חמישה טיפים שיכניסו אתכם לכושר גופני בריא בצורה נכונה

חמישה טיפים שיכניסו אתכם לכושר גופני בריא בצורה נכונה

החלטתם להיכנס לכושר ואתם נחושים הפעם לקיים את ההבטחה שכבר הבטחתם לעצמכם יותר מפעם אחת. הבעיה היא לא רק לבחור את הפעילות הגופנית המתאימה לכם, כמו גם את המסגרת בה תתאמנו, כשגם שאלת היעילות של האימונים כוללת בוודאי מספר תשובות שונות. המאמר הנוכחי מאגד עבורכם חמישה טיפים, שיכולים להבטיח כי תיכנסו לכושר בצורה הבריאה והנכונה ביותר, תוך מיקסום יתרונות ותוצאות האימון הגופני.

  1. הגדרת מטרות

עוד לפני שמתחילים לרוץ, ללכת או להתאמן, בכל צורה שהיא, חשוב לעשות חושבים ולראות מה בדיוק מצפים מהאימון הגופני, לו עשויות להיות כמובן מטרות שונות: אימונים לחיזוק הגוף שונים מאימונים לחיטובו, או אימונים לשריפת קלוריות. כשעושים זאת, יש להגדיר גם יעדים הגיוניים, שלא צריכים להיות בנקודת ההתחלה "מפוצצים" מדי. תוכנית טובה מבוססת על הדרגתיות ועל עלייה בעומסים או באתגר הגופני.

  1. בחירת מסגרת

אחת הסיבות שמביאות לכך שאנשים לא מתאמנים כפי שהם היו רוצים היא היעדר מסגרת מתאימה. כדי למנוע זאת, אפשר פשוט להירשם לחדר כושר ולבקש ממדריכי הכושר הגופני והמאמנים שיכינו תוכנית אימונים אישית. חוגים מהווים בחירה נפוצה נוספת שאפשר לשקול. מכיוון שרבים מתבוננים על פעילות גופנית כפעילות חברתית, ניתן לנסות ולארגן לוח זמנים קבוע לפעילות עם החברים, בן או בת הזוג, בני המשפחה ועוד.

  1. תזונה מאוזנת

דבר ידוע הוא שאימון גופני לא יכול להיות שלם ללא תזונה נכונה לפניו, לאחרים ולעיתים גם במהלכו. כאשר לא מתאימים את התזונה לשינויים שעובר הגוף, עלול אחוז ניכר מהיתרונות של האימון להתבטל. יש מאמני כושר שיוכלו להמליץ על תוכנית תזונה במהלך בניית תוכנית האימונים, כשגם יועצי תזונה ודיאטנים יסייעו בוודאי.

  1. מנוחה

אנשים רבים שמתחילים תוכנית אימונים נסחפים באינטנסיביות שלה ומאמצים את הגוף שלהם יותר מדי, מה שעלול להביא לשחיקה או לפגיעות גופניות אחרות. כאשר מתאמנים, חשוב לישון בלילות בצורה מספקת, שש שעות ומעלה, כאשר בין אימון לאימון (על אותם שרירים) יש להמתין יומיים לפחות. לאחר האימון, מומלץ לנוח כמה שיותר ולהימנע מפעילויות פיזיות.

  1. הצטיידות ב"שחקני החיזוק"

יש כיום לא מעט אביזרים נלווים שמסייעים לאנשים המבצעים פעילות גופנית. קטגוריה אחרת של מוצרים היא מוצרי המדידה למיניהם, שיכולים להצביע על היקף הפעילות, האינטנסיביות שלה ומצב הגוף ביחס אליהם. שעון דופק איכותי נחשב לפריט חובה, למשל, בעוד שאנשים המרבים בהליכות רצוי שיצטיידו במד צעדים. מתאמנים שחשוב להם בעיקר לשרוף קלוריות, יכולים לרכוש שעון מודד קלוריות, פונקציה הקיימת גם בחלק משעוני הדופק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*