חיסוני שפעת לילדי ב'-ד'

חיסוני שפעת לילדי ב'-ד'

מחלת השפעת רושמת עשרות אלפי מקרי תחלואה בשנה ומאות מקרי פטירה. ב-2016 החליט משרד הבריאות כי לקראת כל חורף יינתנו חיסונים לתלמידי כיתות ב'-ד'. החיסונים יינתנו בהדרגה בכל שנה עד לחיסונם של כל ילדי כיתות א'-ה'. החיסון יינתן בתרסיס דרך האף, בחינם, לילדים שנרשמו באמצעות אתר משרד הבריאות וכשהם מלווים בהוריהם. כך נעבור את החורף בשלום.

בעקבות החלטה של משרד הבריאות לחסן את תלמידי היסודי, החל משנת 2016 ובהדרגה להרחיב את גיל המתחסנים, יוחל השבוע במתן חיסונים לילדי כיתות ב'-ד'. המשרד בשיתוף עיריית אשדוד, פתח מתחם מיוחד לחיסוני שפעת באולם הספורט של בית ספר שילה, למתן החיסונים. החיסון הינו תרכיב חי-מוחלש נגד ארבעה זנים של שפעת, והוא ניתן באמצעות תרסיס לאף, לכל תלמיד שנרשם דרך קישור ומלווה בהוריו.

בתי הספר שיגרו הודעה להורי התלמידים בכיתות ב'-ד', וקוראים להם לחסן את ילדיהם נגד השפעת. וכך לשון ההודעה: "הורה יקר שלום רב, משרד הבריאות בסיוע עיריית אשדוד, יחלו השבוע במתן חיסונים נגד שפעת לתלמידי כיתות ב', ג' ו-ד'. החיסון (flumist) הינו חיסון מוחלש הניתן בתרסיס דרך האף". כמו כן, משרד הבריאות מודיע כי "כיתות ב' יחוסנו גם נגד דיפתריה טטנוס, שעלת ופוליו, לפי שגרת החיסונים".

החיסונים יינתנו בחינם לכל ילדי כיתות ב'-ד' שנרשמו ותאמו תור מראש בקישור הבא:

https://outlook.office365.com/owa/calendar/[email protected]/bookings/
במשפחה שבה יותר מילד אחד, יש לרשום ולתאם תור לכל ילד בנפרד.

החיסונים יינתנו באולם הספורט של בית ספר שילה, רחוב מיכאלשוילי 17, רובע ו', בין השעות 08:00-16:00, על מנת לאפשר ניצול מיטבי של שעות היום. על ההורים כאמור, ללוות את ילדיהם כשהם מצוידים בת.ז ובפנקס חיסונים.

בכל שאלה אפשר לפנות ל"בריאות התלמיד" בלשכת הבריאות, 08-6746345

בעיריית אשדוד מעודדים את התלמידים לבצע את החיסונים וכדוגמה ערכו כבר חיסונים לציבור העובדים, כשראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מהווה דוגמה לכולם.

צילום:עיריית אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*