חופשה בסיציליה עם הילדים

חופשה בסיציליה עם הילדים

סיציליה, האי הגדול ביותר בים התיכון, נמצאת מול מחוז קלבריה שבקצה המגף האיטלקי. האי היפהפה והפסטורלי מהווה את אחד היעדים הפופולריים לטיול משפחתי. האי מציע מזג אוויר ים תיכוני נוח רוב ימות השנה, שפע של אתרי טבע מהממים, מגוון פארקי אטרקציות לילדים ולמבוגרים, מבצרים, אתרים ארכאולוגים מרשימים ומסורת ייחודית של מריונטות ותיאטרוני בובות.

סיציליה הממוקמת בלב הים התיכון, נמצאת במרחק של טיסה יחסית קצרה מישראל. זהו אי מלא ניגודים המציע שפע חוויות לכל הנופשים בכל הגילים. כדאי לדעת כי גם חובבי האוכל זוכים לחוויה קולינרית מרגשת, המטבח המקומי מציע שלל מנות שכל הילדים אוהבים, וכמובן מנות נפלאות מהמטבח האיטלקי כמו פסטה, פיצה וגלידות איטלקיות משובחות. כל אלה יחדיו הופכים את  החופשה המשפחתית בסיציליה לבלתי נשכחת ולחוויה קסומה ומגבשת.

כדאי לתכנן היטב את הטיול המשפחתי בסיציליה, אפשר להזמין מראש חבילת נופש הכולל טיסות, לינה והעברות למלון ובחזרה, אך למשפחות מומלץ לבחור בפתרונות לינה משתלמים יותר כגון וילות פרטיות ומאובזרות היטב, בתים פרטיים בערים המרכזיות ובכפרי הנופש הפופולריים ודירות מעוצבות במרכזי הערים.

הרי געש

באי קיימים הרי געש פעילים רבים, שהביקור בהם הוא חוויה מיוחדת – גם עבור הילדים:

  • הר הגעש אתנה – הר הגעש הגבוה והפעיל ביותר באירופה. לועו של הר זה מעשן באופן קבוע, וניתן סילוני לבה רותחת, המתפרצים אל השמיים. ביקור בו יסעיר את דמיונם של הילדים והמבוגרים כאחד.
  • הרי הגעש באיים האיאוליים – שבעה הרים געשיים צפונית לסיציליה. המרשים ביותר הוא הר הגעש סטרומבולי – שמתפרץ לעיתים תכופות, לרוב בצורה בטוחה. בנוסף לעשן המתמר ממנו, אפשר לשמוע גם את קולות הפיצוצים, ולראות לבה זורמת וסלעים מועפים באוויר. באיים ניתן למצוא גם בריכות גופרית ונביעות של מים רותחים.
  • גולה די אלקנטרה – התחממתם מספיק מכל הרי הגעש? אתם מוזמנים לקפוץ להתקרר בנהר אלקנטרה. זהו נהר, שחצב לו דרך בקניון בעומק 20 מטרים בנוף געשי, שהיה בעבר הרחוק לבה רותחת.

חופים

למשפחות שמחפשות חופשת בטן גב, סיציליה היא המקום המושלם. באי פזורים עשרות חופים יפיפיים. ניתן לנוח, בעוד הילדים המתוקים משחקים בחול, או להשתתף בפעילויות הספורט הימי שהם מציעים למבקרים.

בין החופים המומלצים בסיציליה:

  • מונדלו – חוף נקי ומטופח במרחק קצר מפלרמו, מתאים למשפחות עם ילדים.
  • ג'יארדיני נקסוס – חוף פראי עם מפרצים מרשימים וקסומים, בעיירת נופש ציורית, בחוף יש מתקני נופש ופנאי.

תיאטרון בובות

לתיאטרון הבובות יש חלק נרחב בתרבות של המקומיים. המריונטות העשירו את דמיונם וסיפוריהם של מספרי הסיפורים וילדים ברחבי סיציליה מזה מאות שנים. בפלרמו, בירת סיציליה, פועלים לפחות חמישה תיאטרוני בובות. בנוסף באי קיים המוזיאון הבינלאומי למריונטות, בו מוצגות אלפי מריונטות, בובות צלליות ובובות כפפה מסיציליה, איטליה ורחבי העולם.

פארקי שעשועים

בסיציליה פזורים פארקי שעשועים רבים לכל המשפחה, ומעשירים את החופשה בחוויות מרגשות ויוצאות דופן:

  • אתנה לנד – הפארק הגדול בדרום איטליה. זהו פארק המציע שילוב של פארק מים, פארק דינוזאורים ופארק שעשועים. פארק הדינוזאורים יצית את הדמיון של הקטנטנים עם 25 דמויות דינוזאורים מרשימים. פארק המים מציע מגוון בריכות, מגלשות מים, בריכות שכשוך לקטנטנים, נהר אבובים, ובריכת גלים. פארק השעשועים כולל רכבות הרים, מכוניות קארטינג ואטרקציות נוספות.
  • מדוני – פארק מיוחד, הממוקם בלב שמורת טבע מדוני. הפארק מציע פעילויות אתגריות בטבע, כמו טיפוס על עצים, מתקני טיפוס חבלים, אומגות, רכיבה על סוסים, חץ וקשת, רכיבה על אופני הרים, שעורי ניווט, מסלולי טיול שונים ועוד.
  • אתנה ונטורה וקמפוס אקולוגי קזאבולי – לילדים שירצו עוד ממסלולי הטיפוס והגובה מומלץ לבקר גם בשני הפארקים הזה, המציעים מגוון מסלולי טיפוס בחבלים ופעילויות מאתגרות בגובה צמרות העצים, חץ וקשת ומסלולים טיול הרריים.
  • ביו פארק – הנושא המרכזי בפארק הוא שמירת הסביבה וחינוך סביבתי. בפארק יש דגש רב על שימור מיני בעלי חיים בסכנת הכחדה, והוא מציע סיורים להכרת בעלי החיים אלה, מגוון לימודי רחב של מאובנים ומינרלים, ומשחקים תחת כיפת השמים.

אתרי ארכיאולוגיה

למשפחות שרוצות לבקר במבצרים מרשימים, סיציליה היא מקום מושלם. באי פזורות מאות טירות וארמונות, חלקן בתוך הערים וחלקן בין הגבעות הירוקות. לחובבי הארמונות כדאי לבקר בקסטלו אורסינו בקטנה, זו טירה שמורה היטב ועטורת צריחים, או בקסטלו מנינאס בסירקוזה. במקום מוזיאון ארכיאולוגי מעניין, המציע, בנוסף לסיורים במקום, גם סדנאות והפעלות לילדים.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*