חופי אשדוד – לרחצה ונופש בלבד

חופי אשדוד – לרחצה ונופש בלבד

חופי רחצה בעולם, המבקשים לפתח ולשמר תיירות, נוקטים בגישות שונות המבטיחות חופים שקטים ונעימים. רשויות כמו אשדוד, המשקיעות הון בפיתוח וטיפוח הסביבה החופית ובמקביל ממתגת עצמה כעיר תיירותית, לא שונה מחופי התיירות בכל העולם. יום עיון מיוחד שנערך לאנשי האכיפה מבטיח כי החל מעונת הרחצה הנוכחית תוגבר האכיפה בחופי אשדוד.

עונת הרחצה נפתחה ב-20/4/15 ותסתיים ב-12/10/15. זו עונה ארוכה ובמזג האוויר החמים שלנו רבים מוצאים את חופי הרחצה כמקום בילוי מרענן. מכאן החשיבות הרבה שאשדוד מייחסת לרצועת החוף הנהדרת שלה, המתבטאת בהשקעות לא מבוטלות ובהרבה מאוד תשומת לב שנועדו לשמור על הסביבה החופית ולהבטיח את שלום המתרחצים. בעונה הנוכחית מתכוונת העירייה להדק את פעילות גורמי האכיפה בכל חופי הרחצה, ולוודא את קיומו של חוק העזר העירוני.

לקראת יישומו של חוק העזר העירוני, קיימה העירייה יום עיון מיוחד לגורמי האכיפה העירוניים, גורמי שיטור ופיקוח, עובדי אגף החופים, מנהלים במינהל התפעול וכל מי שעוסק בפעילות עם נוער ובתוכניות מניעה הקשורות בתופעת האלכוהול, בהתמכרויות וביצירת מטרדים הנגזרים מכך. את יום העיון ארגנו הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, תוכנית ״עיר ללא אלימות״ ואגף חופים במינהל התפעול.

״מטרת יום העיון היא להכיר את המדיניות העירונית בנושא ולהציגה בפני האנשים הרלוונטיים כדי ליישם את חוק העזר העירוני כנדרש״ אומר מר אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים שתוכנית ההשמה תתחיל בתחומו, ומציין כי המדיניות העירונית עוסקת בניקיון ושמירה על המרחב הציבורי ועל הרכוש הציבורי.

מנכ״ל העירייה מר אילן בן עדי הסביר כי מדובר במדיניות אכיפה שנועדה להגביר את תחושת הביטחון בכל חלקי העיר. ״בשלב ראשון נתחיל בחופי הים ונעניק ביטחון לציבור המתרחצים ולציבור המבקרים בים״ אומר בן עדי ומציין כי ״בהמשך נרחיב את המדיניות לכל חלקי העיר״. גב' סימונה מורלי מנכ"לית הרשות הדגישה ואמרה כי "צמצום צריכת האלכוהול בחופים והגברת המודעות הינו נושא חשוב שעומד על הפרק לקראת הקיץ."

יום העיון נפתח בהרצאה מאלפת של מר נחום מיכאלי אשר הציג את חיי הבילוי של בני הנוער, המשיכה שלהם לאלכוהול וההשלכות שיש לשתיית האלכוהול ולשכרות. עו"ד אייל אילוז, נציג המחלקה המשפטית של עיריית אשדוד, הציג את חוק העזר העירוני "הסדרת מקומות רחצה התשל"ו-1976" ואילו המשטרה הציגה נתונים ודרכי התמודדות עם חוק שפיכת האלכוהול, התפישה התפעולית והדרך לאכיפת החוק בחופי העיר ופעילות הרשות העירונית למאבק באלימות ותוכנית "עיר לא אלימות".

בעירייה מסבירים כי ההחלטה לבצע בחופי הרחצה אכיפה ללא פשרות, התגבשה לאור תלונות רבות של אזרחים, קהל מתרחצים ונופשים בים, המבקשים להנות מסביבה שקטה ומהשירותים היפים שמציעים חופי הזהב של אשדוד. "לאחרונה החלו בני נוער להגיע עם מערכות הגברה שונות ומשקאות אלכוהול שונים והדבר הפך למטרד בלתי נסבל" אומרים בעירייה ומוסיפים "מצער לראות שנופשים לא יכולים להגיע לחוף על מנת לנפוש, לקרוא ספר או סתם לחפש שקט לכמה שעות".

חוקי העזר של העירייה נועדו כמובן לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את ביטחון הציבור, אך יחד עם זאת הם מעניקים כלים חוקיים לגופי האכיפה כך שיוכלו לאכוף את החוק וליישם את מטרותיו. "הציבור יודע ומבין מה מותר ומה אסור בחופי הרחצה, כמו גם במרחב הציבורי בכלל, ואנחנו צריכים לוודא שהציבור יוכל להנות מבלי שקומץ שולי ישתלט על המרחב וישבש את הסדר במקום" אומרים גורמי האכיפה ומוסיפים "איננו מתכוונים לקלקל את שהייתם של הרוחצים, אלא לקיים סביבה נעימה וסבירה, ללא רעשי מוסיקה צורמת וצריכת אלכוהול הגורמת לתחלואי חברה לא מעטים ולהפרת הסדר הציבורי".

חוק העזר ייושם במלואו ומשמעותו לא רק מסיבות רעש וצריכת אלכוהול אלא גם שוטטות כלבים ללא קולר ומחסום, משחקי מטקות, השלכת פסולת (לרבות: בקבוקי זכוכית ובדלי סיגריה) וכניסת כלי רכב לחופים.

עיריית אשדוד תלווה את פתיחת עונת הרחצה בקמפיין הסברה, הנחיות וכללי התנהגות חופים, שלטים מאירי עיניים ופעילות הסברתית של המצילים. הסלוגן שנבחר "הולכים על חוף נקי" מבטיח גם הליכה על חולות וחופים נקיים וגם ביטוי כללי המשתף את הציבור בשמירה על הסביבה החופית.

בינתיים החלה האכיפה ובשבועיים האחרונים חשים המתרחצים בשינוי המתחולל בחופים ומברכים על כך שחופי אשדוד הופכים למקום נעים ובטוח יותר.

בתמונה: חוף י"א.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*