חוףFIX – מיזם הנוער הגדול

חוףFIX – מיזם הנוער הגדול

ההערכות העירונית לקיץ אתגרה גם את המינהל לשירותים חברתיים. ביוזמה יצירתית ומיוחדת הם הצליחו לייצר מיזם חברתי תעסוקתי, העונה לכותרת "קיץ בריא", אשר ישתף גם את התושבים – קהל המתרחצים והאורחים המבקרים בים. איך? מה? כמה ומתי? הכל בכתבה הבאה.

המינהל לשירותים חברתיים באשדוד יפעיל הקיץ מיזם תעסוקתי מיוחד בו יפעילו בני נוער מערך מאורגן של השכרת שמשיות וכסאות, בשני חופים באשדוד, ויהיו אחראים על ניהול המיזם לכל אורך חופשת הקיץלמיזם היצירתי חברו מחלקת הנוער והצעירים, מחלקת הבריאות במינהל לשירותים חברתייםעמותת גלשן ואגף החופים אשר פעלו במשותף ובתיאום מלא, כך שבני הנוער יוכלו להפעיל את המיזם העירוני להשכרת כסאות שיזוף ושמשיות עם מיתוג "אשדוד שותה מים". החופים שנבחרו לפיילוט הקיץ יהיו חוף ט"ו והחוף הנפרד, והוא יתנהל בכל חופשת הקיץ, בין התאריכים 21/6/15- 31/8/15.

בפרויקט לוקחים חלק גם בני נוער וצעירים (14-25) בעלי צרכים מיוחדים שיועסקו במשמרות בחופים וילוו ע"י צוות מדריכים. "אימהות הבית המועסקות במסגרות הנוער, תדאגנה לכריך ושתייה, מחלקת הבריאות תדאג לקרם הגנה ואגף החופים ידאג לארח את בני הנוער" אומרים במינהל לשירותים חברתיים ומודים לכל מי שנטל חלק בגיבוש המיזם ובליווי הצעירים בתקופת עבודתםלצורך הפעלת המיזם, רכשה עיריית אשדוד שמשיות וכסאות שיזוף אותם תעביר לידי הצעירים שינהלו כאמור את המיזם. "ההכנסות מהפרויקט יוקדשו למימון שכר בני הנוער והצעירים שיועסקו ע"י עמותת גלשן", המפעילה לא מעט מיזמים מיוחדים כדוגמת מיזם השילוט על גבי עמודי תאורה, אולפן הקלטות ועבודות בתחום הגרפיקה הממוחשבת למען בני הנוער.  

בעירייה מסבירים כי למיזם הנ״ל יש כמה מטרות: העסקת בני נוער, שילוב בני נוער עם צרכים מיוחדים, מתן שירותי חוף במחיר השווה לכל נפש ויצירת אווירה חופית עם סממנים תיירותיים. בתוך כך הם מציינים כי תעריפי השכר יהיו בהתאם לחוק העסקת הנוער ומאידך שירותי ההשכרה יהיו זולים במיוחד כדלקמן: השכרת כסא ים – 10₪ לכל היום!, שמשיה – 5₪ לכל היום! ארטיק יעלה 3₪, טילון – 6₪ ובקבוק מים מינרלים גדול (750 מ״ל) – 5₪! 

סוג זה של מיזם מוגדר כ-win win, שמשמעותו כולם מרוויחים. בני הנוער מועסקים בתשלום, הציבור מבלה ונהנה במחיר מוזל, העירייה מפעילה מיזמים חדשים והחופים תוססים. בני הנוער עצמם יודרכו ע״י מדריכים שילוו אותם במהלך כל המשמרת בחוף.  

להגשמת המיזם ולהפעלתו יש כאמור שותפים רבים, אבל השותף העיקרי אליו נשואות העיניים הוא ציבור התושבים. בני הנוער ירצו לראות מה יהיה חלקם של התושבים בפרויקט ועד כמה הם יסייעו בהצלחתו. "תרומת התושבים היא פשוטה. כל שיצטרכו זה לשכור פריטים אלה ולדעת שכספם מסייע במימון שכרם של הצעירים הללו" אומרים במינהל ומבטיחים כי הצלחת המיזם תביא ליצירת מיזמי תעסוקה נוספים גם ביתר החופים

 

bansummer

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*