חמישה "גנים ירוקים" ואחד "ירוק מתמיד"

חמישה "גנים ירוקים" ואחד "ירוק מתמיד"

שישה גנים מאשדוד זכו השבוע לככב בטקס המחוזי בו הוענקו תעודות הסמכה ל"גן ירוק". הגנים הם: מפרשית 1, סהרון, יובל, יהלום וטל. גן סחלב זכה לתואר חדש ומעתה ייקרא "ירוק מתמיד". מחלקת גני ילדים במינהל החינוך ואיגוד ערים לאיכות הסביבה מודים לגנים הזוכים ולגנים החדשים שנמצאים עתה בתהליך לקבלת ההסמכה. תודה מיוחדת כמובן למשרד להגנת הסביבה ולמשרד החינוך.

בטקס מרגש ומעורר השראה שהתקיים השבוע במרכז פסג"ה באר שבע, הוענקו תעודות הסמכה ל"גנים ירוקים" במחוז דרום. בטקס השתתפו נציגים מן הרשויות במחוז, מפקחות מחוז דרום, נציגים מהמשרד להגנת הסביבה ומדריכות. במעמד זה 6 גנים מאשדוד קבלו את התו היוקרתי "גן ירוק": מפרשית 1, סהרון, יובל, יהלום, טל וגן סחלב שקבל תו "ירוק מתמיד".

"גן ירוק" הוא תוכנית דגל של משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה. תו זה ניתן לגנים שהתקבלו לתכנית ועמדו בקריטריונים שקבעה התכנית, תוך שהם מתייחסים לערכים סביבתיים ומטמיעים אותם בילדי הגן. צוות הגן מתגייס ומתחייב לשתף פעולה, יחד עם הקהילה, לחשיפת הילדים והענקת חוויות משמעותיות להכרת הסביבה, לטיפוח הסקרנות וההתפעלות מיופי הבריאה, וכמו כן ניהול אורח חיים מקיים בשגרת הגן, הכולל: הגברת המודעות לשימוש חוזר בחומרים, מיחזור, שמירה על סביבה נקייה וטיפוח הסביבה הטבעית של הגן.

הטקס נפתח בברכתה של מפקחת גנ"י באשדוד, גברת נירה בן הדור, המשמשת גם כרפרנטית של נושא הקיימות במחוז דרום. נירה גם מובילה את תהליך ההסמכה לגנים ירוקים באשדוד וסביבתה.

תכנית הטקס כללה קטעי נגינה של היוצר גיל בוהדנה אשר השמיע לנו "צלילים מחצר הגרוטאות". מדובר במוסיקה ייחודית אותה הוא מצליח להפיק מכלי נגינה שנעשו מחומרים בשימוש חוזר. כמו כן האזינו האורחים להרצאתה של הגברת אורלי גלאור בנושא "צומחים בגינה", שעסקה בגינון טיפולי.

בסיום הטקס המרגש חולק שי לגננות ולסייעות. סיגל דאי, מנהלת מחלקת גני הילדים באשדוד, כבדה את הגננות והסייעות בנוכחותה והעניקה לכל גננת וסייעת עציץ רקפת פורח ויפה להפליא.

"עיריית אשדוד משקיעה מאמצים רבים בנושא החינוך לקיימות בגני הילדים, מאמינה, תומכת ומשתפת פעולה עם כל הגורמים לקידום הנושא" אומרת היא ומציינת כי "השנה גנים נוספים נכנסים לתהליך ההסמכה, כך שזה המקום לאחל להם הצלחה בעשייה". גב' מרב יגר, רכזת החינוך באיגוד ערים לאיכות הסביבה, מוסיפה ומודה לכל העוסקים בנושא ומאחלת לכולם "להמשיך ולהוביל את ערכי הקיימות למען הדורות הבאים".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*