חוק שיפוץ בניין משותף

חוק שיפוץ בניין משותף

בניינים שונים זקוקים לשיפוץ בכל מיני היבטים בין אם זה שיפוץ פנימי הכולל תהליכים כמו צביעה וחידוש הטיח, החלפת המעלית, שיפוץ הלובי וחדר המדרגות ובין אם שיפוץ חיצוני דוגמת חיזוק של עמודי המבנה או שיקום שלהם, חיזוק אריחי השיש במבנה, שיקום מערכת האיטום והבידוד בבניין, שיקום הגינה, החלפת המרזב ועוד.

מדוע עושים שיפוץ בבניין משותף?

  1. תחזוקה שוטפת – ובכן, כל בניין באשר הוא זקוק לתחזוקה. ממש כמו שאנו דואגים לפעולות תחזוקה שוטפות במהלך השבוע כמו למשל ניקיון של הלובי וחדר המדרגות או שירותי גינון לגינה אחת לשבועיים, כך הבניין זקוק לתחזוקה. הרי כמעט כל אדם מבצע שיפוץ כזה או אחר בתוך הדירה הפרטית שלו, לא?. בדיוק באותו אופן ומאותה סיבה שאנו רוצים לשמור על איכות החיים שלנו ועל הנראות של הבית הפרטי שלנו, כך גם נדרש לשמור על תחזוקה שוטפת ברכוש המשותף של הדיירים במבנה.
  2. שינויים ברמה האסתטית- ככל שהזמן עובר המבנה חשוף לנזקי הזמן ולכן חשוב לשמר אותו כדי שהוא ייראה טוב מבחינה אסתטית וכך גם איכות החיים של הדיירים נשמרת. זה ממש כמו שאנחנו שומרים על הגוף שלנו. אנחנו אוכלים כמו שצריך, שותים כמו שצריך, מבצעים פעילות גופנית, ישנים מספר שעות בלילה משום שאם לא נעשה את זה, הגוף שלנו יישחק מהר יותר ובסופו של דבר פשוט יקרוס. ככה גם צריך לשמור על הבניין שלנו. לנקות אותו, לשפץ אותו, להחליף דברים אם צריך כדי שהוא יישאר במצב טוב ולא יתפורר.
  3. בטיחות – כל מבנה באשר הוא, חדש או ישן, גבוה או נמוך, זקוק לעבודות שיפוץ אחת לתקופה של כמה שנים בהיבט הבטיחותי. המבנים נחשפים לנזקי מזג האוויר: שמש, רוח, לחות, גשם והדבר פוגע במערכת האיטום של הבניין, בחומרי הבניה מהם הבניין עשוי ולכן חשוב לחדש אותם אחת לתקופה.

המאמר הבא בא להציג בפניכם מהו חוק שיפוץ בניין משותף עם קבוצת אורגד מבנים המתמחה בתחום השיפוץ בניינים וצביעת בניינים משותפים ואיך הוא מגן על הדיירים בבניין.

למעשה, חוק שיפוץ בניין משותף בא לאפשר הצבעה לגבי תהליכי שיפוץ, שיקום או תחזוקה של הבניין.

במקרה שמדובר בשיפוץ שמטרתו לשפר את הבניין ברמה האסתטית, מוציאים את ההחלטה לכדי הצבעה ובמידה ויש רוב קולות, כל הדיירים מחויבים להשתתף בהוצאות. כאן בדיוק נכנס התפקיד של ועד הבית אשר ממונה על החלטות מהסוג הזה.

לעומת זאת, על פי חוק המקרקעין שיפוץ חדר אמבטיה , במידה ומדובר בליקויים במבנה המשותף, כל הדיירים מחויבים ללא יוצא מן הכלל להשתתף בהוצאות ולא רק אלה שנפגעים כתוצאה מהליקוי. למשל, אם יש צורך להחליף את המרזב או לחדש את מערכת האיטום בבניין, כל הדיירים חייבים לשלם ולא רק אלה הגרים בדירות הגג. חשוב להבין, כי גם אם מדובר בשיפוץ שאינו הכרחי כמו למשל החלפת המעלית הישנה בחדשה, החלפת מערכת אינטרקום חדשה, החלפה של דלת הלובי הישנה בדלת חשמלית ועדין יש רוב קולות, גם הדיירים שלא רוצים להשתתף, מחויבים לעשות זאת. מדובר בתחזוקה שוטפת של הבניין שהמטרה שלה היא לשמור על הרכוש המשותף של כל הדיירים.

מה אפשר לעשות במקרה שיש דיירים שמסרבים לשלם?

בראש ובראשונה שיפוץ בניין זה שטח ציבורי שלא כמו שיפוץ חדר אמבטיה או שיפוץ מקלחת שמבוצע על ידי היחידה לשיפוצים, חשוב קודם כל, לפני שמחליטים על שיפוץ, לגבש דעה לגבי אילו תהליכים מרכיבים את השיפוץ הזה. הרבה פעמים, כאשר באים עם הצעה שהיא לא מגובשת זה מייצר התנגדות באופן בלתי נמנע כמעט. לעומת זאת, אם נבוא לדיירים עם הצעה מגובשת של צריך לעשות א‘, ב‘, ג‘ וד‘ עכשיו אבל את ה‘, ו‘, ז‘, וח‘ נדחה לשנה הבאה בשל התקציבים הגבוהים, זה נראה אחרת. בנוסף, חשוב לבדוק כמה קבלנים וכמה הצעות מחיר במקביל ולהציג את ההצעה האטרקטיבית והאופטימלית ביותר באסיפת הדיירים. חשוב גם לאפשר לדיירים לשלם את התשלומים בצורה נוחה ומי שרוצה יוכל לפרוס את התשלום לכמה חודשים. הרבה פעמים זה מקל ומייצר גישה חיוביות יותר.

מעוניינים לקבל סיוע בשכנוע הדיירים לגבי שיפוץ הבניין? מחפשים קבלן המתמחה בשיפוץ בנייני מגורים? לחברת הכפתור האדום ניסיון רב שנים בביצוע כל עבודות השיפוץ לרבות שיפוץ פנימי וחיצוני. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות אלינו דרך האתר ומומחה מטעמנו יחזור אליכם במהרה.

המאמר בחסות משרד פרסום STG

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*