "השמירה על הסדר הציבורי ובעיקר על בטיחות התושבים הם הקריטריונים המנחים, ולפעמים צריך להזכיר זאת לציבור" אומרים במחלקת הפיקוח ומוסיפים: "אנחנו מודים לנהגים שקיבלו בהבנה את הדרישה שלנו ומשתפים פעולה בצורה יפה ומכבדת".

פעולות דומות תתקיימנה במקומות נוספים ברחבי העיר ובמחלקת הפיקוח על החניה בטוחים שגם שם יזכו לשיתופי פעולה. "אחרי הכל, התנהגות מתחשבת של כל אחד מאיתנו תיצור כאן חברה טובה יותר ומרחב ציבורי בטוח יותר" אומרים הם לסיכום.

צילום: פיקוח חניה עיריית אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*