חוק המרכולים – אור אדום לחיים המשותפים בעיר

חוק המרכולים – אור אדום לחיים המשותפים בעיר

מובילי העיר נהנו במשך עשרות שנים מעיר אדישה למאבקים. עיר מפוצלת למחנות, עדות וסקטוריאליות שבנתה עיר עם DNA שלא יודע להתאחד וכפועל יוצא, לא מממש את זכותו הדמוקרטית ובאופן שיטתי לא בא להצביע.

התוצאה, רוב מוחלט ולא משקף של אלה שכן באים להצביע, שלה שהם גם רבים וגם מאוחדים, אלה שמעולם לא למדו אזרחות אך מצטיינים בה, או נכון יותר לומר מבינים אותה הרבה יותר מאלה שלמדו. החרדים.

גם הקהילה הרוסית בעיר באופן יחסי מאוחדת רק שהיא מפוצלת אף ל-3 מחנות שונים ושם אין מיהו יודע לתת הוראה כמו הרבנים שכולם יודעים לבצע כמו חיילים. שם זה מפוצל ל-3 ולמרות 8 מושבים שעל פניו מייצגים את המגזר הרוסי יש עוד מנדט או 2 שהתפזר בין עודפי הקולות של 3 המפלגות.

החרדים מחזיקים  10 מושבים במועצת העיר, גם הם מפוצלים ל-3 מפלגות וזרמים שונים, אשכנזים וספרדים.

שיירה-פנימי

חוק המרכולים אותו כופים החרדים על האוכלוסייה החילונית מסתמן כאור אדום, כזה ששובר את גבו של הגמל. נכון שעדיין מוקדם להגיד שזה ״הפך את העיר״ אבל סימנים ראשונים מדאיגים בהחלט נותנים אותותיהם.

השיירה הארוכה יחסית, השיח האלים ברשת, ההזדהות של יותר ויותר אנשים עם המאבק, רצף ההפגנות וכמובן הפעלת זיקוקי די-נור בערב שבת, לראשונה בתולדות העיר הם בהחלט סימן מדאיג.

ראינו את המאבקים בנושא התחבורה הירוקה שהתחילו בקול סערה ודעכו, הדפים בפייסבוק כבר מזמן לא פעילים והפקקים אט אט נחלשו ואנשים איך לומר… התרגלו.

650-זןל

ראינו את המאבק על הסכם הגג, שעל פניו עדיין חי אך ממחאה למחאה מגיעים פחות ופחות אנשים שמאמינים שניתן לשנות ולפני שבוע עבר ההסכם בהחלטת מועצה.

האם המאבק על חוק המרכולים יהיה שונה? האם בגלל שזו שנת בחירות ידאגו המתמודדים לתדלק ולטפח את ביצת הזהב מבחינה פוליטית ולהשאיר את התודעה ב-10 החודשים הקרובים? סביר להניח שכן. היום, הצטרף גוף מסחרי ענק למחאה ויקיים תחת חסותו מאבק, וכשיש מקום מפגש, כסף לארח ומטרה משותפת נראה שזה יכול לשנות חוקי המשחק.

ימים יגידו אם אריה דרעי טיפס על עץ גבוה מדי, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה חברתית. אשדוד היא עיר רגישה ונפיצה בגלל המרקם החברתי שלה. ימים יגידו.

לו״ז הפגנות שבת:

  • החל מהשעה 10:00 – ביג פאשן אשדוד
  • 17:00-19:00 – כיכר העירייה
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*