חידושים ותמורות טכנולוגיים בעולם המלגזות

חידושים ותמורות טכנולוגיים בעולם המלגזות

בתקופה האחרונה, חלה עלייה דרמטית בקצב התפתחותם הטכנולוגי של רכבי המלגזות. כמעט בכל שנה חולפת, ניתן לשמוע על דגמי מלגזות חדשים ועל מגוון שדרוגים טכנולוגיים של האביזרים הנלווים אליהן.

השיפורים המוכנסים ברכבי המלגזות לא רק הופכים את תפעולן ליותר נוח, אלא גם מאפשרים לתחזק אותן צורה איכותית ובכך לשמור על תקינותן לפרק זמן ארוך יותר. חידושים טכנולוגיים אלו הם לרוב שינויים פנימיים. יחד עם זאת, למרות שמבחינתה חיצונית הן לא משתנות יותר מדי, חל שיפור משמעותי ביכולות הביצוע של המלגזות עצמן.

אז מה בעצם כל כך חדש בתחום? ביקרנו בחברת אסיף הנדסת מלגזות בפתח תקווה, וקיבלנו כמה תשובות מקצועיות.

מלגזות עם עוצמת הנעה חזקה יותר

בין השינויים הטכנולוגיים הגדולים של עולם המלגזות, ניתן למנות את השיפור העצום במערכות ההנעה שלהן. בתחום זה, אגב, הזוכות הגדולות הן המלגזות החשמליות עם מערכות הנעה מסוג AC (בשמן המלא הן מכונות AC Power Drive). מערכות הנעה מתקדמות אלה מבטיחות השגת ביצועים טובים ואיכותיים יותר, והן מובילות להוזלת עלויות ניכרת מבחינת תחזוקתן השוטפת של המלגזות.

המלגזות החדשות מזהמות פחות

תקנות סביבה מחמירות בארצות הברית, חייבו יצרני מלגזות לייצר דגמים פחות מזהמים. בכך, הובילו תקנות אלה להטמעתם של שיפורים טכנולוגיים, אשר צמצמו משמעותית את כמות הפליטה מהמלגזות. בין השיפורים הטכנולוגיים השונים שהוכנסו, ניתן למנות את הממיר הקטליטי ואת הזרקת הדלק האלקטרונית. בנוסף, הוכנס גם שימוש במערכת קרבורטור ייחודית, הפועלת בלולאה סגורה.

פיתוחים אלקטרוניים מתקדמים

תחום נוסף שבו הוכנסו במלגזות שיפורים טכנולוגיים משמעותיים, הוא תחום האלקטרוניקה. ניתן כיום לתעד בצורה מתקדמת את מהירות נסיעתן של המלגזות, וגם כל מקרה בו היא ספגה חבטות. בנוסף, קיימת גם אופציה להגדרת נהג אינדיבידואלי פר מלגזה. כלומר, שרק אותו נהג יקבל היתר ברמה התפעולית לנהוג בה. לצד אלה, יש לציין כמובן כי החידושים האלקטרוניים במלגזות הופכים אותן להרבה יותר נוחות לתפעול תחזוקתי.

בטיחות מעל הכול

פרט לתמורות והחידושים הטכנולוגיים, אשר הובילו לשיפור ניכר ביכולות הביצוע של המלגזות, הוטמעו בהן גם לא מעט שינויים שהפכו אותן להרבה יותר בטיחותיות. אחד הגורמים הנפוצים לתאונות שבהן מעורבות מלגזות, היא הראות הלקויה. דוגמא לכך, היא מצב בו המטען המועמס על המלגזה חוסם את שדה הראייה.

כדי להתגבר על בעיה זו, הוכנסו שדרוגים טכנולוגיים במושב הנהג. דוגמא לאחד מן השדרוגים האלה, היא מושב המסוגל להסתובב ולהקל בכך על הנהג שצריך לנסוע ברברס. בנוסף, פותחו מושבים מיוחדים המספקים תמיכה אורתופדית איכותית, ומונעים פגיעות בגב הנהג עקב רעידותיה של המלגזה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*