חיכו לקורונה: השייט חוזר לנחל לראשונה מזה 50 שנה

חיכו לקורונה: השייט חוזר לנחל לראשונה מזה 50 שנה

עיריית אשדוד והחברה לתיירות יחד עם אגוד ערים לאיכות הסביבה, נערכים לחזרתו של השייט (סירות פדלים לא ממונעות) אל מימי נחל לכיש, לראשונה מאז פסקה הפעילות אי שם בשנות ה-60 של המאה הקודמת. בתיירות אשדוד מקווים להתחיל ב"הרצה" כבר בעוד שבועייםשלושה. לסרי: "לא פוסקים לרגע מלהשקיע בפארק לכישהנחל חוזר אל ימיו היפים!"

בעיריית אשדוד והחברה לתיירות פועלים כל העת בפיתוח הנחל ופארק לכיש כמוקד תיירותי ייחודי לעיר אשדוד, העתיד למשוך מאות ואלפי מבקרים מכל רחבי הארץ לאורך מרבית ימות השנה.

בימים אלה, החברה לתיירות משלימה את התקנת כלל הציוד הנדרש להפעלת השייט  במטרה לקיימו כבר בעוד כשבועייםשלושה, בכפוף לקבלת אישורי הבטיחות והבריאות הנדרשים.

בשלב הראשוןהוקם רציףקוביות צף, ממנו יורדו אל המים 10 סירות פדלים (בלבד), אשר יפעלו וישוטו בתוואי של כ1.5 ק"ממסביבות פארק אתגרים ועד בסמוך לשפך הנחל אל הים. באזור המוגדר לשייט יושכרו לציבור המשתמשים (תחת פיקוח וניהול שוטף) סירות פדלים, כאשר על המשתמשים יחולו כל תקנות הבטיחות הנדרשות.

פעילות השייט תתקיים במסגרת דרישות ותנאי "תו סגול", וכל סירה מהווה "קפסולה" בפני עצמה. כל תוואי השייט יהיה מצולם ומפוקח במשך כל זמן הפעילות ואף מעבר.

על פי המתוכנן, הפעילות תיעשה ע"י "פארק אתגרים" במשך עונות האביבקיץסתיו, לאורך כל ימי השבוע  החל משעות הזריחה ותסתיים כחצי שעה לפני שקיעת השמש.

מימי הנחל נבדקים ומנוטרים באופן תדיר מידי כמה ימים ע"י גורמי מקצוע, ונמצאו ראויים ומאושרים לפעילות שייט ע"י משרד הבריאות מזה כמה שנים. לאורך כל תקופת פעילות השייטיוגבר ניטור המים ומידי יום יונף "דגל ירוק" לקיום הפעילות (או לסירוגין – "דגל אדום" במידה ואיכות המים אינה בתקן הנדרש לשייט), ע"י ביצוע בדיקות בלתי תלויות של אגוד ערים לאיכות הסביבה.

לצד החזרת השייט, בתיירות אשדוד רואים חשיבות עליונה בהמשך קידום הפעילות "הירוקה" המשלבת הנאה מהנחל וסביבתו יחד עם חינוך לשמירה על הטבע ועולם החי העשיר הקיים בפארק (וזאת במקביל לפיתוחה של  הנישה האקולוגית הנמצאת בצמוד לבית ספר אורט ימי).

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "הבטחנו להשיב את הנחל לציבור ולא חסכנו מאמצים בשיקום הנחל, על כל תוואי הנחל בתחום השיפוט העירוני, לרבות בניית תכניות מפורטות, הקצאת משאבים, נחישות ודבקות במטרה ובעיקר מאבק בלתי מתפשר כנגד כל איום על הנחל, ואני שמח לראות שכל אלה מגיעים לקו הסיום והנחל חוזר אל ימיו היפים!"

סגן ראש העיר, שמעון כצנלסוןאשר סיעתו ממונה גם על נושא התיירות בעיר: "היום אנחנו עוברים לשלב המעשים בשטח. אני בהחלט נרגש מלראות את חלום השייט קורם עור וגידים ואני בטוח כי תושבים רבים שותפים להתרגשות ומברכים על הצעד הזה. זהו עוד נדבך תיירותי אשר עתיד להוות מוקד משיכה אטרקטיבי עבור ציבור גדול, מאשדוד ומחוצה לה. אני מודה לכלל הגורמים העירוניים על שיתוף הפעולה המאפשר את מימוש הפרויקט החשוב הזה, המהווה דף חדש וחיובי בהיסטוריה של הנחל, העיר אשדוד והתיירות בה".

מאגוד ערים לאיכות הסביבה , המלווים את חזרת השייט והמפקחים על איכות מימי הנחל באופן שוטף לאורך כל ימות השנה נמסר:

"הקריטריונים לאיכות מי נחל הנדרשים לשיט מוגדרים כ"מי נופש" ונבדקים בתדירות שבועית, בדומה לבדיקות הנעשות למי הים בחופי הרחצה. קריטריונים אלה נקבעו ע"י משרד הבריאות.

האיגוד דוגם כל העת מדדים המעידים על איכות המים ובריאות הנחל. נתונים אלה מתפרסמים באתר האינטרנט של האיגוד וזמינים ושקופים לציבור.

נחל לכיש כיום הנו נחל נקי, ובו עושר של מיני דגים ובעלי חיים האופייני לנחלי החוף בישראל."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*